Bir gün ders çalışmadığımda kendimi çok suçlu hissediyorum. Ne yapmalıyım?

Aylardır sınava hazırlanıyorum sürekli ders çalışıyorum. Kendime gün İçinde ayırdığım zaman toplam 2-3 saat olabilir (Kahvaltı, öğlen yemeği falan, televizyon izlemek) . Özellikle son günlerde aşırı strese kapıldım, 1-2 saate düştü. Ancak yemek yediğimde zaman ayırıyorum. Sürekli ders çalışıyorum, dün zar zor gece uyurken yarım saat televizyon izledim.

Bugün sanki sinirlerim bozulmuş gibi. Sınav stresini kaldıramıyorum. Okuduklarından birşey anlamamaya başladım. Hani çalışmazsam kendimi çok suçlu hissediyorum. Kafamda “Her dakikayı değerlendirmem lazım gibi” bir düşünce var. Ama artık o kadar strese kapıldımki eskisi kadar verimlide çalışamıyorum.

Kendimi bu suçlu hissetmek ve aşırı çalışma stresine sokma psikolojisinden nasıl kurtarırım?
Bir gün ders çalışmadığımda kendimi çok suçlu hissediyorum. Ne yapmalıyım?
Cevapla