

Evet öyle, iyi bir pozisyon iyi bir iş ise üniversite bitirmek şart!
Hayır ekmeğini kazanmak için üniversite bitirmeye gerek yok!
Diğer (Açıklayınız)
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç


Şunu söylemek istiyorum ki, bu dönemde üniversite bitirseniz de, kpssyi kazansanız da istediğiniz mesleği elde etsenizde sonunda mutlu olmadığınızı fark edeceksiniz çoğunluğu o şekilde oluyor çünkü ned2n bu kanıya vardım söyle
Univeristede öğretilen verilen eğitim eksik, sorumsuzca olursa , gerçekten eğitim vermek isteyen hocaların da arada kaynadığını düşünün bunu geçtik mezun oldunuz öğretmenlik ve ya memur olması sebebiyle kpssye okadar çalışıp emek verip sınava girip 85 90 alıp sonrasın da tamamdır bu iş deyip mülakatta bir yakının veya torpilin olmadığı için kaybettiğinde, yıllarca atama bekleyip sen yüksek derece alıp beklerken birisinin düşük aldığı halde hooop en güzel yere atandığını gördüğünde, şunu düşüneceksin ben boşuna mı uğraştım.. Sonra yavaş yavaş kendi mesleğin olmayan özel sektörlere yöneleceksin.. oncelikle asla meslek kucumseme yapmiyorum vermek istedigim bu konu degil lutfen yanlis anlasilmasin muhendis ama kasiyer , kamu yönetimi mezunu ama et reyonunda çalışan kasap , ingilizce öğretmeni ama restorantta çalışan komi.. diş hekimi mezunu ama otelde animatör.. bu kadar etrafında bunu gördükten, mağdurlardan birisi de ben olduktan sonra aklımda su beliriyor yaşamak için çalışmam ayaklarımın üzerinde durmam gerekiyor o halde öyle ya da böyle para kazanabiliyorum ozaman mutlu olduğum şeye yöneleyim çünkü bu bedenim ruhum ve aklım birkere bunu yaşayacak; Yurt dışında çalışmak gibi , daha küçük daire çizeyim sevdgim mesleği yapmak gibi insanları bi nebze mutlu etmeyi seven bie insan olarak gercek mesleğimi icra etmesem de gıda sektöründe çalışıyorum, mutluyum 😊
Çok güzel açıklamışsınız, bu konuda o kadar çok söylenecek söz var ki neresinden tutarsanız tutun her yeri dökülüyor, bir çok üniversite açıldı, aynı bölümden yüzlercesi var, bir çok genç ilgisiz sevmediği bölümlerde okuyor sadece üniversite diploması almak için ama çok az bir bölüm gerçekten hedefine ulaşıyor oda kendini kanıtlamış üniversite ve bölümlerden mezun olarak. Ayrıca mesleğinizde mutlu olmanıza sevindim, teşekkür ederim... :)
Teşekkürler, 😊
çok iyi üniversitelerde okumak iyi bir kariyeri ve bence güzel bir geçimi beraberinde getiriyor. ama laf olsun torba dolsun denilerek gidilen üniversiteler maalesef ki bir anlam ifade etmiyor. onun yerine uluslararası sertifika alabileceğiniz bir sürü kurs sitesi var. eğer okunan okul nitelikli bir üniversite değilse okulun yanında bu tarz e-kurslara başvurulabilir. tabii ki bir çok seçenek var ama bu yazdıklarım akademik kariyer için. onun dışında her şey insanın kendini geliştirmesine bağlı. en basitinden bir dil öğrenmek bile insanın ekmek kapısı olabilir. kafasını kullanabilen herkes kendine mükemmel bir kariyer yaratabilir...
Evet kesinlikle katılıyorum görüşünüze, teşekkür ederim...
Cevap
6Cevap
Evet öyle, iyi bir pozisyon iyi bir iş ise üniversite bitirmek şart
katılmıyorum . her ilde tabela unıversıtelerı mevcut amac sadece şehrin ekonomık kalkınması baskada bırsey degıl . bellı unıversıtelerden bellı bolum ve yabancı dilide koyarsanız karıyerınızın baslangıcı olur , anadoluda bıtırdıgınız okul dildde yoksa size artı olmayacaktır asgarı ucretle işe baslarsınız.
velev kı unıversıte okumak ufkun acılması ortamı kulturu yasamak tabıkı onemlı. ama her unıversıte bıtıren en ıyı sartlarda iş bulacak dıye bır kaıde maalesef yok. avrupada unıversıte devlet acar ve ogrencı alır mantıgı seni ben yetıstırdım egıttım bana lazımsın der. bızım ulkede ıse bıtırtır en son dıploma parası adı altında para alır elıne verırler yollarlar. birde unıuversıte bıtırıp kpss memur olmak ıcınse o kadar yıl okumanın mantıgıda yok adam sabah aksam atanmak ıcın ugrasıyor ama 4 yıllık fakulte mezunu tek amacı devlete gıreyım , neden okuyo emek verdın kı?
Farklı bir bakış açısı açmışsınız ama sonuna kadar katılıyorum görüşünüze, haklısınız üniversite eğitim sistemide bence komple revizyondan geçirilmeli, teşekkür ederim...
aynı sekılde sehrın ekonomık kalkınmasına alamancı ev sahıplerının kira gleırıne gore degıl ıhtıyac kadar okul acıp ıhtıyac kadar ogrencı almaktır . 4 yıllık sart degıl. 2-3 yıllık programlar ıle meslekı ya da sanat , zanaat bolumlerı olabılır. usa ayakkabı dizaynı 3 yıldır , uzun yol truck driver ise 2 yıl egıtım alır . herkes doktor avukat muhendıs olmak zorunda degıl.
Evet kesinlikle...
iyi bir şirkette 4 yıllık lisans artı dil yok ise ve değilsen orada burada savrulursun bu ulkedekı su anki konjektürel durumda. ya kendi işini yapacaksın bır yer acıp , ya da baban ne yapıyorsa devam ettırıp 4 elle sarılacaksın .
su urunlerı muhendısı ılac satıyor ıktısatcı pazrlama yapıyor ogretmen atama beklemıs olmamıs bimde 101 de .
olay su her ıle tabela asar unıversıte der ve istihdamın 5 katı ogrencı alıp mezun edersen , bunlarda dıplomalı işsiz olarak gezer bu kadar basıt. yasadıgın ulke az gelısmıs ekonomıye sahıp ve kırılgan bır ulke ama nufus artısı son yıllarda suri afgan paki geldı bırde , ama işyerı sayısı az . bu tabloda farkındalık yaratıp sıyrılman lazım . dıplomam var benı alsınlar demek mantıksız olur . egıtım kalıtesıne gırmıyorum bile belı baslı okullar sayarım sana ordan mezun olup , dil yetenegınde var ise sen bunu kullanırsın ( bu ozellıkte olanlar zaten coğu türkiye ile muhatap olmuyor yurtdısında cv gonderıp davet almaya calısıyor )
4 yıllık okul bıtırıp en kotu unıversıtede olsa emek zaman harcanmıs burada marketlerde kasıyer olup 4250 alacagıma lise mezunu şef bana laf soyleyecegıne , yurtdısı amerıka misal uber delivery yapar , sonra bı sekılde bır yere gırer 2200 asgarı + 1000 usd daha , 1000 usd ( lokasyona gore 800 de var 700 de ) kira oder ınsan gıbı yasarım. ( gunluk 8 saat calısma + uber ve delivery 4 saat )
İşte sorun bu ya bitirdiği bölümü yapan ve hakkını gerçekten veren çok az bir kesim var herkes farklı bir işe yönelmiş sadece üniversite diploması olsun da bölüm fark etmez mantığı oluşmuş insanlarda çözüm kesinlikle şart...
yonlendırme devlette baslıyor zaten ılk orta lıse sadece unıversıte sınavına yonelıkmıs gıbı . 4 yıllık ve 2 yıllık program sıstmeı olmuyor coktu. sen sadece sınıf ogretmenlıgı ıcın 300 bın kısı alıp 80 bın kısı atarsan burada bır sıkıntı vardır zaten.
ailelerde tek mantık unıversıte okusun bırde kpss gırıp memnur olsun . amac sadece her ay maas alsın atmasın kımse vede yorulmadan yasasın vizyona bak. tüm aldıgı egıtım unıversıte dahıl memur olmaya endekslı ... bu mantalite kırılmadıkca zaten sistem bu skeılde şişip şişip donecektır.
Aynen çok doğru, aileler yanlışı en sonunda görüyor ama iş işten geçiyor...
Yurt dışında isen üniversite diploması çok iyi bir iş kapısı ve güzel bir iş hayatı demek.
Türkiye'de ise işsizlik belgesi yerine geçiyor. Al diplomayı işsiz işsiz gez.
Maalesef...
unv diplomasi sadece anahtar onemli olan sen kendini ne derece egittin istersen unv birincisi olarak bitir kendini is hayati icin yetistirmediysen issizsin. Örnegin mesleki lise okumadin ama gittin makine muh bitirdin birde meslek lisesi bitirip makine muh olan ile aranda daglar kadar fark olur ve tercih edilmezsin.
Evet kesinlikle katılıyorum, çok haklısınız teşekkür ederim..
Bu soruyu 2000'li yıllardan önce sorsaydınız (hele daha da geri tarihler) hem büyük prestij hem de net bir kapı derdim. Ama günümüzde anca bir kariyer başlangıç noktası olabiliyor (bir örneği de benim ztn🙄)
Ekmek kapısı ama.
Kendi mesleğini yapma şansın yüzde 25
Yani evet durum cidden böyle...
Kızlardan En İyi Cevap seçilmiş, ancak hala cevabını paylaşarak katkıda bulunabilirsin.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?