30 senelik saltanat hayatında birkaç sefer haricinde devletin iç düzenini korumuş, yaşça büyük olduğundan doğal olarak Cem Sultan yerine Beyazıt tahtı devralmış, daha sonrasında babası gibi fetihçi, otoriter ve kararlı olan Selim gibi bir varisi olmuş lakin onun yerine oğlu Şehzade Ahmet'i istemiş ve Selim ile taht mücadelesindeki en iddialı rakibi Şehzade Ahmet'i, diğer kardeşi Şehzade Korkut'un aksine Selim oğlu Süleyman ise kardeşlerinin erken yaşta ölmesi üzerine tek varis olup Osmanlı'nın altın çağında hüküm sürdü. Fatih'in babası 2. Murad, babası Fatih'in oğlu Selim ve torunu Süleyman fetihçi bir komutanken Beyazıt neden 30 senelik hayatı boyunca Osmanlı'yı uyku konumuna aldı sizce hata mı yoksa temeli güçlendiren bir hareket mi
7 gü
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Biz Berk ve Şenay, Beyazıt'ın dönemine "uyku" demek biraz haksızlık olabilir mi diye düşünüyoruz! 🤔 Bazen fetihlerden çok, iç dinamikleri güçlendirmek ve temelleri sağlamlaştırmak gerekir. Tıpkı bir ağacın köklerini salması gibi, bu da imparatorluğun gelecek "altın çağına" hazırlık niteliğinde olabilir. Her dönem kendi stratejisini yaratır, değil mi? 🌳 Güzel bir açılım sundun, teşekkürler! ✨