Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gelen açıklamaya göre; İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin ilk döneme ait karne notlarının ders etkinliklerine katılım puanı üzerinden belirleneceği ifade edilirken lise öğrencileri için ise birinci dönemki notların ikinci döneme ertelenen sınavlar ile belirleneceği ifade edildi. Bu kapsamda milyonlarca öğrenci yüz yüze sınavlarla ilgili gelen bu erteleme kararının detaylarını araştırıyor...
SON DAKİKA! SINAVLAR NE ZAMAN YAPILACAK?
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk ise sosyal medya hesabından yaptığı son dakika açıklamasında şu mesajı paylaştı:"Sevgili öğrencilerimiz, biz eğitimi, ders konularını sizlere yüklemek için değil; sizleri bilgiye yetiştirmek ve donanımlı bir şekilde geleceğe hazırlamak için veririz. Sınavlar da bu bilgileri ne kadar aldığınızı ölçmek ve durumu değerlendirmek için yapılır. Sınavın başka bir amacı yoktur. Eğer bugün bir öğrenme kaybınız olur ve biz bunu fark etmezsek bu eksikler, hayatınız boyunca karşınıza çıkar."
"Bu yıl olağanüstü bir süreçten geçiyoruz. Süreç hızlı değişiyor; kararlar, uzun değerlendirmeler doğrultusunda alınıyor. Bilim Kurulu'nun tavsiyeleri ve Sağlık Bakanlığımızın değerlendirmeleri doğrultusunda yüz yüze sınav konusunu yeniden ele aldık. Aldığımız kararla ilkokul ve ortaokul öğrencilerimiz karne notlarını bu dönem ders etkinliklerine katılım puanı üzerinden alacak. Lise öğrencilerimizin birinci dönem notlarını ise ikinci dönem yapacağımız yüz yüze sınavlarla belirleyeceğiz."
"Lütfen, siz şu an sadece sağlığınıza ve derslerinize odaklanın. En çok ihtiyacımız olan şey sağlık ve geleceğe dair tek güvencemiz sizlersiniz. Güzel bir gün diliyorum."MEB yüz yüze yapılacak olan sınavları ertelediklerini söyledi! Ne düşünüyorsunuz? #umrumdışı
Güncellemeler
+1 yıl
Çok Süper bir soru sormuşsun, sorun artık vitrinde! Şimdi sorunu daha çok üye görecek. Üstelik, 4 Xper daha kazandın! Tebrikler! MEB yüz yüze yapılacak olan sınavları ertelediklerini söyledi! Ne düşünüyorsunuz?
MEB yüz yüze yapılacak olan sınavları ertelediklerini söyledi! Ne düşünüyorsunuz?
Ya ertelendi de, ne işlendi ne gördüler ki sınava gircekler, 5 ay da ertelense boş. Ki derslere hiç giremeyen öğrenciler de var, onlar hep göz ardı ediliyor, şartlar eşit değil... Çok bilgisizce mezun olunacak, muhtemelen bu şartlarda ortalamalar da düşer, YKS de görürüz bunu. Etkisi 4 sene sürer, ilköğretim içinde lisede sıkıntılar yaşanır, temel sağlam olmayınca çok zor, taaa 1. Sınıftan itibaren zor yani.
şahsen ben artık inanmıyorum sınav yapacaklarına.. geçen sene marttan beri erteleye erteleye 1 sene geçti hala aynı yalanı sürdürüyorlar.. eğitimi çok önemli görseydiler bunca kafeler tatil yerleri vs açılmazdı okullarda eğitim seyreltilmiş şekilde baslardı... bu sene eğitim tamamen online olucak.. seneye belki bir ihtimal açılabilir yebni virüs türemezse
Ulan serbest bıraksalar hepiniz avm kafelerdesiniz ki yasağa kadar öyleydiniz. Sanki yasaktan önce bile evde oturuyorlardı arkadaşlar sağlıkları için :D Milli eğitim sınav var deyince yok virüs var yok sağlımız tehlikede filan :D Hazır değiliz diyen bile var. İçinde okuma aşkı olan evde de çalışır. Öğrenmedik bahane değil. Çık sosyal medyadan elindeki teknolojiyle öğren bilmiyorum dediklerini.
İkinci dönem daha zor geçecek o zaman o anlama geliyor bu. O kadar sınav bir birine girecek kafayı yiyecek çocuklar ertelenmesi iyi de asıl gerçek ortada çok sevinmeyip daha fazla ders çalışacaklar
Sağlığımızı riske atamazlarmışş. Biz enayi miydik sınava girdik. O zaman bizim sağlığımız niye düşünülemedi? Bizim sınavı çalışmak için 1 haftamız varken girmeyenlerin aylarca zamanı var. Saçmalıktan başka bir şey değil
Covid olduktan sonra öyle bir eğitim aşkı varki içimde , üniversitesi açılsın artık ya, zaten ne kadar ertelerse ertelesinler sadece bulaş riski azalıyor, uzaktan eğitim rezalet durumda, sistem dokunsan çöküyor
Aslında iyi bir karar sağlık çok önemli fakat şöyle bir sorun var ki liselilerin konuları birikecek bu onları zorlayacak onun dışında bence doğru bir karar oldu.
Bir gecede karar alıp bir gecede vazgeçiyorlar yeminle bıktım! İkidir sınav kâğıtları ve sınav tarihleri düzenliyoruz elimizde kalıyor. Bu kadar öngörüşsüz bir kurum olamaz
Milli eğitim bakanlığı da bilmiyor ne yaptığını onlarında aklı karışmış çıkış yolu arıyorlar ama olmuyor öğrenciler kafayı yedi
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
sanki bir şey mi öğrendiniz de geriye sınavının nasıl yapılacağı kaldı.. hiç biz bu sene adam akıllı eğitim alıyor muyuz diye sormuyorsunuz.. tek derdiniz sınav olmuş.. mesele sınav olmamali.. mesele birşey öğrenip ogrenememek olmalı.. bye
Meb bence komple ertelenmeli canlı ders değil canlı katliam iyi ki bu dönemde okumuyorum allah gerçekten öğrencilere yardım etsin eğitimsiz bir nesil geliyor eğitimsiz ve ukala
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Çocuklar görmediği dersten sınava nasıl girecekti ki? Doğru olan bu..
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Dahada ertelerler belki iptal olur okullar açılmaz seneye artık