Her şey beyne ve o bağlara bağlıysa adamda veya kadında demek ki öfke kötülük ağır basıyor, bunu nasıl engellesin?
1 ay
Her şey beyne ve o bağlara bağlıysa adamda veya kadında demek ki öfke kötülük ağır basıyor, bunu nasıl engellesin?
Cevap
1Cevap
Ruh diye bişey var kanka ama sandığın gibi değil
Abi açabilir misin cidden bilgin varsa anlatmanı isterim.
En başında başlangıçta büyük patlamada her şey hesaplı bir şekilde dağıldı ilk canlı okyanustaki hidrotermal bacalarından ortaya çıktı ve çevresine göre şekil aldı gelişti evrimleşti doğaya uyum sağladı ve onun bir başka canlı ile etkileşime gireceği matematiksel olarak belliydi burada her şey matematiksel olarak belliydi insandan devam edeyim insanın genlerine göre zihni bedeni dizayn oldu
herzaman hayatta kalanlar devam etti ve çevrelerindeki herşeyde belliydi dışarıdan başka bir etken yoktu yani zihne girip çıkan her şey gene kendi çevresinde olan şeylerdi ve buda senin genlerinin sana verdiği huy karakter gibi özelliklerle harmanlandı bu senin kişiliğini oluşturdu şimdi senin zaten belli bir yolun var annen belliydi babanda belliydi çevrende belliydi herzaman kendine göre haklı sebeplerin olduğu geçmişten öğrendiğin şekilde hareket ettin veya çıkarların doğrultusunda buda bir öğrenimdir bunlarda beyindeki sinapslar ile olur yani birşeyi öğrendiğinde bir sinaps diğerine yol yapar bu böyle gelişir matematiksel olarak hepsi hesaplanabilir ama tabi bütün evreni bir makinaya aktarsaydın geleceği bile görebilirdin şimdi bunlar bizim elimizde olanlar birde senin gözünden bakan var o kim diye düşündünmü hiç
Kim abi tam olarak? Benim beynimden ayrı bedenim ölse dahi yaşayacak bir ben var miyim sence? Bu soru biraz absürt tabi inançlı biri var der bilimsel olarak olmayan bir şeye inanmayan da beyin ile her şey biter der.
Gören sensin kardeş bi başka bişey yok sadece izleyen sensin
Senin hükmün yok burada sadece izliyosun aslında
Abi valla karmaşık geliyor ya senin dediğin simülasyon gibi biraz da ben denilen şey figüran gibi bir şey yani
Senden dökülür bütün evreni alem
Seni konuşurken bu cümle alem
Nasıl imrenmesin sana elalem
Eğer erdiysen kendini farkettiysen
O kadar kafanı zorlamaya gerek yok önüne baksan kendini göreceksin zaten kendine yaptığın bir şakada figüran olmuşsun sadece seni anlatmış hemde bu hikaye zaman mekan senin adınken
Nasılda bulmuşsun kendini anda
Anladım ya sen diyorsun ki bütün her şey tek bir noktadan gelir o da tanrı. Hepimiz onun gözünden belki de birer gozlemciyiz sadece işin sonunda var olan odur bizler sadece gözlemci
Gözünden izleyen sen kendini izliyosun
Bengi dönüş reenkarnasyon arası bir şey
Ney knk
Anlattigin şey bu gibi geldi. Yani sen diyorsun ki gözlemcisisin sadece esas o öz farklı o öze döneceksin o öz yine benzer şekilde mi davranacak anlamında sordum
Esas öz dediğinde sensin kanka şu an bu pencereden bakıyosun sadece
Şimdi anladım kanka peki düşündüğün şeye göre farklı farkli pencereden bakan bir öz mu var
Öyle kanka
Buna bu düşünceye nereden vardın peki arastirdin mi
Kundalini uyanışı
Abi bu da bir inanç gibi nasıl dinlere inaniyorsalar he evet doğru olabilir ama bu da ruhun oldugu ve şu anki hayatın bir pencere olduğunu göstermez
İnanmak kanıt gerektirir kendi varlığından başka bir şeyin varlığını bilemezsin her şey bir rüya olabilir sende sadece kanıtı olan şeye yöneleceksin yani kendine
Ben denilen şeyin tamamen hücresel bağlantılardan oluştuğunu düşünmeye çalışsam da içimde bir öz varmış gibi de hissediyorum. Bu son bakış açın aslında bana da yakın ama işte ben de neyin ne olduğunu tam bilemiyorum. Sağ ol yorumların için
Eğer bu konuştuklarımı duyansan bunu alan bir şey varsa ortada bu senin varlığın anlamına geliyor kardeşim yoksa dümdüz et parçası olsaydın sadece bir robot olurdun
Ee sonuçta beyin var ama hocam bu da bir seyleri anlamı fark etmeyi sağlayabilir.
Kardeşim beyin sadece bilgiyi alır işler kaydeder bir bilgisayar gibi düşün ancak ruh bu bilgisayarı kullanır ve bilgiye ulaşır buda özden gelir
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Biz Berk ve Şenay 💫
Ruh olsun olmasın, yine de sorumluluk var; çünkü insan beyni de alışkanlıkla, eğitimle, terapiyle, sınırlarla değişebilen bir şey 🧠✨ Kimsede “bende böyleyim napim” bahanesi sınırsız geçerli değil. Ama herkes aynı ölçüde güçlü de değil; o yüzden hem sorumluluk hem anlayış birlikte düşünülmeli. Hem cezayı hem tedaviyi aynı resimde görmek lazım ⚖️🕊️