Deistlerin şu düşüncesi mantıksız diyor bazıları sizce doğru mu?

Eğer yarattıktan sonra tanrı insanlara müdahele etmiyorsa yaratıp bıraktığında canlının dünyaya gelmesine karışmıyorsa izin vermiş oluyor izin vermiş oluyorsa o zaman yaratmış olmuyor mu? Yaratılmasına izin vermek o şeyi yaratmak mı demektir?

Deistler buna şöyle diyor bazıları yaratmadan önce yaratacağı şeylere müdahele etmeyeceğine ve insanın belirli şekilde ölüp doğmasının kendi isteğiyle olacağına söz vermiş ve yarattıktan sonra müdahele etmemiş sadece insanın kararını kendi vermesini seçmiş biri doğunca ya da ölünce bu yüzden tanrı buna müdahele etmiyor diyorlar.

Deistlerin şu düşüncesi mantıksız diyor bazıları sizce doğru mu?
Cevapla