Bir konuyu tam anlamıyla bilmek mi, her konudan az az bilmek mi; hangisi daha yararlıdır?

Önceden insanlar her konuda bilgi sahibiymiş; siyaset, tıp, felsefe, edebiyat... Şimdiyse elimizden geldiği şekilde detayına ayırmaya çalışıyoruz konuları, meslekler bile bu şekilde ayrılıyor. Çocuk-ergen-yetişkin psikolojisi yerine sadece çocuk, hatta bunun bile daha alt alanları var uzmanlık bakımından...

Sizce hangisi daha iyi? Bir konuyu en detayıyla bilmek, ufak bir konuda profesyonel olmak mı; yoksa her konuda az az bilsek de hiçbirinde uzman olmamak mı?
Bir konuyu tam anlamıyla bilmek mi, her konudan az az bilmek mi; hangisi daha yararlıdır?
Cevapla