Biri size seslendiğinde efendim mi diyorsunuz buyrun mu? Ya da ne diyorsunuz?

Bugün iletişim kuramlarına tekrar bir göz atarken iletişimde üstünlük konusu üzerine düşündüm. Aklıma geldi, genelde biri seslendiğinde efendim deriz(ne demek ben demiyorum, sen de diyorsun işte, benden iyi mi bileceksin, sus devamını oku), efendi(master) ise eski Roma'da (ancient Rome) köleler sahiplerine söylediği hitap kelimesi. Yani birine efendi dediğinizde direkt iletişimde üstünlüğü kaybediyorsunuz. Benden size ücretsiz hem de bedava tavsiye efendim demeyin buyrun deyin, karşıdakinin size ihtiyacı olduğu izlenimini verin, iletişime üstünlükle başlayın.
Biri size seslendiğinde efendim mi diyorsunuz buyrun mu? Ya da ne diyorsunuz?
Cevapla