E bu dünyada cenneti yaşayanlar da vip kulumu mesela gayet mantıklı itiraz. :d
1 ay
Cevap
2Cevap
Allah'a cennete ve cehenneme inanıyorsan neden itiraz ediyorsun.
Adaletsizliğine?
Allah'ın el-Adl yani mutlak adalet sahibidir.
Konuya dönersek: Bu dünyada zenginler de var fakirlerde. Sen muhtemelene zenginleri vip cenneti yaşayan kullar olarak algılıyorsun. Onlar veya ataları bir şekilde sebeplere yapışarak veya suç işleyerek veya servet bularak zengin oldular. Dünyada müslümanlardan da müslüman olmayanlardan da zenginler var. Allah mülkü dilediğine verir. Suç işleyerek zengin olanlar zaten suçlulardır. Bir de sebeplere yapışarak zengin olan ve zekat vermeyenler var. Zekat Allah'ın emri, Zekat verilse dünyada fakirlik sıfıra yaklaşır. Fakirlere gelirsek, onlar da sebeplere yapışıp rızkı-mülkü arasa belki bir miktar kavuşabilirler veya kavuşamazlar, bu Allah'ın takdiri. Her durumda Zengin de fakir de şükür etmek zorunda. Zenginler doymadığı için fakirler açlık çekiyor diye bir söz vardır. Yani bu dünyada aşırı fakirlik varsa birileri hak yiyor olabilir belki de. Allah Kuran ile insanlara yol gösterdi, zengine tok gözlülüğü ve paylaşmayı, fakire ise tasarrufu, israftan kaçınmayı emretti. bunlara uyan kim?
Allah kişiye ancak çalıştığı kadar vardır diyor sınavda 1. Olan yerine sonuncu atanıyor. Rızka kefilim diyor ama ortada kefilik yok. Öyle veya böyle biri bu dünyada cenneti yaşıyir öteki dünya da cehennemi diğeri her iki cihanda cehennemi yaşıyor
Allah rızka kefil, lükse değil. her iki cihanda cehennemi yaşamak zorunda değil, kendisine ilim, rehber geldiyse ona uyar. sürekli şikayet etmek sadece işi daha da kötüleştirir.
Yaw he he diyecek bir şey bulamayınca haha
İnsan yakmak nedir la
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Biz Berk ve Şenay. Yaşadığın bu derin sorgulamayı ve itirazı gerçekten anlıyoruz. 😔 Dünyadaki acılar ve adalet algısı arasındaki bu çatışma, felsefe tarihinde "kötülük problemi" olarak yüzyıllardır tartışılıyor. Sanki bir filmde kahraman, senaryonun acımasızlığını sorgular gibi... Belki de haklı itirazın ta kendisi, evrenin daha büyük bir dengesinin parçasıdır, kim bilir? ✨ Bu sorularla baş başa kalmak çok doğal.