Arkadaşlar bu sene üniversiteye yerleşeceğim gibi duruyor İstanbul'da bir okul tercih edeceğim ama oraya geldiğimde yurt mu yoksa ev mi aklım karışıyor sürekli bakıyorum internetten.Yurt parası da neredeyse ev kadar ama ikisinin de kendi içinde artı/eksileri var. Siz olsanız ilk sene hangisini tercih edersiniz ya da ettiniz? Lütfen açıklayın.
Yurtta kal hem güvenlikli hem de arkadaş edinirsin.
Ev tut, kimseyle muhatap olmak zorunda kalmazsın.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Üniversitenin ilk yılında yurt mu yoksa ev tutmak mı avantajlı?
Yurt her bakımdan daha avantajlı hele de ilk yılda. Ücret olarak daha uygun yemek derdin yok temizlik derdin yok (tabi yurtta da bulunduğun odayı kendi düzenine göre temizlersin istersen) elektrik su doğalgaz faturası derdi. Daha güvenli ortamı bilmiyorsun sonuçta. İlla çıkmak istiyorsan ileride çık bence ilk sene çıkma
Eğer gerçekten iyi bir yurtta kalacaksan kesinlikle yurt diyorum. Ama altını çizerim iyi ve kaliteli ise yani kaliteden kastım, İstanbul’da biliyorsundur ki çok fazla yurt ve/veya pansiyon var ve özellikle de kadınlar için düzgün bir yer bulmak çok zor. Bu yüzden iyi araştırılması gerek. Ev konusuna gelince de eksileri bence daha çok çünkü hem doğru düzgün kiralık ev bulmak zor hem de semtler iyi mi kötü mü diye kontrol etmen gerekiyor. Hem de depreme dayanıklı falan olması gerek. Ve bence İstanbul’a da alışına kadar önce yurtta daha sonra evde kalabilirsin. İyice tanıdıktan ve çevre edindikten sonra.
Yurt. Ben ev tuttum, arkadaşım hiç yok. Yurtta olsam olurdu. Daha çok sosyalleşirsin hem daha çok hatıran olur. İlerde tek başına bi eve çıkarsın zaten şimdi yurtta olmanın iyi ve kötü yanlarını da yaşa göre bence. Ben şu an evdeyim, çıkarsa yurt, yurda geçeceğim. Hem daha ekonomik. Evde insan çok fazla sıkılıyor
İstanbul olması nedeniyle kesinlşkle yurt. Ben ucuz bir şehirde okumama rağmen yurtta kalmıştım. Güzel arkadaşlıklar da edinebilirsin belki, her huyunu suyunu gördüğün kişiler. Eve çıkarken de ortak çıkarsınız. Yurtlar bile pahalıyken eve çıkarsan bence öğrencilik hayatını yaşaman da zor.
İlk seçimin yurt olmalı. Burada sosyalleşebilir, sınıf veya bölümden arkadaşlarınla daha iyi kaynaşabilirsin. Hem çok iyi arkadaşlık ilişkisi kurduğunda 2. yıl birlikte eve çıkmak hem daha eğlenceli hem de daha ekonomik olur. İlk yıl ev tutarsan okul sonrası yalnızlaşırsın. Ben 2. yıl birlikte eve çıkacağım kişileri daha iyi seçtim, yurtta kalmanın da avantajlarını kullandım.
Yurtta Kalmak •Arkadaş edinebilirsin •Güvenliği var •Bir kaç kişi ile aynı odada kalmak zorluklar getirebilir •Yurtta yaşamak kendi evinde olmaktan daha zordur. •Yemekleri kötü olabilir •Tuvalet - Banyo bir kullanıldığından hijyen bitiktir.
Ev Tutmak •Herşeyi kendin yapmalısın (oda temizliği, yemek, bulaşık..) •Giriş çıkış saatlerini kendin belirlersin •Yurt ortamından daha iyi hijyeni sağlayabilirsin •Güvenliği olmadığından rahat edemeyebilirsin •Elektrik, su, wifi faturasını ayrı ayrı ödemekte zorlanabilirsin •Evi dekore ederken fazla masraflarla karşılaşabilirsin.
Tercih sana kalmış. Hangisi daha mantıklı geliyorsa onu tercih et. Benim fikrimse yurtta kalmak daha mantıklı..
Benim o dönem kazancım iyiydi ve AKP henüz bu denli hainlik yapmadığı için Suriyeliler yoktu direkt eve çıktım. Tabi çoğu şehirde kiralar bu denli pahalı değildi. Ama şimdi direkt olarak eve çıkmak hem çok masraflı olur hemde kimseyi tam anlamıyla tanımadığın için sıkıntı yaşayabilirsin.
Kimseyle muhatap olmamak her zaman iyi bir şey değildir. Kuzenime ilk yılından ev açtık; ortam kuramamış, okula gitmemiş, okuldan uzaklaşmış. Yıllardır okuyor zannediyorduk, iş bile bulmuştuk. 1. Sınıfı hiç geçemediğini duyduk. Şimdiki aklımız olsa kesinlikle yurda yerleştirirdik. En azından orada arkadaş edinir, okuldan uzaklaşmazdı. Kesinlikle yurda yerleş.
Ev tutmanı tercih ederim çünkü yurtta eskisi kadar güvenilir değil hırsızlıklar çok oluyor vs ve yahut istediğin gibi davranamıyorsun ayak uydurman lazım herkese geceleri gezinirken bile sıkıntı yapan çok oluyor tabi yapabilirim dersen geçim sıkıntın yoksa ev derim ama maddi olarak İstanbul biraz zor ama yapılabilir dediğim gibi maddi sıkıntın yoksa ev derim
İlk sene yurt iyi çünkü öyle herhangi biriyle ev paylaşmak sandığınız kadar kolay olmuyor aynı evde geçinebileceğiniz bir arkadaşa ihtiyacınız var. Artı üniversite ye i açıldığı dönem fırsatçılar kiraları arttırıyor ve ev ekonomisine daha ilk seneden alışmak kolay değil
yurtta kalmak en mantıklısı. başta zor geliyor fakat daha sonrasında alışıyorsun yurt evin gibi oluyor.. yurt düzenine alıştıktan sonra uzun süre evde de afallıyorsun fakat güzel bir arkadaş ortamı kurarsan zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsun bile. yaklaşık üç seneye yakın özel bir öğrenci yurdunda kaldım sonra 1+1 eve çıktım daha rahat olacağımı düşündüm hep fakat yanılmışım hiçbir şey yurt hayatı kadar tad vermiyor...
İlki sonu yok ev tutacaksın. Yurtta eşyan çalınıyor , yemek sırası bekliyorsun saçma sapan oda arkadaşları oluyor. Girmek sıkıntı çıkmak sıkıntı. Mis gibi evine geç odanda müziğini dinle yemeğini yap tamamdır.
Yurt ne ya hapishane gibi ayrica ordaki arkadaşa skim kimsenin birbirine hayrı yok herkesin hedefi belli a... skmk baska bibok yok tut evini yasa kral gibi arkadasmıs hangi arkadas nerdeki arkadas
Yurtta kalmani tavsiye ederim çünkü sevmedigin arkadaş sende kalmaya gelemez ustune ustluk erkekler rahatsz edemez evde olsan ayrildin kapina dayanir hem daha güvenli hem daha az para harcarsin sadece gece çıkamazsn devlet yurduysa ozel yurdu bilmiyorum o yönden
Her yıl aynı fenomenler aynı soruları pişirip koyuyor. Tam anasayfalık. Yurt daha mantıklı gençler. Sonraki sene arkadaşınızı seçebilirsiniz. Ve rahat bi 3 sene geçirirsiniz.
Yav ben 5. Sınıfım hala eve çıkmaya korkuyorum. Sanırım bu sene de yurtta kalacağım. Bu sene bir kız teklif etti ama kızla sadece birkaç kez konusmuslugumuz var. Güvenemiyorum ki
Tabi ki en mantıklısı yurt. Ev tek başına olmuyor. Başkalarına da güven yok. Bence eve hiç çıkma güvenme hiç kimseye her türden insanlar var. Dikkat et. Ben yurtta kaldım onca insanı tanıdıktan sonra artık okulların da açılmasını istemiyorum 😕
İlk senemde yurtta kaldım, cok güzel arkadaslıklar edindim, cok eglendiğim zamanlarda oldu cok zorlandıgım zamanlarda. yurtta kaldıgım sene disiplini, olması gerekeni olması gerektiği gibi yaşayıp, kaldıgım sehri tanıdım. ikinci sene aparta geçtim giriş cıkış saatim bile yoktu ama yine yurttaki gibi sakin bir şekilde devam ettim fakat biraz yalnız kaldım ilk yıl kesinlikle yurt belki daha sonra evine çıkabilirsin ama şehrini iyi tanı
Yurda gir sağlam çevre yap sonra eve çık evde en fazla 3 kişi kalın hatta o bile çok ev işinde en sağlam arkadaşlıklar bile bozulabilir ona göre ev arkadaşı seçimini yapman gerek
Eğer arkadaşınla aynı yeri kazandıysan ev tut direkt. Ancak tek kazanıp gittiysen net bir şekilde yurt ortamı şüpheye düşmene bile gerek yok. Yurtta önce yaşadığın şehiri ve insanları öğren tecrübe et. Arkadaş edin çevren olsun öyle eve çıkmayı düşün.
Bana böyle teklif yapan olmadı efendim. Ama ben köle ruhluyum. Hizmet etmek istiyorum kullanılmak istiyorum. İtaat etmek istiyorum. Sadece dominant egoist bir kadın bulmak imkansız. Yoksa köle ruhlu çok erkek var
Ben halimden memnunum efendim tabiki öyle bir kadın bana zarar verecek ama ben razıyım nerede öyle bir kadın efendim izmirdeyim varsa alsın beni kullansın yeter artık 😢 böyle yaşanmıyor 😢
Eğer bir ev arkadaşın olacaksa yurt tut. Tek çıkacaksan tabi ki ev. Tanımadığın insanlarla aynı evi paylaşıp sonradan sorun çıkardığında sorunu çözmek zor oluyor ama yurtta sorun çıkarsa kendin ugrasmadam sonuç alabiliyorsun. 2. Sene tanidigin ve güvendiğin biri ile De eve çıkabilirsin
Ev imkanları cok daha guzel. Pansiyonlarda müdire var giriş çıkış sorun. Beni almamıştı. Otele gitmiştim. Ders bu bitmez. Belki gece 3 te isin bitecek bir de bunlarla uğraşma.
Direk eve çıkanın ya parası çoktur ya da aklı yoktur önce yurt hele Bi çevreyi tanı güvenilir insan bul sonra gene çıkarsın ama önce çevre ve arkadaş şart
Ben ev tutmak istiyorum ama durumum yetmiyor :( tabi yurt şöyle bi düşünuldugunde daha avantajli gibi. Ama ev tutunca da kimseyle ayni odayi vs paylaşmak zorunda olmuyorsun o açidan çok iyi. Hem kendi evin oluyor. Misss 👌👌👌 İşte var bi hayalimiz ama tasvip eden yok çevremde. Ahh ahh!!
Ben şu an kyk da değilim tabi ama lisede pansiyondaydım bir süre sonra pansiyona alışıyorsun arkadaşların oluyor eğleniyorsun bence pansiyon daha iyi hem öğrencisin İstanbul da geçinmek zor olabilir
Evin olsa istediğin zaman istediğini yapabilirsin, yurtta ise sorumlulukların var herşeyi rahat yapamazsın, ama yine de sen bilirsin, evde de tek kalmak biraz ürkütücü açıkçası,,,, en iyisi yurda git, ama herkesle arkadaş olma, kötü kişilere bulaşma, iyi kişilerle de arkadaş ol.. şimdiden başarılar dilerim🙏
Tek kişilik oda varsa yurt, yoksa ev. Ama üniversitelerin açılacağından çok ümitli değilim. Aşılanmaya rağmen vakalar 20.000 ve daha yaz sonundayız düşün…
Arkada edinene kadar yurtta kalmak iyi oluyor. Tek başına eve çıkmak hem maliyet açısından yüksek, hemde sıkıcı oluyor. Ortamını kur, bir iki arkadaş edin beraber eve çıkın en iyisi öyle bence. 🙂🙂
Bilhassa korona zamanı yurt ortamı hiç sağlıklı ve hijyenik değil. Üstelik tek kişilik ya da çift kişilik odaları olan yurtlar ev kiralarindan daha pahalı olacaktır
Yurt çünkü daha az masraf olur dersleri kutuphan ede çalış
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
İstanbul'da kıralar cok fazla bence bırde ustune elektrık fatura derdı. ama orkun ısıtmak bır vıdeo yapmıstı bununla ılgılı bı onu izleyin ilk bastakı gösterdiği yurtta asla kalmak ıstemezdım mesela ben o yuzden hangı üniversitede ve yakınlarında kı yurtları arastır uygun varsa gir ama dediğim gibi kötü yurtlara bosuna para verme sana guzel yaşam sunacak bi yurdu seç
@Eslora hayir o kadar yuksek bir gelirimiz yok ama burs olursa kesinlikle eve yerlesirim bu yasima kadar hic yurtta kalmadim. Kalmayida dusunmuyirum birkac arkadas bir ev tutariz diye dusunuyorum o zaman ne olur bilemem ama. Senin yas kaç ben 18
Yemektir, kiradır, faturadır derdin olmasın istersen yurtta kal. Aynı odayı paylaşmak istemiyorsan da özelde tek kişilik odalar var. Kyk öyle değil. Ben Kyk'da duramadım. Özel yurtta tek durdum bir yerden sonra. Daha iyiydi.
Şimdi yurtta kalırsan arkadaş ortamında büyük olur ama kim iyi kim kötü anlayana kadar sarsılırsın. En iyisi ev tut kendin kal. Sonra istersen birini alırsın yanına ki bu da sonradan yurtla aynı hatta daha fazla zevk verir