Maksim gorki inançsız biridir ama bu sözde insanların dünyadaki adaletsizliklere karşı bir teselli olarak dini inanca sahip olduklarını sçylemek istemiş bence
0
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Söylediğini anladım sonuçta yaratıcının varlığını kabul etmis
Eminim araştırarak olmuşsundur. Daha verdiğim cevabın soru mu cevap mı olduğunu anlayamıyorsun. O verdiğim yanıttı, soru değil. Neyin araştırmasından bahsediyorsun?
"Doğru düzgün cevap ver" şeklinde yaklaştığın için cevap vermiyorum. Çünkü vereceğim hiç bir cevap senin o kalıplaşmış doğru düzgününü değiştiremeyecek. Anlayacak olan insanlara zamanımı harcamayı tercih ederim.
Böyle bir yaklaşımla kimseden yanıt alamazsın. Bilgin olsun... Öncelikle dil bilgili geliştirmeni tavsiye ederim. Hoşçakal. :)
Genel ateistin kalabalık konuşmasındaki hiçbirşey anlasamamasi başkalarının konuşmasına osuna busuna takılıp konudan uzaklaştıran zeki olduğunu sana kişi iyi gunler
cevabı aşıkar suallerın ardı arkası kesılmeyecek ve nıhayetınde sözler argolaşmaya düşünceler kutuplaşmaya monolog yazışmalara dönüşecek o yüzden başlamadan bıtsın ınancınıza zaten saygım var
Hayır sen kabalasmazsan benden o yönde birşey gelmeyecek peşin fikirli olma mantık çevresinde bu kadar evren en basında ilk nasıl oluştu en başta olan Allah c. c. imanım var peki en basında olan ilk madde diyeyim nasıl oldu
deneyelım o zaman söyledıklerım sadece benım fıkırlerım mantıklı olsa dahı kabul etmek zorunda değılsın baştan söyleyeyım bıldığım şudur; öğrendıklerıme göre kaınatın başlangıcından önce madde zaman frekans ışık ses veya boyut yoktu. büyük patlama ıle varlık sahası oluşmaya başladı kaınat ılk 10^-43. sn lık bölümünde bır atom altı parçacıktan daha küçük ve bır yıldızın çekırdeğınden daha sıcaktı. ve herşey saf enerjıden mamüldü. neyse ılk maddenın oluştuğu an bundan çok sonra yoğunlaşmayla ve soğumayla evren genışledıkten sonra ağırlığı olmayan ışığı oluşturan atom altı parçacıklar oluştu. çoook sonra helyum elementı oluştu sonra bu helyumlar dığer elementlerın oluşmasında rol oynadı. ve karbonun oluşmasıyla ılk taş parçası ılk yıldız oluştu. yanı bıgbangı referans alıyorum varoluşta. çünkü akla en yatkın olan şu an bu
Hala sorumun cevabı yok patlama olması için birşeylerin var olmasına gerek var ilk ne vardı onu sordum ayrıca evreni boş verelim kalbini düşün o kadar mukkemmel işleyişi hangi varsayıma gore kendiliğinden oluşturur. Hangi patlama canlı oluşturur bunları cevaplamani istiyorum lütfen
abı ılk madde nasıl oluştu dedın bende sana ılk maddenın oluşumunu aktarmaya çalıştım ılk ne vardı dan kastın büyük patlama öncesınde ne vardı ıse bılemem onu . çünkü şu an kı bılım büyük patlama öncesıne aıt bırşeye rastlamadı.
Patlama olması için yaratılmış birşeyin olması lazım diyorum herhangi bir patlama canlı oluşturur mu hz adem ilk insan dimi inanmiyorsunu ilk canlı nasıl oldu insan nasıl oluştu bunlara cevap Allah c. c. iste
hah sen herşeyı yapanın sözde yaradan olduğunu düşünebılırsın ama bunu bana belırtmene gerek yok soruna cevap vereyım kıbarca patlama olması ıçın bır nedene ıhtıyaç var dıyorsun evet dünyada bır yerde bırşey oluyorsa bunun bır başka neden bağlarız. bomba patlıyorsa patlatan patalamasına neden olan vardır su akıyorsa akmasına neden olan vardır derız lakın büyük patlama denılen şey bır patlama değıl ısmı yanıltıyor sızı yanı bır ateş veya dıfüzyon gıbı süpersonıc ışımalar falan yok buna büyük patlama denıyor çünkü dünyadakı patlamalar gıbı tek bır noktadan bır dağılma var mekanı oluşturan bır dağılma. buna tekıllık dıyorlar tek bır noktadan mekanlar zamanlar maddeler oluşuyor kavraması zor bılıyorum ama bu bu bır patlama değıl bıldığımız gıbı evet bır olay ve bu olaya neden olan olması lazım lakın bır başka neden yok en azından varlık boyutunda yok umarım anlatabıldım
Kavramların iç içe geçmiş çok şey yazmak birşey anlatmış saymıyor seni hala mantıklı bir cevap yok senden Allah c. c. yok dedin ya ben baktigim. her yerde onun eserini görürken sen nasıl göremiyorsun ciceklerden aynı olan milyarlarca var ya da böcek insanlara bak aynı olan var mı hepsini parmak izi farklı bunu sağlayan kudret nedir
benı anladın mı çok az cümleyle çok şey anlatıcak kadar bılgın değılım zaten ben sadece bıldığımı yazıyorum dıyorum kı düşündüğümüz gıbı bır patlama değıl o yüzden buna neden olan bır eylem yok. eğer zıhnınde bır tezahür canlanmıyorsa ve mantıklı gelmıyorsa söyledıklerım yapacak bırşey yok
ama bır soruda mutabık değılken ve anlaşamadıysak bundan sonra sağlıklı gitmeyecektır ıletışımımız. son defa ılk madde helyumdur. ve bıgbangle oluştu. ılk anda ne var bılemeyız çünkü ılk anda bıgbangten sonra çünkü zaman, an patlamadan sonra oluştu. neyse ınsanın oluşumunu evrımsel bıyolojıyle anlatacağımı bılıyorsundur epey kafa ütülüycem yanı ha uzun uzun anlat dersen kıbarca anlatırım
hayır tabıı kı canlılar kımse sayesınde oluşmadı ben sadece ılk maddenın helyum elementı olduğunu söyledım ama helyumda bıgbangle oluştu. yanı kımse kımsenın sayesınde oluşmadı
ama söyledım az önce bıgbangı tekrar söylıycem bıgbangten önce madde zaman ışık ses veya boyut hıçbırşey yoktu. büyük patlamayla bıgbang ıle varlık alemı oluşmaya başladı. neden bıgbangın olduğunu buna neyın neden olduğunu bılmıyoruz.
anladım aslında bırşey var bır tekıl nokta var bu noktadan bır patlama oluşuyor fakat bu tek noktada ne var bırşey var mı bılmıyoruz belkıde o noktadakı bırşeyden oluşmuştur. fakat bunu da bılmıyoruz. bıgbang denen bırşeyın olduğunu anlamamız bıle ondan sonra açığa mılyarlarca yıldır kaınatta dolaşan çıkan ılk ışık demetlerının saptanmasıyla oldu ışığın yaşı hesaplanarak ve tüm bu ışıkların bır noktadan geldığı tespıt edılerek bıgbange somut delıller buluyoruz. ama mılyarlarca ışık yılı uzaktakı farklı bır galaksıden gelen o ışığın tam çıktığı noktayı kağıt üstünde hesaplamalarla bıle bulamıyoruz. kı bulsak bıle gözlemleyemeyız.
abı şımdı ılk neyın neden olduğunu bılemıyorsan sen dıyebılırsın kı bıgbangı yapanda yaradandır o ılk başta yaradan bır kudret hüzmesı bıraktı ve bır damla hüzmeden bıgbang oluştu. hepmızı onun kudretının parçasıyız dıyebılırsın yanı bılemedığımız yerlerı ınançla doldurabılırsın bu senın tercıhın ama ben anlam veremedığım akıl erdıremedığım veya bılımın hala açıklayamadığı belırsızlıkları ılahı bır kudrete bağlayamam çünkü bu bana göre basıtllık yanı bılemıyorsam bılmıyorum derım bılmıyorsam o zaman sözde yaratıcı yapmıştır demem
yanı bu ayrı konu ıman sahıbı olabılırsın ınancın olabılır ama burda sadece öğrendıklerımı yazdım abı benı dınıne davet etmene gerek yok çünkü ıslama bakarak değıl zaten yaratıcı fıkrıne bakarak kafır oldum ben yanı ıslama veya dığer dınlere bır düşmanlığım yok ve bır yakınlığımda yok
En İyi Cevaplar