Sularını da değiştirdim bu arada , hala suyun üstüne çıkıyorlar.. Aç olabilirler mi?
Japon balıklarım suyun üstüne çıkıp sesler çıkarıyor. Aç mı bunlar?
Sularını da değiştirdim bu arada , hala suyun üstüne çıkıyorlar.. Aç olabilirler mi?
Hayır akvaryumlarında su temizleme ve hava motoru olmalı onlar sayesinde oksijen alıyolar. Eğer motor yoksa bugün ölürler. Evcil hayvan ürünleri satan yerden bulabilirsin. Daha fazla geç olmadan al
Daha önce fanus balığı besledik, motora gerek yok. Biraz daha büyük bir fanus alacağım...
İyi de ablacım fanus balığının motora ihtiyacı yok zaten. O yüzden yaşamıştır o. Al işte cik cik ağızlarını havaya dayamışlar ölüyo hayvanlar bil yani
Aç olsalar birbielerine saldırırlardı. Aç değil oksijensizler
Bilgiler icin tesekkur ederim. Pet shop buldum sordum, suyu temiz oldugu surece normalmis..
Oksijen yok ondan
Ben de ondan korkmustum.. Bisey olmaz dediler :/
Teşekkürler..
Rica ederim
Suyunu değiştirirken dinlenmiş su koyuyor musunuz. Dinlenmemiş u ise klorlu olabilir. Sularını kaynatıp 12 saat dinlendirmeden değişmeyiniz oksijensizlik ve klorlu sudan yapıyorlardır
İçme suyu koyuyorum.. Dinlenmiş
Kaynatarak dinlendirerek koyarsanız daha sağlıklı olur.
fanus mü Akvaryum mu fanus ise arada bir suyun içinde kabarcıklar çıkaracak şekilde suyu karıştırınız ki suyun içindeki oksijen canlansın
Fanus.. Az önce suyu değiştirirken kepçeyle havalandırdım...
fazla sık suyunu değiştirmeyiniz çünkü yeni suya hemen alışamazlar. Su kirlenmeye yüz tutunca suyunu değişiniz yani ortalama olarak hafta da bir mümkünse akvaryumcudan canlı bitki alıp fanustaki kuma gömünüz yem sık vermeyiniz sabah ve akşam üstü veriniz
Haftasonu aldık ve aldığım günden beri 24saat geçmeden suyun rengi bulanıyor, ben de değiştiriyorum. Bu kadar sık değiştirilmediğini biliyorum, sorun nedir anlamadım. Yem sabah akşam atılıyor..
fazla yem atıyorsunuz ondan su kirleniyor. sık yem atmayınız. sabah akşam parmaklarınızın ucu aldığı kadar olsun yem
Yemiyle ben ilgilenmiyorum... Soyledim az atacaklar..
Bir kaç ay önce kardeşime aldım 1 haftada öldüler pirana beslemeyi düşünmüştüm ben bir ara ama vazcaydım:/
Yaa ben de oğlum için aldım ben bakmazsam 3 günde ölcek zavallılar :/ Dalgın biri değilsen pirana iyi de ben yem verirken parmakları kaptırırım unutup :D
:))) Almani onermiyorum o zaman tza bir balik sahibesi olarak :)
Taze
Afiyet olsun simdiden :)
Iyi geceler :)
Cevap
30Cevap
Hayır suda yeteri kadar oksijen olmadığından kaynaklı. Ya daha büyük bir akvaryum alıp motor kurmalısın ya da sık sık yarım ölçüde suyu tazelemelisin
Gorus icin tesekkur ederim. Petshopa sordum, suyu temiz oldugu surece sorun olmaz dedi..
Japon balıklarının su yüzeyine çıkmasının sebebi, su'da istediği kadar oksijenin bulunmaması. İç filitren yokmu?
Yok azelcan suyu karistirdim, temizledim yem verdim. Yok arkadas surekli ses cikariyolar... psikopat bunlar :/
Japon onlar judo karate hepsini bilirler.. Yok gormedim, profilde mi?
Oyleymis burada da soylediler. Motora gerek yok bunlar fanus baligi..
Emjn ol kizin bakmayacak, hanimina veya sana kalir.. Alacaksan ona gore al. Ben bilsem aldirmazdim :/
suyunu değiştir oksijensizlikten ölecek hayvan ama komple değiştirme yarısını boşalt öyle tamamla bide suyun çeşme suyu olmasın
Komple değiştiriyorum... İçme suyu koyuyorum
komple değiştirme öldürürsün balığı onun içinde ona yararlı bakteriler oluyor ve ph seviyesi çok farklılaşıyor ölür ya da hastalanır yarısını değiştir
Valla komple değiştirdim, ölürlerse benden günah gitti..
akvaryum büyük ve hava motoru olmalı suyu temiz ve dinlenmiş olmalı peki çok mu anlıyorum?
anlasam benimkiler őlmezdi
Fanus küçük sanırım...
Vakitleri dolmuştur :/
japon çok değişik bir balık çok güzeller ama çok yasamazlar bizim gibilerin elinde
En son beta beslemiştik, 1 seneden uzun yaşadı çok da küçük bir fanusu vardı...
dediğim gibi japon çok farklı ve benim gözümde en güzeli o olmayınca bütün balıklarımı akvaryumla birlikte sattım
Geçmiş olsun :/
teşekkür ederim umarım sende vazgecmezsin onlardan..
Sınırdayım şu an, onlar yüzünden cinnet geçirmekle onlara acımak arasında bir yerdeyim.
ben daha fazla dayanamadım valla çocuğum olsa böyle ilgilenmem ya 😊
Çocuk en azından neye ihtiyacı olduğunu söylüyor :) Ama yine de karşılaştırılmaz, evlat başka bişey ;)
neyse onları bıraktım muhabbet kuşu aldım bir çift biri kaçtı diğerini sesinden dolayı sattım
:) yok yok sende :))
papagandan bahsetmeyeyim hiç o halde 😃
İnanmam :D
boşver inanma çünkü onunda dişisi kaçtı erkeği hasretinden öldü şimdi yok yani 😃
Sen hayvan besleme artık :))
hahaha 😃😃 korkma korkma artık dost besliyorum kalleş dostlar 😉
Şimdi anlaşıldı neden hayvan beslediğin :/
Suda oksijen miktarı çok az ve su hiç değişmiyor onlarda solumak için suyun üstüne çıkıyorlar bakamıyorsan bakan birine ver balıklara eziyet etme.
Canım suyunu her gün değiştiriyorum. Değiştirdikten sonra da aynı şeyi yapıyorlar..
O zaman bir tane hava motoru alın suyun içine salın. Balıklar kabız olsa yan döner , aç olsa anlamazsın her zaman yerler çünkü parazit olsa kendini yerlere vurur sağ sol yapar Başka bir açıklama göremiyorum.
Bu arada suyu hergün değiştirmeyin çünkü suda bakteri oluşması gerekiyor onların yaşaması için bakteriler. Eğer güneşli bir hava varsa suyu güneş gören bir yere koyun. Suyu da hafta da bir 4/1 ini değiştirin ve koyacağınız Yen'i su mutlaka 2-3 gün dinlenmiş olsun
Teşekkür ederim bilgiler için.. Fanus küçük geliyor sanırım, biraz daha büyük alacağım.
Japon balıkları zor şartlarda yaşıyor olabilir kolay ölmezler ama yaşadıkları ortam da hava sıcaklığı düştüğünde suyun dibinde gezerler. Mümkün olduğunca eğer ev soğuk ise kalorifer vb şeye yakın olsun ama ortalamak su sıcaklığı 24-28 olursa daha iyi olur. Balıklar 4 yaşında üremeye başlar haberiniz olsun fakat Asla cinsiyetleri kan testi olmadan anlaşılmaz sadece yumurtlarken ve birini de onları döllerken görürseniz anca öyle anlatsınız fanus sadece beta balığı için uygun bence. Eğer daha büyük akvaryum alacaksanız size daha çok zevk verecek ve tam bir hobici olacağınız balıklar almanı tavsiye ederim.
Balıkları oğlum için aldık. Şimdiye kadar fanus balıklarıyla böyle bir şey yaşamadım. Her gün suyunu değiştiriyorum ama buna rağmen aynı şeyi yapmaya devam ediyorlar. Normal mi değil mi onu anlamaya çalışıyorum.
4yıl falan yaşayabileceklerini sanmıyorum...
10 yıl a kadar yaşıyorlar. Oğlunuz çok küçük değil sanırım eğer sorumluluk bilinci yüklemek istiyorsanız ondan zevk alacağı bir akvaryum ve balık alın çünkü Japon çok sıkıcı illa bir süre sonra ilgi kaybı olur.
Söylediğim gibi su değiştirme olayını anlattım.
Akvaryum konusu benim ilgi alanım değil, babasının ilgilenmesi gerek. Balıkları seven de o zaten. O seviyor ama ilgilenmek bana kalıyor, canımı sıkan bu :/
Çıkıp biraz daha büyük bir fanus alayım..
Benim görüşümü sorarsanız akvaryum koyabilecek müsait yeriniz varsa güzel bir akvaryum alın. Eğer enişte hobici ise ona danışın ve beraber karar verin muhtemelen Japon balığı olduğu için ilgilenmiyor balıklar Ürese ve gelir getirse nasıl bakar.
Senin yaşlarında akvaryumu varmış ve çok da severmiş ama artık ilgilenmiyor. Belki daha sonra ister, bilmiyorum.
Aradan yıllar geçmiş kesinlikle istemez neyse karar sizin.
Bence de istemez :) Tekrar teşekkür ederim zaman ayırdığın için. İyi akşamlar.. :)
canları sıkılmış senınle konuşmak istiyorlar :) türkçe öğret onlara
Bu gidisle sohbet edicez cunku kafalari hep disarda :D
havaya öpücük atarak evrene pozitif mesaj yolluyolar
Senseim evim pozitif enerjiden titresmeye basladi :D
ne güzel ne güzel Allah arttırsın titreşiminizi :)
Amin , bilmukabele :)
japon balığı çiftliğim yok ben nerden bileyim be :D bir de yemek yedir bakalım açtır belki :D
Karakterleri boyleymis iki saat yagmurda akvaryumcu yemci aradim :D
Aman napacaksin yaaa baliklari pisir ye kesi. besle kedi😅
Kedileri kesiyorum ama ben ;)
Sen anca sofrada ekmek kesersin :D
Ekmek dilimlenmeden yenmemeli :/
suyu degistir hayvanlar oksijensizlikten ölücek. madem balik beslemeyi bilmiyon neden o hayvanlara iskence yapiyon. kendi zevkin ugruna o hayvanlara bu acilari yasatmaya hakkin var mi?
Bilmediğin bir konu hakkında yargıda bulunmaya hakkın var mı? Her gün değiştiriyorum suyu, yine de yapıyorlar
Bilmiyorum, sinirimi bozuyor sesleri :/
Yemem ama çöpe atarım bu gidişle
Eşime veririm, iş yerine götürür o zaman
Saçmalama arkadaş çocuk yetiştirmekle ne alakası var.
Su içmeyi de nefes almayı da su içinde yapıyorlar günde 1-2 defa yemini verdiysen sıkıntı yok
Bir fanusun suyunu değiştirmekten acizmisin? Süs içinmi besliyorsun? Canlılara az saygınız olsun be
Sen insan gibi cevap yazmaktan acizsin ve bunun telafisi yok.
nefes almaya calısıyorlar akvaryum al 1 tane hava motoru taktır fanusta ömrü uzun olmuyo
Mk Nefes alıyorlarmı diye şeymi olur sen balık falan besleme allah aşkına yaa acıkmış olabilirler ama :D
Fanusta hayvan boğulur balıklar havaya oksijenede ihtiyaç duyarlar fanus aslında bitki içindir balıklar için ölümdür direk onun yerine üstü açık kare seklinde onlar akvaryumları kullanın hava motoru eklersende ömürleri çok uzun olur
Bende de aynı durum var lık lık sesler çıkarıyolar oksijensizlikle alakalı olduğunu sanmıyorm daha bir gün olmuştu bende alalı hemen lık lık sesler jsjsjjs
Bende alalı 1 gün oldu ama öyle yapıyolar suyunu daha dün değiştir dik
suyunu sepiştiriyo musun hiççç?
Hayır
değiştirr onuuu
Değiştirdim zaten
makine al suya oksıjenleri için acıkmışta olabılır
Gorus icin tesekkur ederim..
rica yrdmcı oldum ınsss
Dün degistırdim ama yapıyolar
Can çekişiyor hayvanlar
Ciddi misin?
Suyu değiştirdim senin cevabını görünce.. Ama hala yapıyorlar :/
Japon balığı küçük olmuyor mu?
Bence kucuk ama normal sartlarda nasil bilmiyorum
Dikkat et.
Çok dikkatliyimdir
normal hareketleri bunlar. yem gunde 2 yeterli
Seslerine taktım kafayı :/
suyunu ne zaman degistirdin
Dün , öğleden sonra..
normal o zaman
Her gün değişmez ki su :(
haftada veya kirlenince
bunu gorursun
Oğlana aldık, ben ilgileniyorum :/ hiç sevmem balık beslemeyi :(
öluyorlar, suyu pis kokar bende sevmem
Henüz koku yok, zamanla fanus kokuyor.. Yemlerinin kokusu berbat ayrıca
evet onlar kokutuyor
bir yemle bence raki da isteyebilir
Soungaclarindan yeterince oksijen alamiyorlardir
Çıkmak istiyorlar artık.
Oksijen bakımından zayıflamış su
Yaw ben daha dün aldım dün suyunu da değiştirdim ama yapıyolar
Canları sıkılmıştırlar
Su içiyorlar
Yüzerken içseler? :/
İçinde yüzerken içilir mi iğrenç
Üste çıkıp temiz su içiyorlar
Mantıklı...
nefes almaya çalışıyorlar
Olabilir ama mutlaka uzman birine danış
su -pisdr
Evet biraz kirlenmiş.. Ama temizken de yapıyorlar :/
oksijen azlıgındadır muhetmelen
Yemek ver ac tabi
Nefes alıyorlar..
suyu değiştir
Hiç anlamam.
japonca bilmiyorum
oksijen az
Acmıs =/
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar