Eğitim sistemimiz insana kendini aptal gibi hissettirmiyor mu?

Ben böyle hissetmek istemezdim ama ne yazık ki zaman zaman böyle hissediyorum. Mezuna kaldım tekrar ders çalışıyorum üniversite sınavına tekrar çalışıyorum. Kendimi sanki her yıl düzenli olarak mezuna kalıp her yıl üniversite sınavına hazırlanacakmış gibi hissediyorum. Ders çalışmadığım zamanlarda içimde suçluluk hissi oluşuyor. Sanki benim bu hayatta ders çalışmak haricinde bir şey yapmaya hakkım yokmuş gibi. Bir de herkes bana " Bu sene de mezuna kalma bari." dedikçe kendimi yine mezuna kalacakmış gibi hissediyorum. Korku kültürüyle yetiştirilmekten yoruldum. Dershanedeki hocalarımız bile eğer sınavı kazanmayacaksanız gelmeyin benim dersime diyorlar bize. Gelecek için endişelenmek istemiyorum ben çünkü yarın yaşayacağımız bile kesin değilken sürekli olarak gelecek için endişelenmek hem yorucu hem saçma. İçimde fazlaca kaygı birikince fasla uyuyorum ve erken saatlerde uyuyorum. Üniversite sınavı benim canımdan daha değerli değil o yüzden üniversite sınavı için canımı sıkmak istemiyorum. Keşke ama keşke okula gerçekten bir şeyleri öğrenmek için gitseydik. İçimdeki yoğun öğrenme isteğine rağmen kendimi yeterince geliştiremiyorum, ders çalışmam gerekiyor. Kitap okumama bile karışıyorlar. Ders çalış kitap okuma kendini derslere vermen gerekiyor diyorlar. Dün kendimi kötü hissettiğimin de farkına varamadım zaten ama bugün uyandığımda biraz kendimi sorgulayınca içimde yoğun bir endişenin olduğunu anladım. Ben endişelenmek istemiyorum, sadece yaşamak istiyorum özgürce. İçimden ağlama isteği geliyor, çok fazla endişelenip moralimi bozmak istemiyorum. Her şeyin çok güzel olacağına inanmak istiyorum, Türkiye gibi bir ülkede yaşayan bir genç olduğum için Gelecek kaygısını yoğun bir şekilde hissetmek zorunda kalıyorum. Ben her şeye rağmen pozitif kalmak istiyorum. Dünya başıma dahi yıkılsa ben pozitif düşünmeye devam etmek istiyorum. Yoğun endişe beni yoruyor. Bana insan değilmişim gibi davranılması beni yoruyor. Fazla abartıyor da olabilirim her şeyi. Kendi moralimi kendim bozuyorum ama yine değil mi? Kötü hissediyor olmamın nedeni de benim. Kendimi kötü hissetmeye zorluyorum bazen resmen. Kendi canımı sıkan benim.😪😪
Eğitim sistemimiz insana kendini aptal gibi hissettirmiyor mu?
Cevapla