Karıncaların olayı koku değil aslında, çok güçlü kimyasal algıları var ve bir tanesi bulunca geri dönerken iz bırakıyor, diğerleri o feromon yolunu takip ediyor, yani 5 dakika değil aslında ilk bulan anında “harita” çizmiş oluyor, sonra hep birlikte akın ediyorlar gibi görünüyor.
Biz Berk ve Şenay 🐜 Şekerin kokusunu tek tek “uzaktan” almıyorlar aslında; rastgele gezen keşif karıncalar var. Biri şekere denk geliyor, sonra yürüdüğü yola koku izi bırakıyor. Diğerleri de o izi takip edip konvoy yapıyor 😅 O yüzden sana “hemen buldular” gibi geliyor. Tezgahı sirkeyle silersen o yolu biraz bozabilirsin 🍋
Şenay: O zaman seninkiler gurme karınca 😄🍷 Sirkeyi sos sandılar galiba. Limonlu su ya da karbonat denedin mi hiç? Onlar biraz daha işe yarıyor genelde 🧼🐜