AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Hayatının anlamını sorgulamaya başladığında hayatı kaçırırsın. Ulsabilecegin hic bir anlamın gerçekliği yok.
Çünkü varlık ve oluş ayrımıdır ğayrımıdır bunu hic bir zaman bilemiyeceksin.
Hayret, ilk defa felsefe seven birini gördüm.
garip değil mi sizde mi seversiniz?
Hastasıyım.
En sevdiğin filozof hangisi
Yani en bilinenlerden Aristo diyebilirim. Felsefede terimlerden çok görüşlerim iyidir ya.
Hayatın anlamı nedir o zaman?
Bu soruya yanıt verebilmek için önce anlam kelimesinin ne anlama geldiğini bilmek ve insanın hayattaki amacının ne olduğuna cevap verebilmek önemlidir. Bu soruya eskiden olsa "Hayatın bir anlamı yok." derdim ama şimdi olsa sanırım erdemli olmak derdim. Hayatta bıraktığımız izler derdim. Yaptığımız şeylerin hepsi kendimizi etkiler ve bunun yanında en ufak bir davranış dâhi insanlarda iz bırakır. İz derdim ya sanırım. Eğer mutlu olmak gibi klişe bir cevap olsaydı bu sorunun cevabı, öldüğümüzde ne olacak? Önemli olan biz öldükten sonra da yaşayanlar, yaşattıklarımız değil midir? Sence hayatın anlamı ne?
Kısaca senin yanıta bir cevap vercem "şöyle eskiden hayatın bir anlamı yoktu demişsin şimdi ise oldu diyorsun belki 5 yıl sonra başka bişey diyeceksin... Bide ben öldükten sonra iz kalsa nolur ben ölmüşüm banane...". Bana göre ise herşeyin bir amacı var buraya boşa gelmedik boşluğada gitmecez...
Yani evet, insanların düşünceleri değişebilir. Benim demek istediğim şey buydu aslında: şu an diyelim çok güzel biri olduk ya da zengin... Ölünce bunlar gidecek, bir anlamı kalmayacak fakat bıraktığımız izler yaşayacak, ben bundan bahsediyorum. Bazen bir insana gülümseyişin, sen öldükten sonra bile ona umut olabilir. Yani sen ölürsün ama izlerin kalır, bundan bahsediyorum. Ama anladığım kadarıyla sen daha fantastik bir şey mi düşünüyorsun, merak ettim.
Felsefe gibi özel bir branş, hiçbir şeyi kanıtlayamaz bana kalırsa. Her ne kadar sevsem de. Çünkü bu bilim değil, kişiden kişiye göre değişir. Belki de hayatın anlamını çoktan bulduk ama basit düşünemediğimiz için anlayamıyoruz? Her şey olabilir.
Diamond Tema'yı biliyor musun?
Felsefenin birçok özelliği var ama en önemlisi mantık ve realist olması şöyle bir baktığımız zaman akıl ve mantığa uymayan şey hayatın anlamı olabilir mi? Sana göre öyledir bana göre böyledir diyemiyiz bu yanılımdır herkes insandır sonuçta herkes farklı şeyler söyler ama öyle bir anlamı olmalı ki hayatın herkese mantıklı gelmeli senin dediğin yokluk resmen yok. mu olcaz...
Diamond temayı biliyorum ama dinlemem
Aslında anlatmaya çalıştığım: hayatın anlamını aramak, insanın içindeki boşluk hissinden kurtulmaya çalışmasına benziyor. Yani şey gibi: yaşadığı olaylardan sonra "Niye yaşıyoruz ki zaten?" demek gibi geliyor birinci ihtimalle, ikinci ihtimal de felsefeyi seven insanların düşüncesi. Ben felsefeyi her ne kadar sevsem de bazı şeylere yanıt veremeyeceğimize, insan beyninin algılamaya yetmediğine inanıyorum. Ve evet, felsefe her ne kadar rasyonel yani akılcıl da olsa şöyle düşün: bugüne kadar net olarak hiçbir felsefe sorusuna cevap bulunamadı çünkü kanıtlanabilirliği yok. O yüzden biraz da özel olduğuna inanıyorum, bilmiyorum, düşüncelerimiz çok zıt.
Hep ben söylüyorum, biraz da sen söyle hayatın anlamı ne? Net bir şekilde.
Harika bir kanal, felsefe görüşlerimi değiştirdi büyük ölçüde. Tavsiye ederim.
Bişeye inanmak zorundayız bence Hayat bizi eninde sonunda bir dini inanca sürüklüyor dinsizlik ve ateislik başı başına saçmalık o yüzden diğer dinlere öğretilire bakmak gerekiyor buda dan Şamanizme kadar araştırdım hayatın bir amacı olmalı neden yani neden geldik boşuna mı bu dünyada çok şeyler oldu insanlar hiç yok yere öldürüldü bazı insanlar tarafından zulüm tecavüz vb suçların bu dünyada ne gibi cezası olabilir hapis mi çok komik çünkü adalet değil bu bence bunların bir karşılığı var her yerde bir düzen var güneşe bak her gün batıp doğuyor hayvanlar her şey bir düzen içinde...
Spüritiellikte karma denilen bir şey var, mesela birine bir şey yaparsan karmayı kendine çekermişsin, öyle diyorlar. O yüzden size haksızlık eden insana sessiz kalım ve karmanın işlenmesini bekleyin diyorlar. Bu soruya herkesin verebileceği yanıt farklı. Müslümanlar ibadet etmek için derler ki ben müslüman olmama rağmen bence hayatın anlamının bu kadar basit olamayacağı kanısındayım. Bence de adalet yok. Şey vardı eskiden, kısasa kısas. Belki de bu diğerlerine göre daha adil olabilir ama bunda bile adaletsizlik var. Ben niyeyse hiçbir şeyin adil olacağına inanmıyorum. Eğitim sisteminde bile böyle. Kiminin parası var, kitap alıyor, kiminin imkânı yok. Her şey bu kadar basit de değil. Derler ki mutlu olmaya çalışın derler ve azimli olan insanları tebrik ederler. Evet ama karakterim kendimle şekillense bile bunlar doğuştan geliyor. Üstelik mutluluk hormonunun bile herkeste eşit olmadığı için herkesin mutlu olmadığı bu dünyada, benden üç kuruş fazla parası olan kimse gelip de bana dünyanın adaletli olduğundan bahsedemez.
Yani demek istediğim şu: sırf parası var diye zengin diye aç olanları görmeyip "Dünyada aç yok. Sistem çok iyi işliyor." diyen herkesle benim kavgam.
İnsanın tek anlamak istemediği konu ölümü unutmuş olması belkide bu yüzden adaletsiz ve haksızlık var ayrıca ben zaten Müslümanım hiçte pişman olmadım ama ne yazık ki araştırmadan anne babasından öğrenmiş çok insan var gelenek gibi oluyo bu seferde...
Evet ama yine de dini için kötülük yapmayan insanın samimiyetine inanmıyorum biliyor musun? Allah için namaz kılana tamam, böyle şeyler yapana tamam ama Allah için sadaka vereni doğru bulmuyorum. Ben merhamet duygumdan ötürü yardım ederim. Çünkü Allah korkusu ile yardım ediyorsa birine, çıkar için bence. O insan yarın çıkarı için beni de satar. Ve de şöyle dedin ya "Ölümden sonra insan anlamıyor diye böyle." diye, bu da kötülüğü Allah korkusu yüzünden yapmamak demek. Ben buna da katılmıyorum, iman ediyorsam Allah'ı seviyorum diyedir.
Ama mantıklı olmak lazım senin içine o merhameti koyan kim Allah doğal olarak sen istemesende Allah namına yapıyorsun "ölümü unutmuş olması"demiştim Müslümanlarda kâfirlerde hepsi için söyledim onu bir gün öleceklerini unutuyor veya gözden geldikleri için adaletsizlik var diyorum..
+Görmezden geldikleri için)
Mantıklı, değerlendirmeye değecek görüşlerin var. Hoş sohbetin için teşekkürler. İyi akşamlar. :)
Çok teşekkür ederim
Tyler Durden
Büyük buhran