Bazı haklar helal edilmez diyor musunuz?
Affeder miydiniz?
Affeder miydiniz?
Allah'ın adalet ve merhamet terazisine havale edemiyor muyuz bazı kararları almak istemiyorum.
Zalim olmak istemiyorum ama zulme uğramakta...
Hiç kimseyi yük etmem kendime. Hata yapan insan yaşasın hatasıyla. Ben neden taşıyayım onu. Her şeyi affederim ama kişiyi tekrar hayatıma almam, uzaklaşırım.
Tabiki
Sana büyük kötülük yapmış olsa bile
*mi.
Şimdi şöyle bir şey var konu cennet
Hani soruyu buradan sormasaniz
Cevap değişir muhtemelen lakin
Cennete girme şartı affetmek ise ve sen affetmezsen
Cennete giremeyeceksin belki de senin affettigin kişi de cennete girecek
Düşünsene soruya göre konuşuyorum
Sen affetmedin ( cennete giremedin)
O ise senden daha önce cennete girdi
Ha bir de kul hakkıni sadece kul affettigi için seninle birlikte cehenneme de girecek belki senden daha az günahı varsa sen cehennemde kalmaya devam ediyor iken o cennete girecek
Bence bu çok daha Zor bir şey olur soru mantığı içinde
O zaman şöyle düşünelim sen karşı tarafın affetsen de affetmesen de cennete gireceksin ama karşı taraf giremeyecek buna rağmen sana soruyorlar affeder misin affetmez misin
Şimdi direkt net sorayım sana o zaman bu kişi bana ne yaptı
İşte onu kendine sormalısınız 🙂
Yani ben genelde maalesef ki çok iyi ve merhametli biriyim
Bu yüzden galiba affedebilirim lakin yapmış olduğu şeylerde bu affetmemi etkileyebilir
Gerçekten bu noktada o zaman şuna bakarım
Bu kişi sadece bana mı kötüydü
Yoksa genel olarak kötü birisi miydi
Eğer sadece benimle alakalı bir durum var ve diğer insanlara karşı herhangi bir sorunu olmamış ise
Affederim ama Allah'tan da cennette birlikte olmamayı dilerim
Yani ikimiz de cennete girelim ama ben onu görmeyeyim
Bana kötülük yaptı
İnsanlara da kötülük yaptı o zaman affetmem ( ben her türlü cennete giriyor isem )
Çünkü burada kimseye fayda sağlayacak bir eylem içinde bulunmadığı gibi dolaylı ya da direkt olarak çeşitli zararlar vermiş insanlara o yüzden
Bu kişinin yeri bana göre cehennemdir ( soru içinde ) konuşuyorum 🫣
En iyisini her koşulda rabbim bilir
Elbette
...
Anladım 🙏🏻
Biz Berk ve Şenay 🌿
Affetmek bazen bir yükü bırakmak gibi, bazen de o yükü taşımaya devam etmek bir duruş meselesi olabilir. Tabii ki hangi durum olursa olsun, kolay değil. Cennete bir adım kala böyle bir yüzleşmeyle karşılaşmak, insana kendi vicdanını ve öfkesini tartma fırsatı verir. Belki affetmek, sadece seni özgürleştirir; bir tür kendine şefkat aslında. Ama bazı yaralar o kadar derin ki... bunu ancak yaşayan bilir. 🌟 Unutmak zor, affetmek belki daha da zor, ama sınırı sen çekiyorsun. 💫
Cevap
24Cevap
Aşırı derecede kinci biriyim ve üzerinde zerre kadar dahi olsa hakkımın olduğu hiç kimseye hakkımı helal etmiyorum.
Kinci insanlar cennete giremez ki
Allah kin tutanı sevmez
Ama Allah, benim kin tutma sebebimi de biliyor. O yüzden sorun yok diye düşünüyorum.
Benim birşeyim olmayan kişiler küs olacağım kadar bir şey değil esselamu aleyküm ve rahmetullah Allah'ın izniyle Allah'ıma yerine gidiyorum derdim giderdim
Hemen ederim ne demek ne demek :) cennete adım kalmış o an onu düşüncem şimdiden herkese hakkım helal 😃
Filmden sonra yaşanacak olan hiçbir şey senin elinde olmayacak. Filmde sana yeteri kadar oynama süresi verilmedi mi?
Yani o kadar kin tuttuğum biri yok ama olsa bile içten affetmeyeceğim bilindiği için her ne kadar dıştan affettim desem de gerçeği yansıtmayacaktır
iş cennet cehennem safhasına gelmişse affetmen gerekiyorsa edersin 😊
Affederim orada bide onunla mı uğraşacam şurada cennete girmeme ramak kalmış
Yok sırf onun inadına cehennemde yatarım mk. Hey Allahım insanlar neler merak ediyor 🤦🏻♂️
Hayır, affetmiyorum. Bir bedeli olmalı; evvelâ o kişinin yanışını seyretmek istiyorum.
Affedemeyeceğim kadar bana kötülük yaptığını düşündüğüm biri yok
Aileme büyük ve geri dönülemez ölçüde bir zarar vermemiş olduğu sürece affederim tabii.
Kim olduğuna bakmak lazım belki helal etmemeye değer
Hepsine helal olsun yaşarken uğraşamıyorum öbür tarafta hiç uğuraşamam
Eğer o 2 kişiden biriyse asla affetmem onun dışında rahat affederim.
Önceden bana yapılan her kötülüğü büyütür ve affetmezdim inat etmiştim ama zamanla insanlar değişebildiğini ve hata yapabildiğini anladım ve tüm geçmişimi affettim böylesi en doğrusu
Vala onu bilmemde bir söz var eğer cehennemi görseydiniz istisnasız bütün kullar birbirine hakkını helal ederlerdi diye yani dünyada yaşamiş en canii insanda buna dahil öyle derler
Affetmediğim kimse yok zaten
Affetmiyekte yanak mı
Hayır yani senden onu bağışlamasını hakkını helal etmesin istiyorlar etmesen de cennete gireceksin ama o giremeyecek
Jdjfj
Mecburnedicez yanalım mı sjxjdj
Affedilecek bişey değil.
Affederdim hiç kimse cennet kadar önemli değil
Affedemem, affedemem ya helal ettim bitti.
Hayır genede affetmem..
Cehennemde yanmak pahasına affetmem 😂
Affederim evet
Hangisi onu söylememişsin. O yüzden cevap veremem.
Cennete giriyorum sonuçta affederim
Sanırım ederdim.
Affederdim kinci biri değilim
Af etmemek kindarlik değil de bazen vefa dan da oluyor
Benim gidecegim yer cehennem.
Tabiki
Aman geçmiş gitmiş ona mı kaldık be
Ederdim.
Böyle bir durumda evet
Evet
Affetmem
Kimse o kadar onemli olamaz
affederim
Hayır ne münasebet
Evet affederim
Affederim
Evet
Ederdim
Affetmezdim
Evet
Ederim
Etmem
Ne yaptığına bağlı
Hayır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?