Sonucta liselere üniversitelere veya kamuda işe girerken hep bir sınava tabi tutuluyoruz ama ülkenin kaderini belirleyecek son derece önemli olan oy kullanmada bir sınava tabi tutulmuyoruz sizce yanlışmı düşünüyorum hepimiz basit test ve sınavlarla zeka seviyeleri ölcülüp oy kullanabilir onayı verilse daha iyi olmazmı
IQ seviye ölçümü yapılsın ve normal seviye altında kalanlar oy kullanmasın fikri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Öyle değil de , ufak bir iki soru sorularak oy verilse çok iyi olurdu. Mesela iki tane soru olacak oy kağıdında Türkiye'nin başkenti nedir? 8x8 kaçtır diye iki tane soru. Emin olun bu bile çok şeyi değiştirir.
Bir diğer şey, siyasetçilerin hepsinin en az yüksek lisans olmasını isterdim. Daha aşağısı siyasetçi olarak siyasi partilerde yer almamalı ve sadece belli üniversitelerden çıkanlar siyasetçi olabilmeli. İngilizceyi C1 seviyesinde konuşamayanlar siyasi partilerde siyasetçi olarak yer alamasın mesela. Böyle şeyler olsa o zaman çok iyi olurdu. Ben ülkeyi yönetsem getirirdim bu kuralları valla.
Bence mantıklı bir de şöyle bir şey getirilse güzel olur. 18 yaşına kadar kimse oy kullanmıyor ya. 80 yaş üzeri bunaklar da oy kullanmasin. Biliyorsunuz ki insan yaşlandıkça cocuklasir. Yani oy kullanma ehliyetleri gidiyor. Kim bunlara ehliyet veriyor. Acaba o ehliyet miydi bu arada. Hukuk dilimiz de bir tuhaf
İşlenmemiş zekanın ne anlamı var? Saçma buldum. Ama insanların yeteneklerine (ses, resim, ensturman vs) güzelliklerine göre ayrıcalıkları varken fazla ıq nun hiçbir zaman faydasını görmedim aksine normal değilmişsin gibi algılanan düsüncelere sahip oluyorsun.
Japonyada bir birey lise mezunu degilse oy kullanma hakki yoktur. Cunku Kendini gelstirmemis bir insanin toplumda ve devlet de soz sahibi olamayacaklarini dusunuyorlar. Bence oy kullanan kisi belli bir bilince ve egitim duzeyine kavusmus olmali. KOMURE VE 3-5 KURUSA OYUNU SATMAYACAK KADAR BIR BILINCE
o da olmaz.. belki bir partinin bütün taraftarları üstün zeka çıkabilir, diğerininki düşük zeka çıkar ve sistem çöker.. en iyisi eğitim seviyesine göre, en az lise mezunları oy kullanabilmeli.
Benim iqum 148 simdi benim oyumla normal zekali birinin oyu bir mi olcak. Kabul etmiyorum. Normal zekalilar muhtari secsin , ileri zekalilar belediye baskani ve milletvekillerini , ustun zekalilar cumhurbaskanini secsin , dehalarda milletvekili , cumhurbaskani veya belediye baskani , bakan olsun.
Haha cok iyiymis ya bencede olmali aslinda kadin 90 yasinda gozler gormuyor buna demisler ilkine basacaksin diye kadin kagidi ters tutmus ilkine basmis 😂😂
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Tam bir faşist düşünce. Senin gibi ezikler hep bunun hayalini kurar. Süper olduklarını düşünür, en doğru kendilerini sanır. Yazık, sosyal mecralarda çok bunlar. Hayallerde yaşarlar, sanal mast yaparlar. Ama "üstün zekalarına" rağmen hep babayı alırlar. 😂
0
3 Yorumla
Soran
+1 yıl
Ben üstün zeka değilim teste ben elenirsem bende kullanmıcam iktisat lisans mezunuyum bir doktor mühendis veya mimar zekasında biri değilim ayrıca beni tanımadan nasıl faşist dersin bunu kendine huy edinme ayrıca ben hümanist (insanları din, dil, ırk) gözetmeksizin iyi insanları seven birisiyim birisine hakaret etmeden iki üç hatta dört kere düşünki kul hakkına girme ayrıca neden ozaman üniversite lise kamuda sınava tutuluyoruz bunlar yapanlardamı faşist insan ayırıyorlar kayırıyorlar
Tekrar oku "tam bir faşist düşünce" Evet, böyle bir testten eleneceğin kesin. Daha okumayı anlama kısmında sorun yaşıyorsun. Kaldı ki okuyunca analiz yapma ve çözümleme yapasın. 😁😁😀
Profesyonel ler yapacak ordan burdan adamlar değil ayrıca yanılma payı olup o şekilde sandığa gitsek bile şimdikinden daha iyi ve verimli sonuc cıkacağı kesin
Hayır normalin altının altında cıkanlar sencede normalmi adama soruyorlar dış işleri bakanın kim bilmiyor yaşadığın ilin belediye başkanı kim oy vereceksin bilmiyor Türkiye cumhuriyeti kaç yılında kuruldu bilmiyor ya ben askerde okuma yazma bilmeyen 23 yaşında cocuk gördüm kimse bahane uydurmasın bu zamanda okuma yazma bilmemek kabul edilmez benim dedem 86 yaşında biliyordu
Aynı şeyi diyoruz işte okadar eski zamanda öğrendiyse senin dediğin gibi bu zamanda okuma yazma öğrenemesi garip değilmi ben aşağılamıyum Allah var bende birgün bir hastalık gecirirm akıl sağlığım bozulur işte ozamanda önemli kararlarda benden yardım ve fikir alınması sakıncalı değilmi tek dediğim bu
En İyi Cevaplar