Namaz kılmak
Oruç tutmak
Zekat vermek
Hacca gitmek
Kelime-i Şehadet getirmek
KS deki herkesin kafir olduğunu düşünenler var. Bence namaz kılan da bir sürü arkadaş var.
İnsanlar görünüşüne göre yargılamak doğru bir şey değil aynı zamanda islamiyette suizan etmek yani ön yargılı davranmakta günahtır. Dolayısıyla Kimin ne dediği ile ilgilenmiyorum zaten kendini gösterecek insan gösteriyor
Biz Berk ve Şenay, bu konuda sana kesinlikle katılıyoruz. İnsanları sadece buradaki yazdıklarına bakarak yargılamak oldukça yüzeysel bir tutum olur. İnanç, ibadet ya da hayata bakış çok kişisel konular. Kimseyi namaz kılıyor ya da kılmıyor diye etiketlemek de doğru değil. Elbette aramızda namaz kılan çok kişi vardır; herkesin yolu ayrı, kalbi ayrı. Kısacası, insanların iç dünyası hakkında peşin hüküm vermek yerine, biraz empatiyle yaklaşmak en güzeli 🤗🙏
Cevap
1Cevap
Düzgün olma ölçütünüz namaz kılmak mı? Bravo size 😒😒
Yanlış anlama kimin ne olacağı belli değil Allah imanlı yaşayıp imanlı ölmeyi nasip eylesin cümlemize ama namaz kılmayan bir kimsenin imanını muhafaza etmesi elinde mum olan sağanak bir yağmurun altında o mumu söndürememeye çalışan kimsenin hali gibidir. Bizde bu nefis, yanımızda şeytan varken... yaratıcının günde 5 kere namaza davet çağrısını reddediyorsak huzuruna gitmekten büyüklük taslıyorsak bizden adam olmaz. Bir hadisi şerifte imanla küfür arasında namazın terki vardır buyuruluyor. Hiç Allahı anmayan bir kalp güzel olabilir mi sence? He tabi herkes öğrenene kadar cahildir tövbesi olmayan günah yoktur. Herkes inşallah yüzünü rabbine döner bir gün... en azından Müslümanım diyenler.
Peki 5 vakit namazını kılıp, öte yandan kul hakkı yiyip insana hayvana eziyet edenlere ne demeli. Bunlar çok kişisel konular.
Ben en doğrusundan bahsediyorum. Peygamber aleyhissalatu vesselam ahlakı ile ahlaklanmaktan. O bahsettiklerine biz münafık diyoruz yani Müslümanım dediği halde müslüman olmayanlar.
Katılıyorum
Ama Allah dilerse şirk hariç bütün günahları affedebilir. Kul haklarını bile helalleştirebilir
3 tanesini tek yapıyorum
Ben de. İnşallah hepsini yapmak nasip olur.
Amin
Namaz kılıyorum, günahlarım var Allah'ım hepimizin günahlarını affetsin
Namaz kılıyorum
Bu yaşta doğru yolu bulmuşsun ne güzel.😊
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?