Bir tercih yapma şansınız olsaydı hangisini seçerdiniz? Ona istediğiniz soruları sorabileceksiniz.
Musa, İsa, Muhammed
Adolf Hitler, Stalin, Mussolini
Julius Sezar, Kleopatra, Marcus Antonius
Nietzsche, Schopenhauer, Goethe
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
B dedim ama fark etmez hepsine sorum aynı olurdu
Nedir, sorun siz ben de cevaplamak isterim
Ne düşünüyorsun aklından ne geçiyor neyi ne için yapıyorsun yaptıklarının arkasında beyinin içinde karanlık köşelerinde neler saklı? Gibi genel kapsamlı kişisel bir soru sorardım
Şıklarda Sigmund Freud'u görmek isterdim, ama fark etmez. Yine de tanışmak isteyeceğim kişiler var.
Onu dahil edebileceğim bir psikoloji triosu yok maalesef. Alfred Algler var ama Freud başka bir seviye... buradakilerin bir hikayesi olduğu için birbiriyle o yüzden.
Adler*
Yine de şıklarda Sigmund Freud olsaydı kesinlikle onu seçerdim. Herkes onun deli, sapık, manyak olduğunu söylüyor. Oturup sohbet etmek cidden ilginç olurdu. Nietzsche ile de sohbet etmek iyi olurdu aslında. Böyle konularda aşırı kararsız oluyorum.
Nietzsche ile sohbet etmek istiyorsanız onu uzakta aramayın, karşınızda onun takipçisi var, sorun istediğinizi, cevaplarım zaten onun ağzından olacak
Aslında, Nietzsche ile alakalı pek bilgim olduğunu söyleyemem. Biraz saçma gelebilir hani 2021'deyiz nasıl bilgin olmaz kaçıncı yüzyılda yaşıyorsun gibi ama öyle. Kitaplarını, sözlerini görüyordum sürekli ama bir tane alıp okuma fırsatım hiç olmadı. Zaten sohbet etme tercihim de o yüzdendi, şıklarda ki kişiler hakkında tam olmasa da az çok bilgim var ama Nietzsche ile alakalı pek bilgim yok, sadece temel herkesin bildiği şeyleri biliyorum. O yüzden aklıma soracak soru da gelmedi açıkçası. Belki bir kitabını alıp okumam, onun hakkında iyi araştırmalar yapmam daha iyi olacaktır. Ama okumam için bir kitabını önerirsen çok sevinirim.
Nietzsche hakkında tek bir kitap öneremem her kitabı bir ahlaka ve Hristiyanlığa eleştiridir. Onun sayesinde ahlaksız oldum ve bundan gururluyum. İlk olarak Deccali okumanızı öneriyorum, ardından Ecce Homo ve ardından İyininin ve kötünün ötesinde kitabını. Ardından Putların Alacakaranlığını ve sonra Ahlakın Soy kütüğünü. Bundan sonra başyapıtını, Böyle Buyurdu Zerdüştü, okursunuz ve çıldırırsınız
Önerileri not aldım, yakın zamanda fırsat bulursam eğer alıp okuyacağım. Ayrıca "Onun sayesinde ahlaksız oldum ve bundan gururluyum." cümlesini okurken yüzümde minik bir gülümseme oluştu, teşekkür ederim.
Ahlaksız olduğumdan bu yana, tanrıya günahlarım için af dilenmeyi bıraktım. Fakat günahları için af dileyen ahlaklıların, beni yargılamalarının sonu hala gelmedi. Rica ederim
Bu söz aşırı iyiydi.
B kesinlikle.
Kime ne sorardın mesela oradakilerden?
A dedim
1 ile 4 arasında kaldım
Net 4
Neden peki?
1 numara çok saçma çünkü bana katabilecekleri bir şey yok
2 numarada ünlü diktatörleri koymuşsunuz ama onların da bana katabileceği bir şey yok
3 numara olabilirdi belki, aristonun öğrencilerinden biriyle tanışma fırsatı güzel olabilirdi
4 ü seçmemin nedeni geothe’tur adam bir dahi, düşünce tarihinde çok önemli eserler yaratmış bir insan
Aynı zamanda nietzsche ve schopanhauer hayatımda en son tanışmak isteyeceğim insanlar
Peki şöyle düşünün bir de,
4 numaradakilerin fikir kitapları zaten var. Mesela Nietzsche'nin Türkçeye çevrilmiş yaklaşık 15 kitabı var diye biliyorum, 12 tanesini okudum ben. Ama 1 numaradakilerin bir kitabı yok? Acaba 1 numaraların gerçek mi hayal mi olduğunu bilsek, 4 numaraların bir anlamı kalır mıydı*
Evet dediğim insanların çok kitabı vardı, ama şöyle düşünürsek; o zamanlar Nietzsche fakirdi mesela hatta son parasıyla kitabını bastırmıştı, 4 numaradaki insanlar bütün düşüncelerini belirtebilseydi sizce sadece 30-40 kitap mı çıkardı? Hayır
Ayrıca biz 4 numaradakileri 1 numaradakiler hakkındaki görüşleri için okumuyoruz, eğer 1 numarayı seçersen karşına gelecek insanlar 1500-2000 yıllık çöl Bedevileri, sana pek bişeyler katabileceklerini sanmıyorum
Nietzsche kendisini Torino'daki günlerine kadar çok zekiyim, olarak lanse etti. Torino'da bir atın kırbaçlandığını gördüğünde ağlayıp ata sarılıp, psikolojisini kaybetti, aklını kaybetti, tekerlekli sandalyeye bağımlı kaldı. -Anne ben deliyim, ben aptalım- diye mırıldandı. Felsefe böyle bir şey. Nietzsche kitapları %90 Hristiyanlığa bir eleştiridir. Bu da İsa ile ilgilidir, aslında İsa'yı anlamak Nietzsche'yi anlamaktır. Kendisi de diyor, Yaşamdaki tek Hristiyan İsaydı, o da kendisiyle birlikte öldü.
Nietzsche’nin hayat hikayesi hakkında çok şey bilmiyorum, sadece bazı kitaplarında okuduğum kadar bildiğim bir şey var; bu adam hayata bizden daha çok bağlı, hastalandığında ölmekten korkuyor, hayatının anlamsız olmasından bahsederken bile egolu bir adam kendisi
Bu yüzden bazı fikirlerini ciddiye al (a) mıyorum.
Kendisinin hristiyanlığı eleştirmesinin nedeni kendisinin insanlığa verdiği büyük zarardır, ayrıca bazı yerlerde kandırıldığından bahseder; yani isaya kin besler.