Ansızın işten çıkarıldım ve sözleşmesiz çalıştırıldım. İş konusunda kendimi nasıl garantiye alabilirim?

Hacettepe İde mezunuyum ve daha önce birkaç kurumda öğretmen olarak çalıştım. En son bir etüt merkezine girdim ve Haziran'a kadar çalışmak üzere anlaştık. Kurum sosyal hizmetlere bağlıydı ve benim öğretmen olarak girişim yapıldı fakat bana sözleşme imzalatılmadı. Orda çalışan bir başka öğretmene sorduğumda o sözleşme imzaladığını söyledi. 2,3,4,5,6,7 ve 8. sınıflara sınıf hakimiyetini de çok güzel sağlayarak eğlenceli ve öğretici bir şekilde ders verdim. Performansım konusunda kendime gayet güveniyordum fakat bu yarıyıl tatilinde oranın sahibi geçersiz bahaneler sunarak işten çıkardı. Sunduğu bahanelerden birisi yaptığı 15 dklık toplantıya katılmamamdı ve o sıra benden istediği hesabı açtığım için katılamamıştım bunu da önceden söylemiştim. Sunduğu ikinci bahane ise onlara karşı mesafeli olmamdı ki profesyonel olan herkes işyerinde mesafelidir. Performansımla alakalı sıkıntı olup olmadığını sorduğumda net cevap vermedi. Öğrencilere sordum tüm öğretmenler hakkında değerlendirme yaptım bazıları memnun değildi dedi ama öğrencilerimin hepsi beni çok seviyordu bu yüzden konduramadım bunu kendime. Benim için işsiz kalmış olmam vs. sorun değil daha iyisini yakında bulurum ama bu muamele insanların nasıl kaypak olduğunu gösterdi bana. Sizce haklı bir tutum mu bu? Ayrıca işi yarı zamanlı gösterip ekstra kendi kızına 3 saat özel ders verdiriyordu ve başka ekstralar koymaya çalışıtğında kabul etmiyordum bunun da bir nedeni olabilir mi?
Ansızın işten çıkarıldım ve sözleşmesiz çalıştırıldım. İş konusunda kendimi nasıl garantiye alabilirim?
Cevapla