Ailede de verilir okulda da ama asıl sorun şu kişinin içi neyse en elit ailede bile olsa dayakla yine eğitilmez hele ki tc vatandaşıysa
Herkes aile ve okulda olması gerektiğini düşünüyor ama öyle değil ailesi düzgün olup eğitmeye çalıştığını evladını 2 gün sokakta bıraktığı an aniden değişmesi
Çok iyi okullarda okuyor çocuk üniversiteye gidiyor arkadaşlarının gazına bir adım atıyor hayatı aniden değişiyor
Eğitimler bir yere kadar sizi tutar asıl olay içinizdedir sorun ailede olmaz bu yüzden internette okuduğu bir diyalog makale 1 cümle çok özelliğini sorgulatabilir değiştirebilir kimse burda ahlam kesmesin şurda burda böyle şöyle eğitilmeli diye
iki taratada verilmesi gerekiyor hatta bana kalırsa ortokul 1. sınıfa kadar çocuklara hiç ders verilmemeli sadece oturmasını kalkmasını vb gibi kurallar öğretilmeli önce eğitim yapılmalı sonra öğretim bizde yapılan kobay faresi gibi çocuğu öyle bi eğitmişiz ki a çeldirici b yanlış peynir c de diybiliyor bide şey var tabi ezberle çaliş çaliş çaliş bize ne kazandırdın hiçbirşey öğrenmek yok ezberletiyorlar bırak abi neyini ezberliyosun çocukların hayal gücünü öldürüyolar çocuk merak eddip sormalı bu duygularını katletmemeleri gerekiyor ve son olarak okullarda bize haklarımızı savunmayı öğretirler savunduğumuzda da disipline gönderirler böyle de bi ironik yani
Aileleri vermese de ben okulda veriyorum. Çok sorunlu bir öğrencim vardı. Ne kural ne edep ne adap bilirdi. 5 yaşında ağzından küfür eksik değildi. Ailesi çok kötü yetiştirmiş. Neyse bir kaç ayda oturmasını kalkmasını her şeyi öğrendi ama bazı huylarını değiştiremediğim için üzülüyorum... Bir gün aile katılımına annesi ve abisi geldi. Aman Allah'ım abisindeki terbiyesizliği görünce çocuk gözüme bir melek gibi gelmeye başladı. Meğer ne çok yol kathetmişiz dedim. Alın size okul öncesinin önemi.
Ailede verilmeye başlanırsa daha iyi olacağını düşünüyorum. Aile içi bağların güçlenmesine katkısı olur, ilerde çocuğun başına istenmeyen bir durum geldiğinde başka insanlardan medet ummak yerine ailesine danışır, ailesine güvenir problemler daha kolay çözülür. Elbette ailede verilmeye başlanıp okulda da bu eğitimin devam ettirilmesi ve hassasiyet gösterilmesi gerekir.
Kesinlikle ailede ama önce düzgün bir eğitim sistemiyle yetişmiş kişilerin aile olucak yaşa gelmesi lazım daha sonra bu kesim aile olarak yeni düzgün nesiller yetiştirmeli