Düşünceyi geliştirme yolları tanımlama, karşılaştırma, örneklerdirme, tanık gösterme, sayısal verilerden yararlanma, benzetme vb tekniklerden oluşur.. Bu tekniklerin düşüncenin gelişimi üzerinde etkileri yadsınamaz. Düşüncenin gelişimine yadsınamayacak etkiler bırakan bu teknikler hayatımızda ne kadar etkilidir? Etkili midir? Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler 😄😄
Dilbilgisi dersinde gördüğümüz düşünceyi geliştirme yollarının düşüncemizin gelişimi üzerinde etkisi var mıdır? Varsa nelerdir?
En basiti sıradan bir düşünme esnasında bile bu yöntemlerden çokça faydalanıyoruz aslında. Bir sohbet, bir araştırma, bir düşünceyi paylaşma ve adı aklıma gelmeyen bir çok şey. Tanımlarız, kıyaslama yaparız, örnekler veririz, sayısal verileri kullanırız, tanık gösteririz. Tüm bunlar düşünceyi hem geliştirir hem zenginlik katar. Çok detaylı ve zengin bir görüş olmadı ama yine de açıklamaya çalıktım. Çalışmadığım yerden geldi. 😀
Çok teşekkür ederim. Kesinlikle kullanıyoruz gündelik hayatımızda. Peki okullardaki eğitim düşünceyi geliştirmeye mi yönelikti? Asıl merakımı gıdıklayan bu olmuştu. Sorularıma geldiğin için teşekkür ederim 😄
Yani bir şeyler arasında bağlantılar kurabilmek, anlatılan bir şeyi örneklendirmek ve diğer verilerle karşılaştırmak; bilginin kuru bir yığın olmasından onu bir veri haline getirebilir, veriyi bilgi haline getirir. Kişinin zihninde dönüşümlere yol açar elbet. Kısaca evet düşünceyi geliştirir. xd
Benzetme ve örneklemeyi çok sık kullanırım. Tanık göstermeyi ve karşılaştırmayı daha az. Sayısal verilerden yararlanmayı sadece mesleki konularda kullanırım. Ama bu benim düşüncelerimi geliştirmek için değil ifade etmek için daha çok başvurduğum bir yöntem. İçsel olarak düşüncelerimi geliştirirken daha sorgulayıcı ve şüpheci davranıyorum.
Ana Sayfa > Eğitim & Kariyer > Sorular > Dilbilgisi dersinde gördüğümüz düşünceyi geliştirme yollarının düşüncemizin gelişimi üzerinde etkisi var mıdır? Varsa nelerdir?