Sizce gercekten varlar miydi? Dizide izledigime gore muthiş güçlü insanlar ve biraz turklere de benzettim. Dizideki karakterler de bayagu iyi ozellikle ragnar ve bjorn🖤🖤
Vikingler, dizi ve sinema tarihi konusunda çok güçlü karakterler olarak görünüyor. Fakat yapılan bir araştırmaya göre. Aslında o kadar güçlü ve kalıplı insanlar olmadıkları ortaya çıkmış. Yani daha ufak tefek insanlarmış. Yani aslında çokta bilemeyiz belki araştırma bile yanlış olabilir.
Evet Vikingler gerçekten varlar.. Vikingler 8-11. Yüzyıllar arasında İskandinavya da yaşamış, ataları Cermen halkı olan ve eski Cermen lisanı olan Norsçayı konuşan, korsan, yağmacı ve tüccar bir kavimdir. Avrupa ya çok sık sefer yapan bu kavim tarihte önemli işlere imza atmıştır. Özellikle İngiltere’ye yaptıkları akınlarla tanınırlar ve Fransa’dan tut Akdeniz’e hatta Konstantin’e kadar gelmişlerdir. Korkusuz savaşçılardır ve dinleri Nors Mitolojisine dayanır, çok tanrılı bir dine inanırlar ve en büyük Tanrı’ları Odin’dir. Öldüklerinde “ Valhalla” adı verilen Cennet benzeri yere gideceklerine inandıklarından savaşta ölmekten asla korkmazlar ve ölümüne savaşırlar çünkü onlar için ölmek bir zevktir. Kendilerine has Savaş stratejileri ve teknikleri vardır bu yüzden bir çok savaşı kazanmışlardır. Dizide ise Vikingleri çok güzel işlemişler, atmosfer ve ambiyans tam bir Viking havasını bizlere yaşatıyor. Dizi tarihinde en sevdiğim dizidir Vikings. Dizide tarihi olayların çocuğunu gerçek tarihi ele alarak işlemiş olsalarda bazı şeyleri senaryo gereği değiştirmişler. Buarada benimde en sevdiğim karakterler Ragnar Lothbrok ve Ivar The Boneless. Diziyi nekadar sevdiğimi nick’imden de anlayabilirsin ayrıca😆😆
Varlar mı derken sanırım gerçekler mi diye kastettin? Evet gerçekler ve England'a ilk saldırdıklarında Hristiyanlar onları Tanrının cezalandırması için gönderdiğini düşünüyorlardı yani vaktiyle Hunlar için düşünüldüğü gibi.
Ragnar dönemi ilk kez batıya açıldığı dönemdir ve Vikingler fakir Rus topraklarını bırakıp Batıya akın etmeye başlamışlardır. Ve oldukça güçlü fiziki yapıya sahip daha çok baltalı askeri birlikten oluşan birliklerdir.
Kadınlar şahane. Savaşcı yağmacı bir topluluk ve devamlı başkentleri için çekişme var. Özellikle kardeşler arasında. Dizide tarihten alıntı yerleri çok değil.
Çok ilginç bir kültür olduğunu düşünüyorum. İskandinav ülkelerinin bazılarını ziyaret etme fırsatım oldu, hepsinde olabildiğince araştırmaya ve tarihlerine dair bilgi edinmeye çalıştım. Fazlasıyla köklü ve görkemli bir tarih barındırıyor.
Hımm anladım bizimkiler bi toprak gidince mücadeleci oluyolar zaten Neyzen Tevfik ne demiş bizim Millet tuhaftır küfür edersin kızarda bilmem ney yapsan aldırmaz
Lagertha’nın savunulacak hiç bir yanı yoktu bence, oda çok saçma şeyler yaptı önüne gelen herkesle yattı ama Ragnar ölünce “aşkım Ragnar” falan dedi… üstelik Ragnar ona bir seçenek sunmuştu Çoğu Reis 2 kadın birden alabiliyor demişti ama o çöl gereksiz yere gurur yaptı… Lagertha yı hiç sevmiyordum o tam bir gaspçı haksız yere Aslaug’u öldürdü ve kraliçe oldu, o bunu haketmiyordu çünkü o Ragnar’ı terk etti…
@bugraragnarsson hahah ragnar lagerthaya kal bile demedi, ayrıca kral oldu diye sevdiği kadinin üzerine hemen birini getirmesi ki gerekirdi? Bu ne görgüsüzlük. Bekar bir kadın istedigiyle yatar niye yatmasin, evliyken yatan ragnari savunup bekarken yatan lagerthaya laf söylüyorsun
Öncelikle Lagertha Ragnar’ı terk ettiğinde Ragnar Kral değil Reisti, kral Horik’ti ve ben lagertha’nın başkalarıyla yatmasına laf etmiyorum Lagertha’nın Ragnar’ı seviyormuş gibi yapmasına laf ediyorum. Gerçekten sevseydi ondan başkasıyla olmazdı ve şöyle bir durum var ki, Ragnar Aslaug’la 1 kere yattı ve hata yaptı, björn onları gördü ve tepki gösterdi Ragnar’da björn’e söz verdi ve Aslaug tekrar gelince onu reddetti ve hatasını anladı ama Aslaug hamile bir şekilde gelince onu geri çevirmedi zaten Ragnar’ın Aslaug’la yakınlaşmasının sebebi Kahinin Lagertha ya söyledikleriydi ona bir daha çocuğun olmayacak dedi bu durum Ragnar’ı böyle birşey yapmaya itti ve Kahin Ragnar’ a söylemişti birden fazla oğulların olacak dedi. Ragnar Aslaug’la evlenmiş olsada Lagertha’yı hep sevdi ama Lagertha Ragnar’ı hiçe sayarak bir çok kişiyle birlikte oldu. Sana daha net anlaman için kendimden örnek vereyim Yıllardır aşık olduğum kız beni terk etti ve onu hala seviyorum ve o beni terk ettikten sonra bir çok kız tanıdım flört etme sevgili olma ve hatta sevişme fırsatım oldu ama asla yapmadım çünkü neden? Çünkü ben hala onu seviyorum ve kendimi ona ait hissediyorum her nekadar sevgili olmasakta…
Adamlar Dünyayla İşi Yom Kardeşim Hepsi Ölmek İstiyor Tarihleri Boyunca Savaşmışlar Zaten Üstlerine Çiğ Duşmuş Ve Üstelik Hastalik Gelmis Zaten 4 Bir Yani Kapali Berki Odin Yanlarina İstedi Hepsini Bole Bi Talihsizlikle Öldüler Vikingler Yok Diyemessin Hristiyanlar İskandinav Dinini Öldürdü Hristiyanlar Kadar Akilli Ve Şerefsiz Yok