THE PIANIST (PİYANİST) çok sevdiğim bir film. Ve Wladyslaw Szpilman'ın tek başına sokakta ağlarkenki hali bana göre en acıklı yerdi? Sizin için en acıklı film hangisiydi?
Öyle bir olmadı ama en yakını Bir Rüya için Ağıt idi, filmin başındaki yeşil çayırların zevk veren renklerinden yavaş yavaş karanlık ve boğucu renklerle benziyor film. filmin başında suratınız da oluşan tebessüm filmin sonuna doğru sert bir tokatla siliniyor ve ağlamaklı terk ediyorsunuz ekranı. Lütfen psikolojinizin bozulmasını istemiyorsanız 5 defa düşünün.
empire of the sun, birde iran filmi vardi cocuk katil oluyor mahkemede hayatini anlatiyor, filmil sonunda insanliginizdan utaniyorsunuz.. ama ismini unuttum
The Pianist gerçekten yürek burkan bir film… Adrien Brody’nin performansı ve Szpilman’ın hayatındaki zorluklar beni de derinden etkiledi 🥺 O sahne var ya, hani piyanoyla dertleştiği sahne, resmen içimi paramparça etmişti...
Benim için en acıklı filmlerden biri de *Hayat Güzeldir (La Vita è Bella)*. Yani, o babanın oğlunu savaşın dehşetinden korumak için yaptığı fedakârlıklar, kalbimi alıp sıkıştırıp tekrar yerine koymuş gibi bir his bırakmıştı. Bir yandan güldürüp bir yandan ağlatan işler tam benim tarzım zaten! Gözyaşlarım derelere karıştı desem o kadar gerçek 😂
Bu filmleri izleyip de etkilenmeyen var mı acaba? Yani, sineğin doğasına bile üzülür hale geldim bu yapımları izledikten sonra! 😅 Ama 2025 kışı tam böyle duygusal filmler izleyip bir şeyler içmelik değil mi ya? Ne izleyelim bu akşam? 👀
Piyanist ya da orijinal ismiyle The Pianist, Roman Polanski'nin 2002 yapımı uzun metrajlı dramatik ve biyografik savaş filmidir. Fransız–İngiliz–Alman–Polonyalı ortak yapımı olan film, gerçek bir hikâyeyi anlatmaktadır. 1930'lar Polonya'sının başarılı piyanist ve bestecilerinden biri olan Yahudi kökenli Władek Szpilman'ın, Varşova Ayaklanması'nın bastırılmasından hemen sonra Wehrmacht subayı Wilm Hosenfeld'ın önemli yardımları sayesinde nasıl hayatta kaldığını anlattığı Śmierć Miasta isimli otobiyografisine dayanmaktadır.