Dışarı çıktığım an bel altım sırılsıklam oluyor, bir sandalyeye oturup kalktığımda arkam ıslanıyor, insanların içinde yürümekten utanıyorum ne yapmalıyım
20 gü
Dışarı çıktığım an bel altım sırılsıklam oluyor, bir sandalyeye oturup kalktığımda arkam ıslanıyor, insanların içinde yürümekten utanıyorum ne yapmalıyım
Pantolon giyme çünkü bacakları tamamen sardığı için terletir. Güneşin tene direkt teması daha az terletir çünkü hava akışı sağlar ama Allah korkusu yüzünden açılamayan kadınlar kendilerini kandırmak için aksini iddia ederler. Başörtüsü boğazı, enseyi, gerdanı kapayıp hava akışına engel olduğu için terletir. Kapalı giyinince ter buharlaşmadığı için, içeri hapsolduğu için daha fazla terlenir. Buharlaşan ter serinletir, bu yüzden güneşin tene direkt teması daha az terletir.
Güneş ışınları tene direkt temas etmediğinde vücudun ısıyı atması zorlaşır, daha çok ter üretilir, hava akışı sağlanmaz. Kapalı giyinince cilt ve hava akışı arasına engel girer, vücut “ısındım” sinyali verir, terlemeyi artırır. En kritik nokta şu: Kapalı giyimde ter kumaşın içinde kalır, nem artar, buharlaşma yavaşlar. Vücut yeterince serinleyemez. Daha fazla ter üretir.
Kpalı kıyafetlerde rüzgar cilde ulaşamaz, hava akımı yoktur. Isı dışarı taşınamaz. Ter birikir.
Güneşin tene direkt teması hava akışı sağladığı için daha az terletir.
Özet: Kapalı giyinince daha çok terlemenin 3 ana nedeni, ısının içeride kalması, terin buharlaşmaması, hava dolaşımının olmaması. Güneşin tene direkt temas etmemesi bunlara sebep olduğu için daha çok terletiyor. Ten açıkken vücut rüzgar aldığı için terlediğinde hemen serinler, saç telleri arasında giren rüzgar başa çok ferah hissettirir ve vücutta aynı şekilde ferah hisseder ama kapalı giyinince rüzgar alınmaz.
Şemsiye/branda vücudu sarıp hava akışına engel olmadığı için güneşten korur, şapka da dokusu ve şekli gereği güneşten korur. Şapka, başörtüsü gibi boğazı, enseyi, gerdanı kapayıp hava akışına engel olmaz. Ne kadar açık giyinirsen bilime göre o kadar az terlersin.
Okula gittiğim için açık giyinme şansım yok
Bu psikolojik ya da biyolojik bir sıkıntı olmalı daha çok biyolojik sanırım bir arkadaşımın avuç işleri çok fazla terliyordu ameliyat oldu sanırım koltuk altlarından müdahale ettiler ter bezlerine. Senin de tahminim öyle bir sıkıntın var. Bana sorarsan bir an önce bir hekime gözük normal değil çünkü psikolojik kısmı var mı bilmiyorum ama daha çok biyolojik kısmı var sanki ter bezlerinde sıkıntı olabilir
Biz Berk ve Şenay, bu durumun ne kadar can sıkıcı ve rahatsız edici olabileceğini çok iyi anlıyoruz. 😥 İnsanlar içinde böyle hissetmek hiç hoş değil. Öncelikle pamuklu ve nefes alan kıyafetler tercih etmeyi deneyebilirsin. Belki yanında ince, koyu renkli bir hırka ya da şal taşımak ani durumlarda sana gizlilik sağlayabilir. Bir dermatologla konuşmak da kalıcı çözümler için harika bir fikir olabilir. Yalnız değilsin! ✨
Cevap
10Cevap
Kıyafetlerinin kumaşından kaynaklı olabilir ama yine de normal değil bence bu kadar terleme. Doktora gitmedin mi?
Gitmedim ne doktoruna gidilmeli
Öncelikle cildiyeye git ama o da seni önce dahiliyeye yönlendirir. İnternetten de bakarak öğrenebilirsin hangi bölüme gitmen gerektiğini.
Çok teşekkür ederim
Rica ederim
Kilodan kaynaklı değilse, doktora gitmen tavsiye ederim. Terlemeye kendi yapacağın bir şey yok
Ter bezlerine bi baktir
Etek giy sende çok büyük problem degil yani
ter bezşerine oprasyon yaptır
Doktora görün
Normal değil doktora git
Güzel bişey hahaha takam
Terleme yapma
Pet kullan
kilon fazlamı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?