Tanrı sadist midir, cennet bu dünyadaki haksızlıkları yaşanmamış mı sayacak güçte mi?

Tanrı sadist bir derebeyidir. İmtihan dünyası dediğimiz olaya bir bakalım. Yeni doğan bir bebek sobaya atılıyor, 4 yaşındaki çocuk istismara uğruyor, insanlar engelli doğuyor, yıkım, açlık ve savaşla gözlerini açıyorlar. Tüm bunlar kimin imtihanı? Anne-babasının imtihanı ise o zaman tüm bu insanlar figüran olarak yaratıldı. Öyleyse ne anlamı var? Köpek, kedi eti yemez. Ancak sırf kendi bölgesine girdiği için kendi zevki ve kibiri için onu öldürür. Sırtlanlar, hamile bir ceylanı canlı canlı yemeye başlıyor, hayvanlardaki saldırma güdüsü ve vahşetler... Buna doğanın kanunu veya besin zinciri diyen kişi zaten sıkıntılı olmalı. Diyelim ki Tanrı her şeyi biliyor, öyleyse ben aklımı kullanarak onun bana yazdığı kaderi değiştirmiş oluyorum. Neden cehennem azabı ile ilgili onlarca, yüzlerce yazı varken, yüzyıllar önce yaşamış dinazorlar hakkında tek bir yazı yok. Yoksa bu kitap bir uydurma mı? Bu iş; bu kalemin bile yaratıcısı varsa gibi safsatalarla örtülemez, adı üstünde sen insansın o Tanrı. O şekilde düşünelim. Bir Üniversite sınavında herkese farklı sorular sorulup ona göre bir kazanç verilir mi? Hayır, çünkü bu eşitsizlik olur. Peki Tanrı varsa: İmtihan diye nitelendirilen bu adaletsiz katliamda; birini açlıkla, birini savaşla, birini istismarla, birini soğuk hava koşullarıyla, birini yetimlikle, birini şiddetle, birini fiziksel kusurlarla sınıyor. Daha böyle gider bu. Ondan sonra da sen dayan sabret ki seni cennette mükafatlandırayım diyor. Yahu benim bu dünyada ne işim var Tanrı'cım o zaman. Senin zevkin için yaşadıktan sonra ırmaklardan akan şaraplarını, hurilerini istemiyorum. Bu dünyada yaşadığımız zorluklardan dolayı mükafatlandırılacaksak bu yaşanılan hiçbir zorbalığı geri getiremez. Çünkü dünyada çekilen acılar bizi güçlü yapsa dahi 1 asır sonra hepsi unutulacak. Öyleyse insanlar cennete girmek ve ebedi cehennemden kurtulmak için böyle yaw he yapıyor. Allah sevdiği kuluna dert verirmiş, sevme canım istemiyorum. Bir sal biz insanları...
Tanrı sadist midir, cennet bu dünyadaki haksızlıkları yaşanmamış mı sayacak güçte mi?
Cevapla