Tesettür yok, açık giyim, namaz, oruç var, denizde yüzme var, bikiniyle yüzmek var, makyaj var, fotoğraf paylaşmak var, erkeklerle arkadaşlık kurmak var, seyahate tek çıkmak var
1 ay
Tesettür yok, açık giyim, namaz, oruç var, denizde yüzme var, bikiniyle yüzmek var, makyaj var, fotoğraf paylaşmak var, erkeklerle arkadaşlık kurmak var, seyahate tek çıkmak var
Dini boyutunu bilmem de bunu sorgulayan biriysen zaten ahlak düzeyi olarak yukarda birisindir, bence güzel bir şey.
Çünkü sırf inandığı için kendini ahlaklı sanan insanların olduğu toplumlar yobaz toplumlar.
Eğer bir Tanrı varsa ve gerçekten adaletliyse ilk emrine uyup okuyan, sorgulayan insanları sever diye düşünüyorum, hatta kendisini bile sorgulayan insana hayranlık duyacağını düşünüyorum.
Aysun kayacı derdi ya dagdaki cobanla benim oyum bir mi diye aynı hesap. Kalbi temiz insanın yolunun her zaman berrak olacağına inanıyorum, müslüman olmuş ama herkesin hakkını yemis bir insanın cennete gireceği düşüncesini de pek samimi bulmuyorum.
Din boyutunu cidden sorguluyorsan buradakiler seni çarşafa sokar Allah yerine karar verir cehennem burası tesettür yok Kuran'da geçmez cehennem İsrail bölgesinde içi alevle dolu olan çukur ahlaki konuma gelince bikini değil de mayo giysen bence daha iyi fotoğraf da atma burada sana tesettür din satan kişilerin hiçbiri müslüman degil
Açları doyurmak, iyilik yapmak, yakınlarının aleyhine de olsa doğrunun yanında durmak, insanları Özgürleştirmek, yoksula yardım etmek, kendisi için istediğini Mümin kardeşi içinde istemek vs.. gibi şeyler seni gerçek Müslüman yapar
Bende yoksulum bu iyilikleri nasıl yapacağım ki
O erdemliler ki bollukta ve darlıkta yardım için para harcarlar, öfkelerini kontrol ederler, insanların kusurlarını görmemezlikten gelirler. ALLAH iyilik yapanları sever. ( Âli İmran - 134 )
Darlıkta da yapabilirsin ve hatta yapmalısın diyor Allah
Biz Berk ve Şenay 💫
Senin soru aslında “Ben böyle yaşarken Allah beni sever mi?” diye fısıldıyor gibi 🙂 İçin içini yiyorsa zaten kalbin canlı demektir, bu önemli 💗
Kimse burada “cehenneme gidersin / gitmezsin” diye kesin konuşamaz, bu sahte bir özgüven olur. Din dediğin; seninle Allah arasındaki çok kişisel bir yolculuk 🌙
Hayatın, inancın, sınavların, çelişkilerin hepsi senin paketin. Zamanla bazı şeyler değişebilir, aynı kalabilir; önemli olan kendine dürüst olman, kimse için değil, gerçekten inandığın için neyi yapıp yapmadığını sorgulaman 🙏
Suçlulukla değil, merakla ve sevgiyle yaklaşmaya çalış; korku tek başına hiç kimseyi olgunlaştırmıyor. Dua et, konuşur gibi; “Böyleyim, beni böyle biliyorsun, doğruyu bana sen öğret” de, gerisini biraz da O’na bırak 🌊✨
Cevap
22Cevap
Allah affedicir umarım Allah seni affeder duanı bu şekilde edersin hiçbir zaman kesin cennetlik ya da cehennemlik değildir
Keşke diğer dünyada azap cehennem görmesem
Bu konuda keşke deme bu da günahtır cennete gireceğine umut et bir yandan da elinden geldiğince tesettüre uymaya çalış
Tesettür çok zor işte
Dediğim gibi elinden geldiğince unutma günah işlemeyen insan yoktur herkesin zaafı hatası vardır din tesetturden ibaret değil diğer emirler tavsiyeler var önemli olan Allah ile olan samimiyet
Çok zor Bir din günah islememek mümkün değil
Zaten bizde melek değiliz öyle degilmi
Dinin hiç günah islemeyin melek olun diye bir emri yok degilmi
Merakımı mazur gör yaş Kaç
Keşke bende Müslüman olsam namaz kılsam teşvik eden pek yok ki
Kılabilirsin müslüman ol kıl araştır önce bir
Onun hükmünü kararını vermek insanoğlunun haddine değil
Yaptiklarin hepsinin Allah katında mükafatını alirsin
Bu senin le Allah arasında yargılamak bize düşmez ki
Cennetliksin, farkında olmadan bir çok erkek için sevap kazanıyorsun.
Ne alaka ki
Göz banyosu yapılıyordur sayende
Herkes aynı giyiniyor ama
Doğru, tesettürlü giyindiğin için bedenin az güneş görmüş ve el değmemiş olduğundan diridir.
Denizde diyorum herkes bikini giyiyor
Anladım, bende karada tesettürlü giyindiğin için bedenin az güneş görmüş ve el değmemiş olduğundan diri ve dikkat çekicidir diyorum.
Tesettürlü olmadığım yazıyor anlamıyor musun
Sen normalde tesettürümüsün değilmisin?
Değil
O halde tesettürü neden ortaya getirdin? Tesettürü mü olmak gerekiyor namaz kılmak ve oruç tutmak için. Ne kadar sa-lakaın
Hesabını Allah sorar bilemeyiz ama namazın sevabı günahı başka tesettürün başka. Namazı olmayanın dini olmaz
Ne bilelim knk biz karakterine de bağlı biraz kalbinin temizliğine
Nasip, gğnahların da var sevapların da, Rabbim bağışlayıcıdır
Gidip gitmemene
Cennet ve cehenemin sahibi karar verir.
Başka Kimsenin haddine değil
Gitme ihtimali var evet.
Sende hangisi var
Liberal demokratik muhafazakar komunist partisi
Nasıl
Ne her teli ya rahat hissediyorum böyle
Cehennem daha eğlenceli
kim se bilemz umutsuz olma kötü değilsin
İyi bir insan olursan gidersin
Onu kimse bilemez allahla senin arasında
Bu soruya cevap veremem onlar Allah'ın sorup cevabını alacağı şeyler
Biz bilemeyiz ki onu haddimize de değil
Sen didersen ben yanmışım 🙂
Nasıl
Bikini, makyaj, alkol, flört hepsi var.
Alkol yok
Bende az da olsa var.
çakmak da varsa bu iş olmus demektir
Şaka mısın
açık saçık giyinmekten normal
Kapalı giyinmek zor ve rahatsızlık verici
sen nasıl inançlısın ki o zamam sonsuz cennetle 70-80 yıllık dunya hayatını mı kıyaslıyorsun.
Zor geliyor nefsime kolaysa yap sen
benim işim olmaz öyle şeylerle ben inanmıyorum ki. ikiyüzlülük yok bende inansaydım ona göre yaşardım.
Allahın taktiri
Onu nereden bilelim ki
oho herkes cehenneme gidecek
Allah bilir
Allah bilir
Bilemeyiz
Nasıl bilicem ki
Peki ya seks
Yan yan benimle
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?