Dünya mı bizim içimizde yoksa biz mi dünyanın içindeyiz?

bilinci olmayan bir şey aslında var mıdır sizce? duvarda ki saat yerde ki halı duvarın kendisi vs bunlar kendi varlıklarının bilincinde değiller öyle değil mi o zaman bilnci olmayan birşey aynı zamanda yoktur da çünkü ne görebilir ne hissedebilir nede başka birşey o zaman bizler olmazsak dünya var olabilir mi? biz varsak dünya var biz yoksak dünyada yok çünkü onu görebilecek koklayabilecek tadabilecek şeyde yok o zaman şunu diyebilirmiyiz biz dünyanın içinde değil dünya evren bizim içimizde! Tüm bilinçli canlılar yok olursa o zaman bu dünya var sayılır mı?
Dünya mı bizim içimizde yoksa biz mi dünyanın içindeyiz?
Cevapla