Bence kimseden yol göstermesini istememeliyiz kendimiz o yolu buluruz doğru veya yanlış. Diğer konuda işe insan kendisini geliştirmesi gerek ve buna engel konulmasından daha kötü bir şey yok
Bahsettiğim yol gösterme aslında lise yılları. Ailem veya öğretmenlerim hangi mesleğin ne iş yaptığını söylemediği için mühendis oldum. Şimdiki aklım olsa çok daha güzel meslekleri hedefleyip onlar için okurdum.
Eşit ağırlıkta yetenekliydim. Türkçem ve sözel ezberim iyiydi, matematiğim idare ederdi. fen derslerini hem sevmezdim hem başarısızdım. Zorla sayısal yazdırdılar.
Çünkü ebeveynler 40-50 yıl yaşadı diye kendini bir b, k sanıyor. Hayatta hiçbir fikri olmadığı konularda bile ben 40 yaşındayım, çocuğum için en iyisini ben bilirim kafasına giriyor. Öğretmen ise kültürsüzse sadece iş-ev yapıp bir şey öneremez. Keşke ben lisedeyken beni en az 10 tane insanla tanıştırıp kendi mesleklerini anlatmalarını isteselerdi. Çocuk duvar ustası olmak istese bile saygı göstermeleri lazım. Şu devirde iyi bir usta veya iyi bir zanaatkar bulunmuyor. Geçen bir inşaatta duvar ören bir ustayı izledim. Adam lego yapar gibi pratik , hızlı ve dümdüz ördü. İçimden dedim ki ben bu adamın yanında yetişsem piyasanın en çok beğenilen ve en pahalıya çalışan ustası olurdum kesin. İnsan heves edip yaparken mutlu olduğu işle uğraşmalı.
Ya da anne veya baba olmak istediklerini olamadıkları için çocuğum olsun moduna giriyor. Ya da çocuklar bi şey istemiyorlar ya da yapamıyorlar hemen bi bağırma moduna giriyorlar demekki yapmak istemiyor hoşlanmıyor zorlamaya gerek yoktur bence çok eski zamanlara dayanıyor onun anne babası vs. Ben anlatmaya çalışıyorum anne babalara ama yok yani kimse anlamıyor dediğim dedik
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Hiç yönlendirilmeyip ufkun dar bırakılması
Ufkun dar bırakılması daha kötü bence, çünkü yanlış yönlendirmeden bir türlü çıkılır ama beyine çare yok.
İkiside berbar ama çözum yine insanin kendisinde
Bence kimseden yol göstermesini istememeliyiz kendimiz o yolu buluruz doğru veya yanlış. Diğer konuda işe insan kendisini geliştirmesi gerek ve buna engel konulmasından daha kötü bir şey yok
Bahsettiğim yol gösterme aslında lise yılları. Ailem veya öğretmenlerim hangi mesleğin ne iş yaptığını söylemediği için mühendis oldum. Şimdiki aklım olsa çok daha güzel meslekleri hedefleyip onlar için okurdum.
Eşit ağırlıkta yetenekliydim. Türkçem ve sözel ezberim iyiydi, matematiğim idare ederdi. fen derslerini hem sevmezdim hem başarısızdım. Zorla sayısal yazdırdılar.
Aslında bu konularda her insan yanlış yapıyor diyebilirim ama aile veya öğretmen neden yapıyor hic mı tanımıyor dedirtiyor insana
Çünkü ebeveynler 40-50 yıl yaşadı diye kendini bir b, k sanıyor. Hayatta hiçbir fikri olmadığı konularda bile ben 40 yaşındayım, çocuğum için en iyisini ben bilirim kafasına giriyor. Öğretmen ise kültürsüzse sadece iş-ev yapıp bir şey öneremez. Keşke ben lisedeyken beni en az 10 tane insanla tanıştırıp kendi mesleklerini anlatmalarını isteselerdi. Çocuk duvar ustası olmak istese bile saygı göstermeleri lazım. Şu devirde iyi bir usta veya iyi bir zanaatkar bulunmuyor. Geçen bir inşaatta duvar ören bir ustayı izledim. Adam lego yapar gibi pratik , hızlı ve dümdüz ördü. İçimden dedim ki ben bu adamın yanında yetişsem piyasanın en çok beğenilen ve en pahalıya çalışan ustası olurdum kesin. İnsan heves edip yaparken mutlu olduğu işle uğraşmalı.
Ya da anne veya baba olmak istediklerini olamadıkları için çocuğum olsun moduna giriyor. Ya da çocuklar bi şey istemiyorlar ya da yapamıyorlar hemen bi bağırma moduna giriyorlar demekki yapmak istemiyor hoşlanmıyor zorlamaya gerek yoktur bence çok eski zamanlara dayanıyor onun anne babası vs. Ben anlatmaya çalışıyorum anne babalara ama yok yani kimse anlamıyor dediğim dedik
çözüm insanın kendisi
İkisde berbat