Bekarete göre kadın-kız ayrımı yapmak, sizce de kadınları objeleştirmiyor mu?

Ülkemize özellikle geleneksel kafa yapısına sahip birtakım insanlar, bakire olan kişiler için “kız” , bakire olmayan kişiler için ise “kadın” ifadesini kullanıyor. “Bayan” kelimesini ise tüm dişiler için kullanıyor. Bayan kelimesini sıkça kullanan kişi, aslında karşısındaki kadının bakire olup olmadığını bilmediği için, güya pot kırmamak amacıyla bu kelimeyi kullanıyor😃Fakat sizce de bu ayrım, kadınları objeleştirmiyor mu, kadını insandan, bireyden ziyade cinsel bir obje olarak lanse etmiyor mu zihinlerimize? Bir kadına hitap edeceğiniz zaman aklımıza onun seks hayatı geliyorsa, bu kadını metalaştırmak objeleştirmektir bence. Ben kadın-kız ayrımını genelde yaşa göre yapıyorum, yaşça küçük gördüklerime kız, yetişkin gördüklerime kadın diyorum. Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında, siz kadın ve kız ayrımını neye göre yapıyorsunuz?

Yaşa göre yapıyorum. Küçük gördüklerime kız, yetişkin ve olgun gördüklerime kadın diyorum.
Bekarete göre yapıyorum. Bakire değil veya evliyse kadın, bakire ve bekar ise kız derim.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Bekarete göre kadın-kız ayrımı yapmak, sizce de kadınları objeleştirmiyor mu?
Cevapla