1. Bu insanlık tarihinin ilk ve kısa bi döneminde oldu evet. Yadsınamaz bi gerçektir zaten.
2. Hemen hemen herkes genler yoluyla gelen atalarından mirasçısı olduğu illaki bir hastalık yaşamıştır/yaşayacaktır.
3. Ensest ilişkiden doğan çocukların genelinde çeşitli hastalıklar görüldüğü bilimsel olarak ispatlı bi gerçek. Bunu bilmeyen yoktur herhalde?
4. Ensest çocuklarının hastalıklı olmasının sebebi şudur; zararlı gen eşleşmeleri arttığı için. Bilmezsiniz ama DNA'mızda birçok zararlı gen taşıyoruz. Her iki bireydede Kolon kanseri riski 1/20 - 1/20 diyelim. Doğan çocuğunda o hastalığa yakalanma olasılığı 1/4 oluyor bu sefer..
Şimdi soru şu; Ciddi/hayati derecedeki, neyin sebep olduğu bilinmeyen hastalıklarımızın sebebi tarihi ensest vakaları olabilir mi? Bu genler yoluyla yüzyıllar boyu aktarılmış olamaz mı bize? Doktora şeker şüphesiyle gittiğinde bile ailende var mı şeker diye soruyo, değil mi? Belki ilk insanlar hiç hasta olmuyorlardı bizim gibi değillerdi. Daha sağlıklıydı
2. Hemen hemen herkes genler yoluyla gelen atalarından mirasçısı olduğu illaki bir hastalık yaşamıştır/yaşayacaktır.
3. Ensest ilişkiden doğan çocukların genelinde çeşitli hastalıklar görüldüğü bilimsel olarak ispatlı bi gerçek. Bunu bilmeyen yoktur herhalde?
4. Ensest çocuklarının hastalıklı olmasının sebebi şudur; zararlı gen eşleşmeleri arttığı için. Bilmezsiniz ama DNA'mızda birçok zararlı gen taşıyoruz. Her iki bireydede Kolon kanseri riski 1/20 - 1/20 diyelim. Doğan çocuğunda o hastalığa yakalanma olasılığı 1/4 oluyor bu sefer..
Şimdi soru şu; Ciddi/hayati derecedeki, neyin sebep olduğu bilinmeyen hastalıklarımızın sebebi tarihi ensest vakaları olabilir mi? Bu genler yoluyla yüzyıllar boyu aktarılmış olamaz mı bize? Doktora şeker şüphesiyle gittiğinde bile ailende var mı şeker diye soruyo, değil mi? Belki ilk insanlar hiç hasta olmuyorlardı bizim gibi değillerdi. Daha sağlıklıydı
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
0Cevap
Habsburg Hanedanı: Ensestin Genetik Yüzü
Avrupa’nın en güçlü hanedanlarından Habsburglar, yüzyıllar boyunca “soyluluk kanı bozulmasın” diye kuzenle, teyze çocuğu ile, hatta amca–yeğen evliliklerine kadar varan bir kapalı aile sistemi kurdu. Bu da çok belirgin sonuçlara yol açtı:
Meşhur Habsburg çenesi (ağır mandibular çıkıntı). Kalıtsal kan hastalıkları. Düşük bağışıklık. Bazı bireylerde zihinsel ve fiziksel gelişim bozuklukları. Çocuk yaşta ölümler…
Yani ensest, genetik açıdan kusurlu genlerin aynı aile içinde defalarca birleşmesine yol açtığı için riskleri katlayarak artırdı. Habsburglar bunun en somut kanıtı.
Hz. Âdem ve Hz. Havva’nın Çocukları:
Dini perspektifte ise durum tamamen farklı ele alınıyor. Kur’an ve diğer kutsal metinlerde ilk insanların Hz. Âdem ve Hz. Havva olduğundan yola çıkarsak, ilk neslin çoğalmasında kardeşler arası evlilik kaçınılmaz görünür.
Bu da şu soruyu getiriyor. Peki o dönemde neden ensest hastalıkları ortaya çıkmadı?
Dini kaynaklardaki yorumlar genelde şöyle. İlk insan neslinin genetik yapısı, bugünkü insanlar gibi değildi; çok daha “sağlam” ve bozulmamıştı. Mutasyonlar, genetik hatalar, çevresel bozulmalar zamanla ortaya çıktı. İnsan nüfusu arttıkça, farklı soylar oluşunca ensest yasaklandı. Yani ilk dönemde “genetik bozukluk” mekanizması bizim bildiğimiz anlamda işlemiyordu.
Ama yine ai kullanmışsınız hanfendi🫠
Ney
Ai yani yapay zeka 😄
Derken aı yapay zeka mi ilk defa duydum
Evet ingilizcesinin kısaltması aslında. Artifical Intelligence gibi bişeydi
Anladım
😊😊😊
olabilir ama tek buna bağlamak çok yüzeysel kalacaktır yaratılışcılığa inanan herkes hangi dine mensup olursa olsun adem ve havva'dan geldiğimizi kabul eder ve onların çocuklarının insanlık ırkını oluşturmak için kardeş evliliği yaptığını bilir bu durumda insanlık soyu kardeş evliliğinden başladığı için eski insanlar genetik rahatsızlıklara sahip değildi demek olmaz
Tabiiki sadece buna bağlamak olmaz. Çevresel etkenlerinde payı var hemde cok büyük bi pay. Ama benim dikkat çekmek istediğim daha çok işin genetik kökeniydi zaten 😊