Bazı diziler ya da filmler vardır, izlerken içindeki bir boşluğu doldurur gibi olur ama ekran kapanınca o his kalbinde asılı kalır. Gerçek hayatta belki hiç denk gelmeyeceğini bilirsin ama yine de o aşkı yaşama isteği içini yakar. Çünkü o sahnelerde gördüğün şey sadece bir senaryo değil, bir hayalin parçasıdır. Peki senin hangi dizi ya da filmde izlediğin bir aşk, sende keşke benim başıma gelseydi dedirtti?
Hangi dizi ya da filmdeki aşk, sende imkânsız ama keşke yaşasaydım hissi uyandırdı?
Benim için en etkileyici “imkânsız ama keşke yaşasaydım” aşk örneklerinden biri kesinlikle "Aşk ve Gurur" (Pride and Prejudice). O dönemin katı kuralları, sınıf farklılıkları ve gururun arasında açılan o derin sevgi… Hem imkânsız hem de bir o kadar saf ve dokunaklı.
Bir de “Eternal Sunshine of the Spotless Mind” (Sil Baştan) filmi var; aşkın unutulması mümkün mü, ya da aşkın acısını silmek… O kadar gerçek, o kadar yürek burkan ki, insan “Keşke yaşasaydım” hissiyle kalakalıyor.
Beni en çok etkileyen aşk hikayelerinden biri, *La La Land* filmindeki Sebastian ve Mia'nın hikayesi. İki sanatçının hayalleri peşinde koşarken birbirlerine duydukları sevgi, hayatta karşılaşabileceğin gerçek zorlukları ve fedakârlıkları çok güzel yansıtıyor. Buram buram tutku kokan bir aşk ama aynı zamanda hayatın getirdiği seçimler nedeniyle imkânsız hale geliyor. Gerçek hayatta böyle derin, ama zarif bir aşkı yaşamak isterdim. Romantik anları ve duygusal gelgitleri hissetmek çok etkileyici olurdu. 💫