Geçen bizim departmana istanbuldan bi kız muhasebeci olarak katıldı baya sohbet ettik. İstanbul'da 2 yıl tecrübesi varmış! Neyse geleli 2 ay oldu dediklerine göre bizim buradaki gıda yardımı kadar aylık alamıyormuş ve turkiyede firmalar gıda yardımı yapmıyormuş! Bana yalan gibi geldi 🤨Ulaşım parası + yemek parası hicbir şey vermiyorlar bir de günde 10 saat çalışıyordum diyor. Gerçekten öyle bir durum var mı? Ben ilkokul bitince abimle illinoise geldim 8 yıldır abddeyim bir bilgim yok. Aydınlatacak olan var mi?
Bu ara bizde kural şöyle çalıştığım gün x 21.5$ yemek yardımı veriyorlar birde 160$ sabit ulasim yardımı yapıyorlar...
Türkiye'de çalıştığınız firmalar size aylık ne kadar yemek yardımı yapıyor?
İşyerine göre durum değişiyor. Benim çalıştığım yerde yemek ücretini vermek yerine yemek veriyorlar. İçinden kıl, solucan, pislik vs. her şey çıkabiliyor. Tadı zaten berbat. Yol ücreti de veriliyor. Arkadaşım da bir özel hastanede hasta kayıt kısmında çalışıyor. Yemek ve yol ücreti verilmiyor, sadece asgari ücret var. Genelde en az 8-10 saat çalıştırıyorlar. Çalışmaktan asla gocunmam ama gittikçe değer kaybeden bir para birimine sahip olmak insanı boşa çalışıyormuş hissine kaptırmaktan başka bir işe yaramıyor.
Hesaplarima göre 633$ yol+ yemek alıyorsunuz! Bizim buradaki muhasebeciler asgari ücrete çalışıyor hatta bir kısmı altına çalışıyor mesela biri benim ablam! Isyeri öğlen yemeği için herkesten 353tl kesiyor herkes düz 3900tl alıyor o da 266 dolara denk geliyor. Yol yardımı yemek yardımı yok! Patronlar canı isteyen çalışsın anlayışında...
Günlük 21.5 dolar ile aslında Türkiye ile arasında bir fark yok. Fark şu, Amerika'da günlük 21.5 dolara istediğini yiyebiliyorken, Türkiye'de verilen günlük yemek ücretiyle hiçbir şey alamıyorsun. O yüzden maaşından ekstra yemeğe giden oluyor. Yani rakamlar aynı ama yaşam standardı çok farklı.
bizde ulaşım yardımı yapan firmalar çok az yemek yardımı da ya şirket kendisi çıkartıyor ya da cebinden veriyorsun doğru diyor özellikle sizin sektörünüz için doğruyu söylemiş yemek yol karşılama olayı yok şirketlerde
Neyinizi kiskanim ki bizde de pek zamlanmadi motorin ne kadar bilmiyorum da dün benzini 1,79$ dan aldım arabam benzinli. Motorinli olsa söylerdim kac olduğunu 😅😄
Asgari ücreti turkiyeden herkes soruyor! Kac kere anlattım yine anlaticam! Bak bizim ülkede asgari ücret diye bir kavram yok! Açlık siniri ve yoksulluk sınırı var onlar belirleniyor o sınırları da bilmiyorum. Bizim ülkede ne iş yaparsan ona göre maas alırsın. Ben muhasebeciyim 2. Kademe kidemliyim saatlik ücretim 18,65$. Sabit bir ayligimiz yok. Ne kadar çalışırsak o kadar para + yardımlar alıyoruz. Bu ay isler yoğundu 2 hafta boyunca her gün 1 er saat mesai yaptık ve hafta sonu 1 gün fazla çalıştık ayligimiz muhtemelen 4500-5000$ arası gelecek! Normalde 3500-4000$ arası alıyoruz. Bazen patron sürpriz yapıyor herkese yarim maas bir maas ikramiye veriyor yani kısaca yıllık bazda ortalama aylık gelirimiz 5000-6000$ oluyor kisaca aylık sabit gelirimiz olmuyor bir ay 3500 yatiyor diger ay 7500$ alabiliyoruz!
Kıskanıyorum tabi 😞 siz ne güzel tatil gunlerinizde evinizde sıcak sıcak otururken biz breckenridge kayak merkezinde kayıyoruz teleferik ile gezip akşama 5 yıldızlı otelde eğleniyoruz düşün bi hafta sonumuz var 2 gün! o 2 günde de başka yerde kalıyoruz 😓 ceske fakir olsam 😅😏
2 teyze kızı ve bir dayımın oğlunu yanıma davetiye yoluyla konsolosundan 3 yıl süre ile cagirdim 😊 kacak olarak çalışıyorlar. Erkek kuzenim benden fazla kazanıyor. Ama hatvan gibi çalışıyor 🙄 hayret ediyorum azmine. Sabah 6 öğlen 2 fabrikada çalışıyor oradan aylık 3000-4000 filan alıyor sonra uber de 6 saatlik vardiyaya katılıyor ordan da 2500e yakın bisey kazanıyor aylık 6000$ civarı kazanıyor 🙂 benim çalışma iznim var beni her görmesine gel senin adına uber taksi alalım diyor 😅 sen hicbir şey yapma sana aylık 1000$ verim diyor. Sanki aldigin para yetmiyor mu diyorum ısrar ediyor 6 aydır 🙄