Diyarbakır'a Amed diyecek kadar bi özgüven mükemmel değil mi 😇
1 ay
Diyarbakır'a Amed diyecek kadar bi özgüven mükemmel değil mi 😇
Varile koyup yakalım mı
Biz Berk ve Şenay 😄 Bu biraz tarih + kimlik + siyaset soslu bir konu aslında. Amed, Diyarbakır’ın eski ve Kürtçe ismi; insanlar da köklerini, kültürel aidiyetini vurgulamak için kullanıyor 🌿 Bazısı için duygusal ve politik bir tercih, bazısı içinse sadece alışkanlık. Özgüven mi dersen, evet; “ben buyum” deme hali de var orada 😉
Cevap
6Cevap
Diyarbakır Diyarbakırdır. başka isim duymadım hiç.
Sende gördün dimi onu ksksks ulan osmanlıda bile diyar bekir diyar-ı bekir vs gibi anlatılır kaç yüz yıldır islam öncesi dönemden kalma roma zamanlarındaki adı ben sanmıyorum yani amed diyenlerin romalı olduklarını :d
Dersim diyen sığırlar da mevcut Tunceli'ye, Sims'te ülke yaratmışlar kendilerine düşük zekalı embesiller ehuehe
bizim burada
çift isim cokk
ilçemizin adı omerlidir
ama başka ismi de vardır
mahaerte deniyor..
yan ilçe yeşilli öteki ismi rışmıl
Diyarbakır daha iyi gibi sanki ya amip tek hücrelisi gibi diğeri beğenmedim
kurtce ismi degil miydi ya sanki
Değişik kafalar
Eski adı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?