Erzurum Türkiye'nin 4. en soğuk il merkezi olması rağmen neden Soğuk deyince ilk akla Erzurum gelir?

Erzurum Türkiye'nin en soğuk 4. il merkezi ama Soğuk deyince ilk akla neden Erzurum gelir? Tek bir sebebi var bence. Erzurum Büyükşehir olduğu için :D :D Cevabı da ben verdim :D

1.) Ardahan
2.) Ağrı
3.) Kars
4.) Erzurum

Şimdi Ardahan ile Erzurum'u kıyaslayalım ( il merkezleri).

Ardahan:
Ocak ayındaki ortalama en yüksek sıcaklık -5.1 derece
Ocak ayındaki ortalama en düşük sıcaklık -17 derece

Erzurum:
Ocak ayındaki ortalama en yüksek sıcaklık -4 derece
Ocak ayındaki ortalama en düşük sıcaklık -14.3 derece

İl merkezleri için 1950-2015 yılları arasındaki gerçekleşmiş ortalama sıcaklık değeri. En soğuk ay olan Ocak ayını yazdım.
Erzurum Türkiye'nin 4. en soğuk il merkezi olması rağmen neden Soğuk deyince ilk akla Erzurum gelir?
Cevapla