Bana tavsiye verebilir misiniz? Bundan sonra yaşantımı nasıl değiştirebilirim?

23 yaşındayım, liseyi de ortaokulun 8. Sınıfını da örgün okumadım açıktan bitirdim. Ablam yeni boşanmıştı o zaman 3 küçük çocuğu vardı ablam ve ailem çalıştığı için bakacak kimse yoktu bana bırakıyordu sürekli ben de okula gidemiyodum. İlk zamanlar bi kaç kez kendimle beraber okula götürdüm ama malum 8. Sınıf yaşı 13 14, herkes dalga geçince gitmek istemedim bıraktım. Sadece çocuk için de değil biraz erken geliştiğim için de dalga konusu oluyordum, en son da böyle olunca bıraktım. Şimdi en küçük çocuğa bakıyorum hala o da bu yıl okul kapanınca annesine gidicek. Ben de liseyi bitirdim, yksye giricem. Çok düzenli olmasa da hep ders çalıştım, tarih kitapları okudum, matematik, ingilizce ve almancamı geliştirdim bu süre içerisinde yani herhangi bir hile yapılmazsa sınavdan iyi bir puan alacağımdan hiç şüphem yok. Ama aşırı asosyal, çekingen, iletişim kuramayan bi insanım. Kendimi her konuda yetersiz hissediyorum, kendimi sürekli başkalarıyla kıyaslıyorum, birine bişey sormadan önce bile düşünüyorum saatlerce acaba ters tepki verir mi diye sonra da vazgeçiyorum sormaktan. Üniversiteye başlasam bile bırakırım gibi geliyor. Sürekli evde geçen 10 yılın da etkisi var tabii. Arada bir çocukları parka götürmekten ve market alışverişinden başka sosyal bir yaşantım olmadı. Normal bir insan olmak istiyorum olabilir miyim bundan sonra?
Bana tavsiye verebilir misiniz? Bundan sonra yaşantımı nasıl değiştirebilirim?
Cevapla