Biz Türklerde aşağılık kompleksi mi var?

Yabancı dizi ve filmlerde işyerlerinde insanlar birbirlerine isimleriyle hitap ediyorlar. (Ama gerçeği ne kadar yansıtıyor tartışılabilir tabi...) Bizim ofislerde biliyorsunuz şef veya mudurlere çalışanlar hanım/bey şeklinde hitap ediyorlar. Normal ismiyle hitap edince sen kimsin ki falan gibi cikismalari da olasılik dahilinde... Hatta bir arkadaş x kişiye bey diyordum ama yasi benden kucukmus dedi, ne alaka, sanki bey kelimesi abi/abla kelimesiyle eş değer mi? Bana kalırsa Türk milletinde asagilik kompleksi oldugu için böyle. Kiytirik bir yerde şef vb. pozisyonlara gelenlerde de kendini dev aynasında görme kompleksi var. Turkiye'de zaten yaptığın işe ve pozisyonunun derecesine göre bir statulesme de mevcut. Halbuki herkes neye yeteneği varsa onu yapar. Ozel hayatindan ne kadar feda ederse de pozisyon derecesi yükselir. Bunu kendini küçültme/büyültme aleti olarak kullanmak yanlis. Sonucta işleriniz sizi bu kadar tanimliyorsa, işinizi kaybettiginizde geriye hiç bir şeyiniz kalmaz. Siz ne dusunuyorsunuz?
Biz Türklerde aşağılık kompleksi mi var?
Cevapla