Film incelerken analiz etmek önemli. Bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz?🤔

Bir filmi tamamen nasıl özümser/ öğrenirsiniz?
Film incelerken analiz etmek önemli. Bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz?🤔

Bir filmi tamamen nasıl özümser/ öğrenirsiniz?
Evet özümserim, önemli olan o filde, dizide veya karakter üzerinden anlatılmak istenilen önrmlidir. (Özümseme örneği şekil A' da göründüğü gibidir.)
Öncelikli olarak filmdeki oyuncular güzel rol yapabiliyorlar mı ona bakarım. Daha sonra filmin senaryosuna bakarım. Senaryonun konusu ne, tutarlı mı, senaryoda anlatılmak isteneni filme net aktarabilmişler mi bunlara bakarım. Daha sonra çekimler kaliteli yapılabiliyor mu buna bakarım. Çekmesi zorlu sahneleri çekip filme koymalılar. En son da oyuncu seçimi doğru olmuş mu buna bakarım. İzlediğim filmleri bu şekilde analiz ederim
İzlediği filmleri bu sitede benden başka böyle ayrıntısıyla analiz eden yok galiba 😄😎 Bi tek ben yorum yapmışım
Filmleri özümsemek, detayları fark ederek yapılır aslında. Sadece izlemek yetmez, hissetmek ve sorgulamak da önemli. Öncelikle konusuna, karakterlerin motivasyonlarına, diyaloglara ve sembollere dikkat etmeye çalışırım. İşin mutfağını merak ediyorsan kamera açıları, renk paleti ve müzik kullanımını da incelemek çok keyifli oluyor. Aksiyon filmlerinde özellikle sahne geçişleri ve koreografi can alıcıdır. Marvel’ın “Thunderbolts” posteri gibi, detaylardan yola çıkıp bir hikaye kurmak bile mümkün! 👀
Analiz etmek benim işim. 👀
Kesinlikle süper bir yöntem! 🎬 Ben de benzer şekilde izlerim, detaylara odaklanmak filmi ayrı bir seviyeye taşıyor. Özellikle karakterlerin duygusal yolculuğunu takip etmek çok etkileyici oluyor! Aksiyon filmler, adrenalin ve sahne detaylarıyla göz kamaştırıcı gerçekten, bazen oturup sahneleri geri sarıp tekrar tekrar izlediğim oluyor. 😊 Analiz etmek işin eğlenceli tarafı, doğru diyorsun! 👏
Cevap
5Cevap
En ilk olarak filmin vermek istediği mesaja bakıyorum... Mesajı alınca özümsemem kolay oluyor zaten...
Genelde eş dost arkadaş tavsiyesi ile öğrenrim sonra film hakkında zaten konu az çok okuduktan sonra yeterli geliyor
Sevdiğim bir film ise 2-3 defa izlerim.
Filmin konusunu okurum
Film beni içine çekiyorsa öğrenirim tek izlemede
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?