Peki neden kabenin etrafinda dönerken elimizi sürtmek icin birbirimizi eziyoruz:/ veya bir parca örtüsünden almak istiyoruz. O örtü de bizler tarafindan sürekli degistirilen bir kumas ama neden bu kadar abartiyoruz?😕
aydinlatin beni
aydinlatin beni
bir obje hayvan nesne vs vs vs putlastirmak ona taomak sirke dusup dinden cikmaya sebep dir haklisin ikinci soruna gelecek olursak
Öncelikle soyelemem gerekiyor ki hic bir musluman kabeye tapmaz biz yalnizca Allah'a kulluk ederiz bildigin gibi kabenin onemi kible olmasidir kible arapcada yön anlamina gelir kabe bizim kiblemizdir biz müslümanlar birlik ve beraberlige inanan bie toplumuz Allah'a ibadet gorevimizi yapmak isterken kibleye doneriz tüm müslümanlar kibleye döner kabenin etrafinda daire seklinde donmemize gelecek okursak herkes bilirki her dairenin tek bie merkezi vardir bizim merkezimiz de kabe (kaba) dir yani kabenin etrafinda Allah tan basla ilah olmadigina sahitlik etmek icin doneriz kabenin örtüsüne gelince hz omer 2 islam halifesi demistir ki ben hacer-ül esved-i ( haverul esved i bilirsin heralde ) peygberim Hz. Muhammet öptüğü icin öperim o siyah tas bans bir fayda ya da zarar saglamaz bu peygamber sunneti ile alakali bir durum ha parca almaya gelecek olursak bunun bir aciklamasi zannetmiyorum insanlar hatira almak icin dir sukru sarakoglu yikilirken herkez koltuk filan aldi o insanlar koltugami tapiyor hatir hatıra
Tapmak yanlış bir tabir. Bahsettiğin kişi Ümmetin peygamberi hayatı zorluklarla yaşantısı fedakarlıklarla geçmiş birisi. Ona karşı olan sevgi farklı boyutlarda yaşanabilir. Çünkü bizim kutsalımızdır. Onun ümmeti olduğumuzu biliriz. Onun yaşadığı topraklarda bulunmak insana ayrı bir heyecan mutluluk yaşatabilir. Bu kişi bir peygamberdir. Bir istisnadır. Fakat onun dışındaki kişilere bu denli yaklaşmak doğru değildir.
Dinimizce tek taptigimiz allahtir. Peygambere sevgi saygi önemlidir fakat peygambere de taparcasina sevgi gösterilmez. Yasadigi yeri görmek istemek gayet dogal fakat kiblenin yerini belirleyen kabenin örtüsünü saklamak degisik🤔
Kıblemiz oldugu için namazı mızı kıbleye donuk kıldıgımıza gore oraya gidince kıbleye dokunmak istemekden guzel bır sey var mı
Cevap
7Cevap
Birbirimizi ezmememiz gerekiyor zaten. Orada kendisine o şekilde eziyet edip, hatta öldüren insanlar görüyoruz. Buna da bok yoluna gitmek diyebiliriz. Arkadaş ibadeti sakin, izdihamsız yapacaksın. Aşka geliyorlar büyük ihtimalle, bu da hoş. Ama başka birisine zarar vererek, kendine zarar vererek olmaz yani.
Çünkü orası kutsal bir yer kuranda geçen bir yer. Putlaştırmıyoruz. Kıblemiz bizim orası.
Evet kiblemiz biliyorum. Ama kiblenin kendisi insanlar tarafindan yapilmis. Tasarimi vs mimar sinandan hatta. Simdi insanlar tarafindan yapilan bir seye dokunmaya calismak veya örtüsünü sarip koklamak bana tuhaf geliyor. Ha peygamberimizin sakali olur, kiyafeti olur amenna ama diger türlüsü tuhaf..
Annem koktugu icin ama o örtü peygamber kokmuyor.
? Ne alaka😄
Sevdiğin birşeye dokunmak onu hissetmek istersin o yüzden yoksa başka bir manası yok
Müslümanlar çoğu konuda olduğu gibi bu konuda da yanlışa düşmüş durumdalar.
Bize din diye yutturulan şeylerin %90ı uydurma
Modern putperestlik dini cunku
Sapitmislik hiç bir zaman bitmiyor
Put seviyoruz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar