Merhaba öncelikle, ben OTDÜ'den mezun bir makine mühendisiyim, 47 yaşındayım, ileri seviye (C1) ingilizcem orta seviyede (B1.2) almancam var, uzun yıllar iş deneyimim var, ve alanımla ilgili Tüv vb. kuruluşlardan belgelere sahibim ama ne yaparsam yapayım asla ve asla yurt dışında iş bulamıyorum. mülakatta elenmeyi geçtim asla mülakata bile çağırılmıyorum. bunun nedeni belki de yaştır ama yaş olunca da deneyim oluyor sonuçta. almanya ve ingiltere'ye başvurular yaptım çoğunlukla acaba denemeye devam etmeli miyim nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olur musunuz?
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
6Cevap
Yaştan kaybediyorsun neden gençler varken seni alsınlar aynı şartları sağlayacak gençlerde mevcut
tabiki biliyorum yaşım az değil 47 yaşındayım fakat 18 yılı aşkın deneyimim var, bu arada yazdıklarımı umarım kendimi yüceltmeye çalışıyormuşum gibi algılamayın gerçekten bunu amaçlamadım, her şeye rağmen hani illaki geri dönmezler mi sizin bir giden tanıdığınız yok mu?
Deneyim Türkiye de iş yapar ama yurt dışında genç kesime öncelik tanınıp yatırım yapılması daha mantıklı gelir o sebepten dönüş yapacaklarını sanmıyorum
o zaman bırakmalı mı bu işleri...
Madem bu kadar tecruben var bence sorma buralarda böyle soru
kardeşim bir yorumda da belirttim asla öyle kendimi övme gibi bir amacım yok sadece ne yapmalıyım bilemiyorum
Yabancı iş ilanları sitelerine bakın kesin alırlar sizi işi
sağ olun böyle bir motivasyon cümlesine ihtiyacım vardı...
şirketlere mail at
seni isterlerse istek mektubu gönderirler onunla vize alır gidersin.
mail at derken iş ilanlarına başvurmayı mı kast ettiniz
hayır. gitmek istediğin şehirlerdeki ülkelerdeki büyük şirketlere mail at iş ilanlarında yurtdışından alım yapmazlar. örneğin arkadaşım facebooka mail attı çağırıldı amerikaya gitti. bu gibi olmalısın.
sen şaka yapıyorsun... facebookun bir sürü mail adresi var nereden mail attı? bir de CV vb. şeyleri göndererek mi attı? cevaplarsanız gerçekten harika olur
arkadaşım ux yani tasarım uzmanı olarak türkiyenin en büyük şirketinde çalışıyordu. hangi adrese mail attı bilmiyorum ama mail atıp kendisini tanıttı ve ihtiyaç duyarak çağırdılar. sosyal medyada da çok gördüm özellikle avrupalı şirketlere mail atıp davet mektubu almışlar.
tamamdır çok teşekkür ederim ben de bakacağım deneyeceğim
umarım deneyimlerin işe yarar. yabancı dil ve meslekte uzmanlık arıyor yabancı şirketler.
Sorun sende o zaman. Yeni mezun arkadaşım ODTÜ'den, Almanya'da Rolls Royce'ta çalışıyor.
benim sektörüm de otomotiv ama sanırım gerçekten sorun bende 😂 arkadaşınız direkt türkiyeden mi iş buldu yoksa almanyaya gidip mi iş buldu ve sizce gerçekten merak ediyorum benim kriterlerimde birisini nasıl bulurlar dışardan bir bakış iyi olur, olumlu ya da olumsuz her şeye açığım...
Abi simdi moral bozmak gibi olmasin da eski kiz arkadasim da su an Hollanda'da. Ilk islerini yurt disinda bulanlar da var. Doktoralarini tamamlayip yurtdisina gidenler de var. Degisiyor. Gitmek istedikten sonra is bulabilirsin. Ben de Baykar'da calisiyorum su an. Yeni mezun dedigim 2 sene oldu gerci o arkadas da :D
yok ne moral bozması, o zaman denemeye devam mı diyorsun kardeşim
Alman ve ingiltere 26 yaş altı mühendis almaz.
26-28 yaş üstü
Referans bulman lazım orada çalışman için.
neden ki? emeklilik yaşı çok daha üstlerde bu iki ülkenin ve bilmiyorum genelde insanlar çok iş hayatım hakkında yorum yapmazlar ama hani bakın başvurduğum 20 yer vardı ve hiçbiri geri dönmedi, diillerini biliyorum deneyimim var...
Genç mühendis mi daha iyidir yaşlı olan mı?
Genç , üretken ve yeni şeyler yapabielcegine inandıkları insanları tercih ederler
Yani yetenekli.
referanstan kast ettiğiniz eğer eski bir çalışma arkadaşımın referans mektubuysa almanya yaşayan ispanyol eski bir çalıştığım insan vardı aynı şirkette ve o bana referans mektubu yazdı sağ olsun başka bir şey diyorsanız söyler misiniz
tabiki katılıyorum ben olsam ben de genç birine öncelik tanırım ama ben otomotiv sektöründeyim ve kalite yöneticisiyim açıkçası bu pozisyon her gencin yapabileceği bir şey değil çünkü deneyim isteyen bir pozisyon, tüm tedarik zincirinin parçası oluyorsunuz sonuçta zaten en az 5-8 yıl deneyim istiyorlar hani ben yine de yaşlı kalıyorum biliyorum ama almanyada bu kadar nitelikli işçi açığı varken başvurduğum ilanlara 1 ayda başvuran sayısı ortalama 19 yani açıkcası ben gerçekten nedenini tam kavrayabilmiş değilim. ayrıca almanyada yaşlara göre birisini reddetmek etnik kökeninden dolayı reddetmekle aynı boyutta bir olay ve bu bir suç.
Alman vatandaşı değilsen tek suçlu sensin aslında.
Referanstan kastım işe gireceğin firmada bir ustanın seni tavsiye etmesi gerekiyor yani.
Ama isveç gibi daha alt az mühendislik sınıfında mezun veren ülkelerde dene şansını derim.
Hollanda , norveç , isveç.
yani bilemedim ki almanca seviyem B1.2 hatta bitmek üzereyim bir de başka dillerle uğraşamam ayrıca ben hiçbir avrupa ülkesine giden birisinin yaşından dolayı elendiğini görmedim ki benim yaşımda gidenler bir hayli var ve dünyadaki gençlerin türkiye de dahil çok azı almanca biliyor... neyse benim anne tarafımdaki herkes alman vatandaşı annemlerde kısa önce gitti bir tek biz kaldık heralde çözülğr bu iş de
Okul dolayısıyla yapabilme ihtimalin olur mu
yani yüksek lisansa doktoraya gitme gibi mi diyorsunuz?