Kainatın yarısına verilen güzellik sadece hz yusufa verilmiş?
Sorgulamak gibi olmasında. Yaratılısta bir adaletsizlik yok mu sizce?
Kainatın yarısına verilen güzellik sadece hz yusufa verilmiş?
elbette yaratılışta adaletsizlik var, sadece tip olarak değil mesela bir iş adamının oğlu olarak dünya ya gelmek var bide dilencinin oğlu olarak dünyaya gelmek var bunun gibi ) ama her insanın cennetr girme şansı var namazlarıbı zamanında kılıp, hayırlı ameller işlerse sonuçta en güzel bedende toprak olucak )
Tamam dostum toprak olacaz elbet sma. 80-100 sene ortalama yasıycaz bu dünyayı. Guzel yasamak var be. Ebediyet degil sonuçta ama işte. Biliyorsun durumları.
aynen haklısın sende, ama işte kurtuluşun anahtarı sabır, çirkin veya fakir birisi ömrü boyunca Allah a isyan etmeden sabırla ibadet ettiyse onun mükafatıda büyük olur, sonuçta dünyada yaşarken bile çürüyoruz, yaşlılık bana göre bir nevi bedenin çürümesidir ) böyle diyorum ama bende isyan ediyorum zmn zmn yalan yok )
Eyvallah acık sozlulugun için:)
Aynen :)
bende kafamda bu gibi sorularla dolaniyorum madem eşit yaratildik cennet ve cehennem diye bir kavram var ve akli dengesi yerinde olmayanlar cennete gidicek niye biz gidemiyoruz veya neden o kişide ben değilim madem eşitiz neden böyle?
Tutulur yanı yok hiç bişeyin
akli dengesi yerinde olmayanlarla kendini bir tutabilmek tam da 18 yaş felsefesine cuk diye oturan bir mantıktır. rengin gri, zihnin zenci. büyüyeceksin daha.
Kendimi bir tutmuyorum akli dengesi akli birseye yetmedigi için sorumlu tutulmuyolar o kadarini biliyoruz madem bu dünya sinanmak için öldükten sonra asıl hayat başlıyo neden akli dengesi bozuk olan insanlarin diger yaşamda güzel hayati olurken benim degil o zaman ben neden bu şekilde akli dengesi yerinde biri olaarak geldim madem esitlik var neden boyle
Hherkes nefsine gore sinaniyo kimi guzel yaratiliyo ona gore davraniyo kimi cirkin yaratiliyo isyan ediyo
Cevap
8Cevap
Herkes güzel olsa, güzelin anlamı kalır mı? Herkes çirkin olsa, çirkinin anlamı kalır mı? Adaletsizlik değil ahenk denir buna. Güzeli güzel kılan çirkindir, yaşamı değerli kılanda ölüm. Buda dünyanın ahengidir, görebilirsen herşey o kadar anlamlı ki, görebilmek mesele.
Çirkin olup dünyayı parmağında oynatan insanlar var, dünya güzeli olup fahişelik yapan insanlar var. Kendini kimin yerine koymak isterdin? Biraz daha geniş bakın olaya. Dünya güzellik ve çirkinlikten ibaret değil ve bununla Allah'ın adaletini yargılamak çok basit bakmak demek.
Guzel olanlar orspumu olacak illa dostum? Tamam çirkin olmasa güzeli anlamazdık zaten. Ama illaki var adaletsizlik. Aydınlanmak ister herkes mantık arar. Cevapsız kalmasın hiç bişey. Boyle bişey sorduk diede ateist kılıfına sokmayın insanı
İster ateist ol ister deist ister müslüman beni ilgilendiren kısım o değil. Dedim ki, biraz geniş bakın olaya "güzel olanlar illa o* olur" demedim yani o lafımdan bunu anladıysan zaten sorun budur "dar görüş". Hakaret etmiyorum yanlış anlama. Söylediğim şu, herkesin güzel olmasına gerek yok, bu dünyada olma amacımız güzel&çirkin olmak değil diye düşünüyorum. Eğer bu dünyadan başka bir dünyanın var olduğuna inanıyorsan zaten güzellik, çirkinlik, sakatlık, hastalık, zenginlik, fakirlik gibi kavramların sadece "bu dünya"ya ait olduğunu da bilmen gerekir. Ve yine bu dünya'dan başka dünyanın var olduğuna inanıyorsan bu dünyada güzelliğinin veya çirkinliğinin öteki dünya'daki var oluşuna bir katkı sağlamayacağını da bilmen gerekir.
İyi güzel haklısın bişey diyemem inanca göre değişir bu durumlar. Samimiyetle cevap ver. Şu zamanda insanın dıs gorunusunden daha önemli bişey varmı? bir dusun cvpla
Sizin güzellik kıstasınız bu olabilir. Allah buna önem atfetmiyor. Güzel olan içse sıçsa zina etse, çirkin olan takva ile kuşansa, güzel olan güzellik ile olan imtihanını kaybetmiş olur. İnsanların sınanmadıkları bir an ve bir sebep yoktur. Güzel güzellikle, çirkin çirkinlikle, fakir fakirlikle, zebgin zenginlikle imtihandadır.
Ama o göz zevkine göre değişir. Yani kimisi bilye gibi göz seviyordur, kimi elmas gibi. Yani diğerinin çirkin olduğunu söyleyemezsin. sadece senin gözüne hitap etmemiştir. -_-
Yeme bni canım ya 😁 sen şimdi bu söylediğine inanıyormusun😁 o ornekti sadece. Çirkinliği dusun bide güzelliği dusun
Ama yine de mantıklı 😌 Hem öyle işte 😁
Daha guzel olmak için yıgınla zaman harcıyorsunuz makyajdı lensti oydu buydu? Şimdi çık işin içinden
Ama o yaratılanın çirkin olduğundan değil. Yani belki de çağa ayak uydurmaya çalışıyoruz. Bilemiycem şimdi bu konu beni aşar -_-
Haha 😒
herkes birbirinin aynı olsa kim kime yardım edecek de sevap kazanacak ya da her şey bu dünya değil denebilir ama cidden bazı şeylere tahammül etmek zor
Dostum aynı olmak degil. Oyle oluncada insanlar arasında fark olacak illaki. Örnek parmak izi gibi. Ses bazları gibi farklı ozellikler bunlar. Aynı bunun gibi yani. Herkesin guzel olması degil konu. Goz ardı edilemeyecek adaletsizlik var
bilye gibi:D benzetmeyi iyi yapmışsın. doğru diyosun en kötüsü de sanki dış görünüş insanın başarısızlığıymış gibi bu yüzden 3 kuruşluk dışı güzel içi boş insanlar tarafından küçümsenmek. adamın boylu poslu ya da yüzü güzel olmak dışında hayatta bir başarısı yok gitmiş baba parasıyla özel üniversite okumuş geliyo tırnaklarınlarıyla kazıya kazıya ıkına ıkına bir yerlere gelmiş insanlara -sanki mücadele etmek ayıp gibi- tepeden bakıyo. saçma sapan işler.
Dıs gorunusun kotu die yadırganıyorsun. Ne biliyim. Annelerin çocuklarına tembihhledikleri adamlardan oluyorsun :) şeker versen almazlar. Mesela. Yav elle tutulur bişey yok su dünyada. Saldım gitti
sk gibi bir dünyada yaşıyoruz işte kim kime dumduma herkes kendi kafasında. büyüdükçe daha iyi anlıyosun yalnızlığını. bir de profesyonelleşme belası çıktı başımıza. adam geliyo halini hatrını soruyo güler yüzle yaklaşıyo diyosun iyi insankar var hala dünyada. halbuki adam o kişisel gelişim seminerlrinde öğrendiklerini senin üzerinde deniyo haberin yok:) artık insanlarla konuşmanın iletişim kumanın bile kuralları var. allahtan ben köyde büyüdüm de hiç olmazsa çocuklukta gördük bir şeyler
Hahah ulan ya butun umudumu yıktın şimdi :) kime merhaba diyecez ulan su skrimin dunyasında ya iki ucu bklu degnek ya:)
Deme oyle be başka bir dünyada artık :)
Bende insanların hayranlıkla baktıgı biriyim ama. Bu durumdan memnun değilim. Bencil değilim sorguluyorum bazı şeyleri napalım dostum hayat işte. Oylede boylede yasanacak
Hakkın yarattığı , doğanın oluşmasına izin verdiği beyine bakar mısınız? Sorgulamak gibi olmasın ama? Bence milyonlar düşünce suçundan yargılanıp hukum giyerken sorgulamak olmasın ama diyen insanların hür olması en buyuk adaletsizlik... Bunu da bir sorgulamadan duşun... Sakın sorgulama haa aman ammann yanarsın.. Cızzzzzz
Senin gibi saf salak olmak gerek. Ulan insan arastırır merak eder. Sizin onunuze incil konsa onada inanırdınız. Meral ettiysek ateistmi olduk şimdi. Şakirt ;)
Bak güzel insan şahsını tanımam etmem... Yazdığımı bir daha oku? :) aklın karışık biraz galiba? Okuman var ama anlaman yok.. Bir nevi harf ve algı ezberi... Sizin diyerek hitap ettiğin kalabalık kim onuda bilmiyorum bu arada... Hoşçakal gözüm :)
Tmmda kelime oyununa ne gerek var acık acık dile getirseydin mübarek. Şimdi ayıktım
Eee ama olmuyor böyle :)
Olur olur:)
Bunu sorgulamak yerine, bu hayatın bir sınav olduğunu düşünmelisin bence.
ya da fakir ailede doğan çocuk zengin ailede doğan çocuk gibi, haklsıın
Evet anlamsız yani
Sadece güzellikte kalsa bari çok adaletsizlik var bazen tanrı varsa nerde diyorum.
dünya zaten başlı başına adaletsiz kimisi şanslı kimisi şanssız madem adalet var neden şansızlar da var merak ederim :)
Valla adalet yok hacı.
başlı başına yok zaten güçlü kimse gücü elinde bulundurur adalet güçlülere var
Hiç sorgulamak gibi olmamış gerçekten
Nasıl sorayım ya sizin gibi yobazlara
Ne yobazı ya senin cümlene takıldım sadece
sen ateist misin?
Değilim. Sadece merak ettigim cevapsız sorular var. Bunları sprgulamam için ateist olmakmı gerek kardeş?
düşünerek şu cevabı bulabilirdin, her insana uygulanan sınav farklı olabilir, Hz. Muhammedin dünyadaki mesleği çoban iken Hz Davut HZ Süleyman hükümdardı, inançlı bir insanda asıl adaletin ahirette sağlanacağından şüphelenmez
Merak etmek sucmu oluyor. Ulan insan hiç bişeyi sorgulamasa saf salak derm ben ona. Üzerinde musluman olduğuna dair bir işaret var mı vucudunda?
emin ol senden çok ben sorgulamışımdır dini ama senin sorgulama yordamın yanlış, üzerimde Müslüman olduğuma dair her hangi bir işaret yok ama yaşadığım durumlar var ve inancım pekişti
Eğer Avrupa ülkelerinde dogsan musluman olmayacaltın demekki?
Hristiyanlığı da araştırmış birisiyim
Araştır veya araştırma. Sen Avrupa ülkelerinde dogsan musluman olurmuydun?
bilemem, kimse de olurdum ya da olmazdım diyemez zaten
Ee ozaman alısıldıktan başka bişey değil inanclar? Burdan bu çıkıyor yanlsı anlama
neden semavi bir dinden başka semavi dine geçenler de var? İnsanın düşüncesi hangi dine yatkınsa onu seçiyor
Dogustan gelen bir özellik degil. Tamamiyle dusunce yapısıyla ilgili. Herkes aynı şeyi dusunmedigi için birbirini tamamlamıyor hiç kimse. Kafam karıştı dostum ya bu işler çok ince bilindigi gibi aşıyor bizleri
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar