🌲Türklerin yeniden doğuş bayramı; Nardugan, akçam, Ayaz Ata..
📌"Güneşin yeniden doğuşu, bir yeni doğum olarak algılanıyor. Bayramın adı : NARDUGAN (nar=güneş, tugan, dugan=doğan) Doğan güneş. Güneşi geri verdi diye Tanrı Ülgen’e dualar ediyorlar. Duaları Tanrıya gitsin diye ağacın altına hediyeler koyuyorlar, dallarına bantlar bağlayarak o yıl için dilekler diliyorlar Tanrıdan. Bu bayram için, evler temizleniyor. Güzel giysiler giyiliyor. Ağacın etrafında şarkılar söyleyip oyunlar oynuyorlar. Yaşlılar, büyük babalar, nineler ziyaret ediliyor, aileler bir araya gelerek birlikte yiyip içiyorlar. Yedikleri; yaş ve kuru meyveler, özel yemek ve şekerleme. Bayram, aile ve dostlar bir araya gelerek kutlanırsa ömür çoğalır, uğur gelirmiş. Akçam ağacı yalnız Orta Asya’da yetişiyormuş. Filistin’de bu ağacı bilmezlermiş. 🌲 📌Hıristiyanların İsa’nın doğuşu olarak kutladığı Noel bayramı, çok eski Türklerin yeniden doğuş bayramıdır. Türklerin, tek Tanrılı dinlere girmesinden önceki inançlarına göre, yeryüzünün tam ortasında bir akçam ağacı bulunuyor. Buna hayat ağacı diyorlar. Bu ağacı, motif olarak bizim bütün halı, kilim ve işlemelerimizde görebiliriz. Türklerde güneş çok önemli. İnançlarına göre gecelerin kısalıp gündüzlerin uzamaya başladığı 22 Aralık’ta gece gündüzle savaşıyor. Uzun bir savaştan sonra gün geceyi yenerek zafer kazanıyor. İşte bu güneşin zaferini, yeniden doğuşu, Türkler büyük şenliklerle akçam ağacı altında kutluyorlar." -alıntı-
Atalarımızın geleneğidir, biliyorum..
Hiç duymadım, ama araştıracağım..
Biliyorum ;Noel Baba, çam ağacı Orta Asya'dan gelir..
Özümüze sahip çıkmalı, bilmeliyiz..
Biz arap değil miydik yahu?
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Güncellemeler
+1 yıl
Eğitim şart.. Oku, araştır.. Ama objektif ol 😉📖📚📚📚 "Cahille girme münakaşaya. Ya sinirini zıplatır tavana, ya da yazık olur adabına." -Mevlâna-
22 Aralık Nardugan Bayramı'nı duydunuz mu? Hakkında ne biliyorsunuz?
Güzel geleneklerimiz var fakat maalesef arap kültürü ağır egemen olduğundan kendi adetlerimiz örflerimiz unutuluyor , yavuz sultan selim hep doğuya sefer düzenlemesi ve halifelik ısrarı çok etkili olmuştur ve araştırınız osmanlıda katledilen Türkleri.. Put gibi gereksiz konusmus olmak için konusanlar var , bu kutlamadır kimse caput cuput ile ilgilenmez ama kutsal yerlerin hepsinde müslümanlar put geleneği gereği dilek agacı mum caput vs gelenekleri geliştirmiştir. en güzel örneği İzmir meryemana... Kısaca kendi kültürümüz yasaklıdır dünyaya acmak istemezler bakınız yasaklı Türk piramitlerine.. Papua yenigine ile komşu olaydıkda şu ortadoğu ile komşu olmayaydık.. Dünyadaki en sorunlu 7 bölgeden biri.. Sebebide abbasilerdir , emeviler yenilikci ileri bir müslüman grup fakat abbasiler gibi gericiler maalesef emevilerin altını oydular. hatta emeviler namaz kılarken bile kıblesi ne kabedir ne kudus tam ikisinin ortasından geçen ekseni baz alırlar yaptıkları araştırmalar sonucu. kısaca özetle şu arapların 0 ( sıfır ) rakamını bulmaları dışında pek katkısı yok dünyaya... Ve dünya tarihide Türkler olmadan yazılamaz...
Hic duymadim, ama bugun bu paylastigin bilgilerle oldukca bilgi sahibi oldum.. Gerçekten ilginç buldum. Ve ilgiyle tümünü okudum... Bizden, onlara gecen bir kutlama olduğu, bilgisi cok sasirticiydi.. Ayrica, Noel Baba nin gökyüzü tanrısının kötü kardeşi yeryuzu tanrisi olduğu inanci ve onun bile 22 Aralık'ta iyi olmaya karar verip kapi kapı dolaşıp hediyeler verme olayi, çok şaşırdım bu bilgiye de. Bayramımiz varmış yani bizim ve adi da ; Nardugan Bayrami 😊😊. Manasi da güneşin doğuşu. Ve bunun icin de Tanri Ulgen e dualar ediliyormuş. Gerçekten çok güzel bir bilgi. 22 Aralik ve bir Ağaç suslenip hediyeler veriliyor ona, ve 10 gün boyunca kutlamalar yapiliyor..😎😎😎 Bu bilgi icin ben kendi adima teşekkür ediyorum sana..👍👌
Olsun, önemlidir değil.. ben her bilginin onemine inanirim. Bu ille de uygulayacagim anlamina gelmez. Ama edinilen her bilginin insanin hayatına. bir katkisi vardir. Rica ederim 😊
Evet biliyorum ama tüm Türk ler arasında kutlanmamistir dogu Roma genelegidir tek tanrı dibe geçişte bazı turk boylarında güneşin doğuşu ya da güneş bayramı diye kutlanmıştır kesin bilgide bu hususta yoktur hatta bazı tarihçiler cam bayramı bile demiş Türkler İsa'nın doğumunu cam süsleyip kutluyor diye konu uzun aslında tartışmaya açık biz elimizdeki Nevruz'u terör örgütüne vermisiz nardugan bayramını kabul edecez
@sweet_man akhenaton un tanrı atona yazdığı şiire bak sonra kelimei şahadet getir :) antik mısırın şiirini kullanıyorsun da Türklerin geleneğine mi atıfta bulunuyorsun? Kelimei şahadet ile firavun akhenaton aynısını söylemiştir ve müslğmanlıktan 2000 yıl önce...
Çok şey yazardım. Lakin yorumlardaki seviyeleri, tarih bilgisini, cahilliği görünce vazgeçtim. Bağnaz, yobaz ve gerici zihniyet ile baş etmek mümkün değil. Büyük bir afyona bulaşmışlar ne yazık ki
Adamın teki islam da yeri yoksa diye binlerce yıllık geleneği yok saymış. Bilmez ki elin arabı şekerden yaptığı putlara taparken Türk göğe bakıyordu. Öyle bir hale geldik ki cahiliye döneminde bile bu kadar akıl tutulması yoktur eminim. Hani onların araştırma fırsatı yoktu. Bunlara ne oluyor? Gerçi okusa da anlamaz bu kafalar
En İyi Cevaplar