Bir tane Alman Dili edebiyati mezunu arkadaşım var. Bir tanede kimyager arkadaşım var. Orda yaşıyorlar 2 yıldır. Her hafta sohbet ederiz. Biri elbise satıyor diğeri taksicilik yapiyordu oda elbise işine girdi yeni. Ama burda ne olursan ol. Orda bim gibi bir yerin kasiyeri ya da MC Donald s gibi yerin garsonu olursun.
İnsanlar da gitmek isteyen gidiyor. Ben burda ayda 20 bin TL kazanıyorum yaptığım isde. Arkadaşlar diyor gelip burda aynı işi yapsan 20 bin dolar kazanırsın en az. Ama memleketi bırakmak zor geliyor. Her hafta sohbet ettiğim 15 20 yıl arası arkadaş olduğum kişiler.
Halamın kızı İngiltere de yaşadı dili tam manasıyla akıcı konuşmak için inşaat alanında zemin mühendisi orda dadilik yaptı 1 yıl yatılı bir evde kalıp çocuk bakıcılığı yaptı. Öyle kendini şirket toplantılarına giren topuz saçlı beyaz gömlek göğüs dekolteli ceket giyen Amerikan filmlerindeki seksi iş kadını şeklinde hayal etme
Yahu arkadaşım biz saçma Türk dizilerine inaniyormuyuz ki Amerika dizilerine inanalım. Sen kalmış yok topuz saçlı kadın falan sanma bilmem ne diyorsun. Ayrıca Amerikada kalmak için green kart çıkması gerek. Bu da çekilişle oluyor. Kafana göre ben gideyim dükkan açarım diyemiyorsun bir şirketin seni istemesi gerekiyor. Senin bahsettiğin kişiler bu kadar zorken kalmak nasıl kaldılar merak ediyorum
1 kimyager bir Almanca öğretmeni 1 edebiyat ogretmeni yakın çevrem den ABD ye gittiler. 1 inşaatta jeoloji mühendisi deniliyor sanırım o İngiltere ye gitti. Kendi meslegini yapanı görmedim green kart için başvuru yapıyorsun o senin sadece özgürce o ülkeden başka ülkeye gidip tekrar geri dönebilme olanağını sağlıyor. Turist olarak gidip orda da kalabiliyorsun. O zaman tek sıkıntı ABD den dışarı çıkmayacaksin çıkarsan içeri tekrar giremezsin. ABD de bir çok kaçak konumunda kişi çalışıyor. Bilhassa meksikalilar. ABD de sikindirik işlerde çalışan kişi sayısı az. Alçı sıva boya badana çeşitli uyduruk işler. Göçmenlerin tamamı bu işlerle meşgul. Kaçak gocmenleri atarsa memlekette kriz çıkacağı için atmiyorlar. Sadece çıkış yapacağı zaman tekrar giremez hepsi bu. İstersen bu kişilerin sana adlarını vereyim ulaş sor. Bir tanesi Amerikalı biriyle evlendi. Bunlar hep akraba ya da çocukluk arkadaşlarım
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
Amerika'da kalman için İngilizce disinda bir şey lazım değil mimar mühendis ne olursan ol orda alt sınıf işler yaparsin
Nasi yani alt sınıf derken kendi meslegimi yapamayacak miyim
O yüzden mi insanlar gidemiyor gitmek zor ne demek ingilizce dışında bişey lazım degil
Bir tane Alman Dili edebiyati mezunu arkadaşım var. Bir tanede kimyager arkadaşım var. Orda yaşıyorlar 2 yıldır. Her hafta sohbet ederiz. Biri elbise satıyor diğeri taksicilik yapiyordu oda elbise işine girdi yeni. Ama burda ne olursan ol. Orda bim gibi bir yerin kasiyeri ya da MC Donald s gibi yerin garsonu olursun.
İnsanlar da gitmek isteyen gidiyor. Ben burda ayda 20 bin TL kazanıyorum yaptığım isde. Arkadaşlar diyor gelip burda aynı işi yapsan 20 bin dolar kazanırsın en az. Ama memleketi bırakmak zor geliyor. Her hafta sohbet ettiğim 15 20 yıl arası arkadaş olduğum kişiler.
Halamın kızı İngiltere de yaşadı dili tam manasıyla akıcı konuşmak için inşaat alanında zemin mühendisi orda dadilik yaptı 1 yıl yatılı bir evde kalıp çocuk bakıcılığı yaptı. Öyle kendini şirket toplantılarına giren topuz saçlı beyaz gömlek göğüs dekolteli ceket giyen Amerikan filmlerindeki seksi iş kadını şeklinde hayal etme
Yahu arkadaşım biz saçma Türk dizilerine inaniyormuyuz ki Amerika dizilerine inanalım. Sen kalmış yok topuz saçlı kadın falan sanma bilmem ne diyorsun. Ayrıca Amerikada kalmak için green kart çıkması gerek. Bu da çekilişle oluyor. Kafana göre ben gideyim dükkan açarım diyemiyorsun bir şirketin seni istemesi gerekiyor. Senin bahsettiğin kişiler bu kadar zorken kalmak nasıl kaldılar merak ediyorum
Ayrıca ben kendi meslegimi yapmak isterim neden başka işte çalışayım boşuna mı okuyorum?
1 kimyager bir Almanca öğretmeni 1 edebiyat ogretmeni yakın çevrem den ABD ye gittiler. 1 inşaatta jeoloji mühendisi deniliyor sanırım o İngiltere ye gitti. Kendi meslegini yapanı görmedim green kart için başvuru yapıyorsun o senin sadece özgürce o ülkeden başka ülkeye gidip tekrar geri dönebilme olanağını sağlıyor. Turist olarak gidip orda da kalabiliyorsun. O zaman tek sıkıntı ABD den dışarı çıkmayacaksin çıkarsan içeri tekrar giremezsin. ABD de bir çok kaçak konumunda kişi çalışıyor. Bilhassa meksikalilar. ABD de sikindirik işlerde çalışan kişi sayısı az. Alçı sıva boya badana çeşitli uyduruk işler. Göçmenlerin tamamı bu işlerle meşgul. Kaçak gocmenleri atarsa memlekette kriz çıkacağı için atmiyorlar. Sadece çıkış yapacağı zaman tekrar giremez hepsi bu. İstersen bu kişilerin sana adlarını vereyim ulaş sor. Bir tanesi Amerikalı biriyle evlendi. Bunlar hep akraba ya da çocukluk arkadaşlarım
Ben yasal olmayan şekilde girmem tesekkurler
yazılımcılıkda büyük açık var ve güzel paralar kazanılabiliyor
Anladım teşekkürler. Sözel eşit ağırlık bölümü olarak var mı peki
Uluslararası ticaret oku...
Okulun iyi olması gerekiyor onda
Başka var mı
Yazılım mekatronik bunlardada gelecek var...
Ben eşit ağırlığım ama 😌
Amerika sınavlarına hazırlanabilirim ancak o da zor
Sen elinden geleni yap...
Tip okursan
Tıp harika diye dedin ama uluslararası geçmiyor ülkeler kabul etmiyor başka ülkede okuyanı hukuktada oyle
Tıp ve hukukta kendi ülkesinde okuman lazım yoksa kabul edilmiyor yani Türkiye'de okursam geçersiz oluyor
Ama denklikte kolaylık sagliyorlar
Bilgim yok açıkçası orasını bilemem
Yazılım