Hemşirenin çalışma saatleri mi daha fazla ve yoğun olur yoksa doktorun mu?
AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
6Cevap
Hemşirelerin oluyor genelde doktorlar okadar ağır çalışmıyor tabi bölümüne göre değişir
İkisinin de bölümüne bağlı net bir şey yok
hemşirenin bazen 48 satlik nöbetler kalıyorlar
Öyle bir şey yok en fazla nöbete kalan asistan doktordur o da 36 saat
@Ponkitonki yeğenim hemşire ondan iyimi bilicen
Evet iyi bilicem son 3 senem bunu araştırmakla geçti hastanede başka hemşire mi yok da 48 saat aynı kişi nöbet tutsun zaten hemşirelerin nöbet ertesi izni var bir hemşire 48 saat kalıyorsa hastanede sonra uzun tatil yapmak için onu kendi istemiştir ve hemşireler vardiyalı nöbet tutar 6 hemşire mi var 3 tanesi uyur 3 tanesi çalışır sonra yer değişirler yani uyuyabilirler ama bahsettiğim asistan doktor 36 saati kendi istemiyor ayda en az 7 kez yapmak zorunda ve uyuma imkanı da yok
@Ponkitonki yenidoğan yoğun bakımı yeteri kadar araştırmamışsın demek ki benim yeğenim bunun yüksek okulunu bile okudu 9 senedirde bu işte ondan iyi bilemezsin
48 saat nöbet tutamaz demedim 48 saat nöbet tutmayı kendi istemiştir diyorum çünkü yok öyle bir zorunluluk yeni doğan yoğun bakımı olması hemşire haklarından mahrum edildiğini göstermez yüksekokul okumanın konuyla alakasını anlamadım zaten artık herkes okuyor liseden hemşire olma devri bitti
@Ponkitonki yüksek okul okuduğunda 1-3 yıl içinde başhemşire olabiliyorsun benimki 9 yıldır hemşire istese başhemşire olur sorumluluğu çok diye olmuyor devlet hastanesinde isteğe bağlı diye bişey yok hemde şimdi salgın varken
Salgın durumundan bahsediyorsan o ayrı onda bütün sağlık çalışanları aynı durumda zaten doktorlar da sağlık çalışanı olduğuna göre onlar da ek mesai yapıyor ama normalde 48 saat nöbet yasal değil hemşire kendi isterse nöbetini tanıdığı biriyle değiştirip art arda 2 gün tutabilir bunu da daha sonra kesintisiz dinlenmek için yapıyorlar tamamen kendi tercihleri yoksa hastane kendi yapamaz öyle bir şeyi yüksekokul konusuna gelirsek şu an bir alımda 10 bin lisans hemşire alınıyorsa 1500 lise hemşire alınıyor binlerce lisans hemşire var hepsi başhemşire olabilir mi sizce ona bakarsanız 18 yaşını doldurmuş herkes milletvekili de olabilir öyle bir hakkımız var hepimiz olabiliyor muyuz
Bırakın 48 saati gün aşırı nöbet yazmak bile yasak ayın 1 inde nöbet tuttan biri ayın 3 ünde nöbet tutmak zorunda değil en erken ayın 4 ünde yazabilirler tabii şu an salgın sürecinde olduğumuz ve pek çok sağlık çalışanı da hasta olduğu için böyle haklardan bahsedemeyiz ben normal zamanlar adına konuşuyorum
Hemşirelik, nöbetler filan daha uzun saatler
Gece acile gittiğinde hemşireye mi anlatıyorsun derdini doktorlar nöbet tutmuyor mu ne alaka
Tutuyorlar tabi bunu bilmeyen yoktur
O zaman neden nöbet tuttuğu için hemşire daha uzun süre çalışıyor dedin 🤔
Bunu merak etmiş sormuştum yeri geliyor biz daha fazla nöbette oluyoruz demişti. Onlar biraz daha fazlaymış yani 😂 Neden bana doktorları sevmiyormuşum gibi muamele ediliyor
Ben sadece duyduğumu söyledim, önemsiz bir konuyu bu kadar ciddiye alma kanka 😄
Hepsi olmazsa olmazlarımız hepsi hizmette ne güzel sistem tıkır tıkır
Hemşirelerin sürekli biz daha çok çalışıyoruz demesi hoşuma gitmiyor çünkü doktor gece hastaneyi terk etmediğine göre nasıl hemşire daha uzun nöbet tutuyor olabilir böyle şeyler tamamen branşa bağlı psikiyatrist mesela branş nöbeti tutmaz tutup doktor diye hemşireden daha yoğun diyemeyiz ama hemşireler biz çok çalışıyoruz diye genelleyiveriyorlar kadın doğum uzmanının pestili çıkıyor mesela her nöbetinde ama hemşireler daha çok çalışıyor diye düşünüyor herkes zaten kimse istemiyor artık kadın doğum falan çektiğim eziyete değmez zaten emeğimi gören de yok diyorlar
Tabi bunda haklısın çok genel bir şey konuşuyoruz. Aslında bunlar branş branş hiç iş yapmayanı da var tabiri caizse, sürekli çalışanı da var. En yoğun çalışan doktoru ve en yoğun çalışan hemşireyi karşılaştırdığımızda benim aldığım bilgi hemşireymiş yanıt. Ama bu demek olmuyor ki o insanların canı çıkmıyor 😊
O da yanlış işte en yoğun çalışan asistan doktorlar nöbet ertesi izinleri yok 36 saat aralıksız çalışıyorlar ayda 7 kere ve daha fazla olduğu da oluyor doktor yetersizliğinden öyle olduğunda tuttuğu nöbetin parasını bile alamıyor bir de üstüne burda geçici diye insan yerine bile konmuyorlar çoğu doktorun hayatında travmadır o dönemler ama bir süreyle sınırlı olduğu için dayanmaya çalışıyorlar bir şekilde diğer asistan izinli olduğu için 50 saate yakın aralıksız çalışan bile oluyormuş ordan hesap et işte bir tane hemşire izinli olsa diğer hemşireler biraz daha çalışıp onun eksiğini kapatabilirler ama doktor sayısı çok daha az olduğu için bir kişi 2 kişilik iş yapmak zorunda bile kalıyor bir de zorunlu hizmetle atanan bir doktor 1 ay sonra TUS kazanıp gidiyor yeni doktor gelene kadar her şey üstüne kalmış bir sürü pratisyen de var bu böyle devam eder
Anladım, şöyle yapalım mı.. ben hemşire kıyafeti giyeyim ve beni bir güzel döv 😂 rahatla cidden buna ihtiyacın var gibi sanki
Anlayışın için teşekkür ederim ama benim sıkıntım hemşirelerle değil ilerde beraber çalışacağım insanlardan bahsediyoruz birkaçı garip bir ego savaşına girdiği için mesleklerine mâl etmem saçma olur ama ülkedeki genel hasta profili hemşireyi kendine yakın bulup doktordan uzaklaşıyor bu yüzden de onun da çalıştığını göremiyorlar sağlık bakanlığı 10 dk da bir randevu veriyor hastalara bir de kapıda kuyruk olmuş randevusuz hastalar var birine ayırabileceği süre 5 dakika yani bu elinde olan bir şey değil keyfinden ilgilenmiyor değil ama bunun suçunu doktora yıkıp doktor da oturduğu yerden para alıyor canım doğru düzgün baktığı bile yok diyen bir sürü insan gördüm ama hemşireleri genelde samimi buluyorlar açıkçası ben bunu kıskanıyorum hastayı tanımak ve güven hissi vermek istiyorum çünkü ama öyle bir imkan yok hemşirelerse her biriyle sohbet etme imkanına sahip benim esas sorunum bu
Evet seni şu an çok iyi anladım. Haklısın genel anlayış o yani hemşire iyi doktor kötü filan. Hemşire emekçi doktor umursamaz. Aklı başında insanlar biliyordur ama neyin ne olduğunu artık ne diyelim 😄 doktor musun nesin sen olacak mısın
Tıp öğrencisiyim Allah izin verirse doktor olacağım
Hayırlısı bakalım doktor hanım 😊 başarılar diliyorum, dilediğince olsun
Teşekkür ederim :)
Doktor tabi
Doktor
Hemşire