Herkese merhaba! Bence'me hoş geldiniz...

Korku romanlarına ilgisi olan herkes, Stephen King'e aşinadır. En azından kitaplarından uyarlanan birkaç filmi hemen herkes izlemiştir. Korku romanlarına ilgisi olan biri olarak benim içinde King'in yeri her zaman ayrıdır çünkü onu benim için diğer yazarlardan ayrı tutan şey yarattığı kendine has ürkütücü dünyadır. Bu bence'de size korku romanı sevenlerin bir çoğunun bir numaralı ve hayranı olduğu yazar Stephen King'in kitaplardan sinemaya uyarlanan en sevdiğim 3 filminden bahsedeceğim. Keyifli okumalar...
1-) Cinnet (The Shining)

Psikolojik gerilim türünün en iyi örneklerinden biri, Kubrick dehasının kolayca seçilebildiği ''hasta'' bir film. Tabi buna Jack Nicholson'ın da mükemmel oyunculuğu da eklenince daha da olağanüstü bir performans ortaya çıkıyor. Bir insanın yavaş yavaş nasıl aklını yitirip şizofreni seviyesine çıktığını ve gerçeklikle bağlantısını kaybettiğini bence çok iyi bir şekilde gözler önüne serdi. Filmin konusuna gelecek olursak, ana karakterimiz olan Jack Torrence kış sezonunda kapalı olan Overlook Oteli'nin kış dönemi boyunca bakımından görevli olma teklifini kabul eder. Ailesini de yanına alarak otele yerleşir.Otel, kış sezonu boyunca kapalı olacağından aile uzun bir süre burada yalnız kalacaktır. Ancak Jack'in oğlu Danny'nin olağanüstü sezgisel yetenkeri vardır ve otelde kötü bir şeylerin olduğunu fark eder. Aile kış ortasında otelde kalmaya mecburken Jack kötü ruhların saldırısına uğrar ve yavaş yavaş aklını yitirmeye başlar.
2-) Hayvan Mezarlığı (Pet Sematary)

80'lerin en çok ün yapmış korku filmlerinden biri de kesinlikle Hayvan Mezarlığı, eminim ki ilk çıktığı zaman evcil hayvanı bilhassa kedisi olan herkesi etkilemiştir. Gerek oyunculuk gerekse işlenen konu ve Amerikan kültürünün filmde ki etkisi yadsınamaz. İlk çekilen filmi de yeni çekilen filmi de izlemiş biri olarak söylüyorum ki gerilimin ve onun verdiği rahatsızlığı hissetmek istiyorsanız bu filmi izleyin, aksi takdirde çok şey kaybedersiniz. Filmin konusuna gelecek olursak, ana karakterimiz doktor Louis Creed , eşi Rachel Creed ve 2 çocuğuyla birlikte şehir merkezinden uzakta müstakil bir eve taşınmıştır. Güzel ve sessiz bir ormanın içinde bulunan evi dışarıya yansıttığından çok fazla şey saklamaktadır halbuki. Tıpkı ölümle yaşam arasındaki bir kapıya açılan kapı gibi...
3-) O (It)

Stephen King'in belki de en meşhur romanı olup, 1000 sayfalık romanı sansür yüzünden 400 sayfaya kadar düşüp satışa öyle çıkmış bir romanıdır. Tabi orijinal hali var mıdır derseniz bence kitapçılarda bir şansınızı deneyin derim. Romanı da en az film kadar korkunç olmakla beraber bu filmi bence diğerlerinden ayıran en önemli şey zihinlerimizin karanlık mahzenlerinde saklanan korkuları bir bir ortaya çıkarmasıdır. Filmini izleyecekler için önce kitabını okuyup izlemelerini öneririm çünkü kitapta her şey daha açık bir şekilde okuyucuya aktarılmış. Esas konumuz olan filmine gelecek olursak Pennywise adlı palyaçomuz çok zeki bir kötü karakter ve bunu filmin her noktasında anlıyoruz. Psikolojik-gerilim türünün en iyi örneklerinden bir tanesi. Dikkatimi çeken bir diğer nokta ise Pennywise'ın küçük çocukları hedefine alması, yani bu filmin (özellikle eski çekilen versiyonunu) çocukken izleyen varsa ne kadar etkilendiklerini tahmin edebiliyorum. Filmin konusuna gelecek olursak ise, küçük bir kasaba da yaşayan 7 çocuğu ele alıyor. Bu 7 çocuk okulda sürekli dışlanan, itilen kakılan bir grup arkadaş. Bu çocuklar hayattaki stresle ve ergenliğin getirdiği problemlerle uğraşırken asıl sorunlarından haberdarsızdırlar. Asıl sorunları ise kurbanlarının korkularına göre şekle girebilen Pennywise'ın, ürkütücü bir palyaço kılığında bu 7 çocuğa musallat olacak olmasıdır. Artık diğer sorunları verecekleri hayatta kalma mücadelesinin yanında bir hiçtir...
”Canavarlar gerçek ve hayaletlerde gerçek. İçimizde yaşıyorlar ve bazen kazanıyorlar.” (Stephen King)
Başka bir bence'de görüşmek üzere... :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
33Cevap
Merhaba,
Hepsini izledim. Güzel filmlerden gerçekten. İzlemeyenler için büyük kayıt diyebilirim.
It 2 bölümden oluşuyor. İlk bölümünde çocuklar 2. Bölümde o çocuklar 27 yıl sonra tekrar buluşuyor.
cinnet filmide izlemiştim bu iki ( it 2 bölümünü ) filmi tavsiye edip hayvan mezarlığına bakacam. Sağol paylaşım için
Hir iiiiissss cooooniiii! 😏😏😈
En sevdiğim replik valla. Shinning süperdi.
(Linç etmeyin beni diye yazıyorum: öyle esprisine okunuşu ile yazdım. Aslinda ne dediğini biliyorum. İllaki yazdıracaksınız.
HERE IS JOHNNY! 😏😈
3'nü de izledim ve hiçbirini beğenmedim. Yazar kitaplar da daha başarılı bence.
Yine de ellerine sağlık
1 ve 3 numara oldukça sağlam eserler. 2 numarayı henüz izlemiş değilim. Ama hani kalite olarak eminim o da aynı bantdadır.
2 ve 3 izlemiştim çok güzeldi, en üstteki daha izlemedim, teşekkürler bilgi için.
Hayvan mezarlığı 😱izlerken neler yaşıyor insan 🤦🏻♀️
İlk başta ki izlemiştim diğerlerini de fırsat bulunca izleyeceğim
pet sematary sanirim en sevdigim. guzel olmus ellerinize saglik
Eskiden kitaplarını çok okurdum. Filmleri de güzeldir diye düşünüyorum. Emeğinize sağlık.
Liseli yıllarda bu adamın kitaplarını okurdum. Hayvan mezarlığından çıkanın söylediklerini unutmam.
Kendi sınıfında başarılı bir adam... ama ben korku sevmem
Kitap seven birisi olarak,çok beğendim.Çok teşekkürler.
Hepsini hem okudum hem izledim. Sineması ayrı güzel. Üslubu ayrı. Adam mükemmel ya.
Aralarından sadece It filmini izledim, diğerleri de ilgimi çekti fırsat bulduğum an izleyeceğim👍
kitaplarını okudum nerdeyse hepsini adam çok yetenekli bayılıyorum
Üçünü de yalnızca izledim ve harikalardı. Özellikle Jack Nicholson'ın oyunculuğu
İt en güzel serisi bence hele ki eski versiyonu daha da ürkütücü. ama yeni hali de biraz komik hele k i yaşlı teyze sahnesi çok komikti halay çeker gibi hareketler yapıyordu :D
Tam bir Stephen King hayranıyımdır 3 filmi de izledim kitapları da okudum
Daha önce eleştirilerini çok okudum iyi diyorlar ama bir tek IT filmini biraz izlemiştim.
cinneti hala izleyemedim, ama o, hayvan mezarlığı, cujo, carrie filmleri güzel :)
Süper olmuş😁
Teşekkürler 😄
Güzel filmler hepsini izledim.
it filmi güzeldi, eline sağlık 🦋
Çok teşekkür ediyorum
Hayvan Mezarlığı felaketti.
Gerilimi seviyorum ama korku mahvediyor :D
Bu adam bu işi yapıyor
O filmini izleyip çok beğenmiştim.
Hepside cok guzel filmler gercekten
Cinnet filmini bir izleyemedim gitti
Ellerine sağlık. <3
3 filimde güzeldi ama Cinnet bir başyapıt.
Güzel filmler gercekten
Adamın her filmi süper kaliteli oyuncular
2 ve 3'ü izledim güzeldiler
Falcı var oda harika
Sisi hem okumuş hemde izlemiştim
İlk baştakini izlemiştim baya iyiydi
Eline sağlık
idare eder.
Vay be!
Güzel fikmler
Güzele benziyor
Güzelmiş
Güzel paylaşım olmuş
Üçü de mükemmel film
Bence korku filmi guzeldir ya
güzel paylaşım
Teşekkürlerr