22 Aralık Nardugan Bayramı'nı duydunuz mu? Hakkında ne biliyorsunuz?

🌲Türklerin yeniden doğuş bayramı; Nardugan, akçam, Ayaz Ata..

📌"Güneşin yeniden doğuşu, bir yeni doğum olarak algılanıyor.
Bayramın adı : NARDUGAN
(nar=güneş, tugan, dugan=doğan) Doğan güneş.
Güneşi geri verdi diye Tanrı Ülgen’e dualar ediyorlar.
Duaları Tanrıya gitsin diye ağacın altına hediyeler koyuyorlar, dallarına bantlar bağlayarak o yıl için dilekler diliyorlar Tanrıdan.
Bu bayram için, evler temizleniyor. Güzel giysiler giyiliyor. Ağacın etrafında şarkılar söyleyip oyunlar oynuyorlar. Yaşlılar, büyük babalar, nineler ziyaret ediliyor, aileler bir araya gelerek birlikte yiyip içiyorlar.
Yedikleri; yaş ve kuru meyveler, özel yemek ve şekerleme. Bayram, aile ve dostlar bir araya gelerek kutlanırsa ömür çoğalır, uğur gelirmiş.
Akçam ağacı yalnız Orta Asya’da yetişiyormuş. Filistin’de bu ağacı bilmezlermiş.
🌲
📌Hıristiyanların İsa’nın doğuşu olarak kutladığı Noel bayramı, çok eski Türklerin yeniden doğuş bayramıdır.
Türklerin, tek Tanrılı dinlere girmesinden önceki inançlarına göre, yeryüzünün tam ortasında bir akçam ağacı bulunuyor.
Buna hayat ağacı diyorlar. Bu ağacı, motif olarak bizim bütün halı, kilim ve işlemelerimizde görebiliriz.
Türklerde güneş çok önemli. İnançlarına göre gecelerin kısalıp gündüzlerin uzamaya başladığı 22 Aralık’ta gece gündüzle savaşıyor.
Uzun bir savaştan sonra gün geceyi yenerek zafer kazanıyor.
İşte bu güneşin zaferini, yeniden doğuşu, Türkler büyük şenliklerle akçam ağacı altında kutluyorlar." -alıntı-

22 Aralık Nardugan Bayramı'nı duydunuz mu? Hakkında ne biliyorsunuz?
22 Aralık Nardugan Bayramı'nı duydunuz mu? Hakkında ne biliyorsunuz?
22 Aralık Nardugan Bayramı'nı duydunuz mu? Hakkında ne biliyorsunuz?
22 Aralık Nardugan Bayramı'nı duydunuz mu? Hakkında ne biliyorsunuz?
22 Aralık Nardugan Bayramı'nı duydunuz mu? Hakkında ne biliyorsunuz?
22 Aralık Nardugan Bayramı'nı duydunuz mu? Hakkında ne biliyorsunuz?
Atalarımızın geleneğidir, biliyorum..
Hiç duymadım, ama araştıracağım..
Biliyorum ;Noel Baba, çam ağacı Orta Asya'dan gelir..
Özümüze sahip çıkmalı, bilmeliyiz..
Biz arap değil miydik yahu?
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Güncellemeler
+1 yıl
Eğitim şart.. Oku, araştır.. Ama objektif ol 😉📖📚📚📚
"Cahille girme münakaşaya. Ya sinirini zıplatır tavana, ya da yazık olur adabına." -Mevlâna-
22 Aralık Nardugan Bayramı'nı duydunuz mu? Hakkında ne biliyorsunuz?
Cevapla