Arzunun Kıyısında Kurulan Bağ: Kadın-Erkek Arasında Hakiki Dostluk Mümkün Müdür?

Bu konuyu insanı diğer canlılardan ayırt ederek ele alalım. Biliyorsun ki diğer canlıların tek amacı; yaşamak ve üremek. İnsanlar ise çağlar boyunca evrimleşerek zekaları, duyguları, inançları ile toplumsal normlar oluşturarak günümüzde oluşan sosyal birliktelik ağını kurmuş. Yani bu olay doğal sürecin üzerine bina edilerek arkadaşlıklar, dostluklar, komşuluklar gibi içgüdülerin üstünde yeni kavramlar geliştirmiş. Peki bunca sürece rağmen "Kadın ve erkek dost olabilir mi?" sorusuna cevap arayalım.

Jung’a göre her erkekte anima (içindeki dişil yön), her kadında ise animus (içindeki eril yön) vardır.

Arzunun Kıyısında Kurulan Bağ: Kadın-Erkek Arasında Hakiki Dostluk Mümkün Müdür?

Animalar, animuslar havalarda uçuşyo.

Erkek, dış dünyadaki kadın figürleriyle (örneğin bir kadın dostla) ilişki kurarken, aslında kendi animasıyla da yüzleşir.

Aynı şekilde kadın da erkek dostuyla ilişkide kendi animusuna dokunur.

Arzunun Kıyısında Kurulan Bağ: Kadın-Erkek Arasında Hakiki Dostluk Mümkün Müdür?

Bu dokunmak böyle bi şey değil he, bunu ruhsal düşünün. Meme falan görünce çadır kurmayın ulen.

Bu dönüştürücü, zorlayıcı ve derinleştirici bir çözümdür. Eğer kişi içindeki anima, animusu tanımadıysa yani kendi içsel kadın ve erkek yönüyle yüzleşmemişse o zaman bu dostluk tutku ve saplantıya dönüşebilir.

Dostluğun tutku ve saplantıya dönüştüğü Barış Manço şarkısındaki Sakız Hanım ile Mahur Bey ikilisi, sevişerek dost kalabilenlerdendir. Çiftlerin dostluğunun gücü adına! Dile kolay kırk yıl. Öhm. Okumaya kısa bi mola verip şarkının ahengine kaptır kendini. Böyle anlarda insan sevdiğinin dostu olmak istiyor yalnızca...

Benim bugün burada anlatmak istediğim şey bu değil, çiftlerin dostluğu değil; dostların sevişmeden durabilmesi. ehe.

Arzunun Kıyısında Kurulan Bağ: Kadın-Erkek Arasında Hakiki Dostluk Mümkün Müdür?

En hakiki dostluğun olduğu yıllar, duygular üremekten öte saf sevgiye sarılmış.

İşi doğaya bırakırsak kurulan bina vardı ya yukarıda anlattığım, bi' üreme avcısı gibi onu temeline kadar eşip içindeki yaşamak ve üremek hissini ortaya çıkarınca; erkek kendi animasını tanımadığı için kadın dostunu bir tanrıçaya dönüştürebiliyor. Kadın da kendi animusunu tanımadığından, erkek dostunu bir kahraman ya da düşman olarak hayal edebiliyor. En büyük aşklar da nefretle başlıyor biliyorsun ki. Bu da bahsettiğimiz o hakiki dostluğun içinden geçiyor.

Örnek Görsel:

Arzunun Kıyısında Kurulan Bağ: Kadın-Erkek Arasında Hakiki Dostluk Mümkün Müdür?

İçinden animası çıkan animus. 🤣

Noldu şimdi ben ne anladım bu işten? "Sevgilim, var olan erkek arkadaşlarımı yok etmek istiyor. Havalarda animalar, animuslar uçuşuyor. Bi sonuca varılmıyor."

Ne yap biliyo musun? Otur Barış Manço dinle, Ekmek Teknesi izle. Napcan karşı cins dostu, sevgiliyi falan. Ne gerek var anacım. Dostun cinsiyeti olmaz diyemiyosak, ne diye çırpınıyoz. Sor bakalım dostun olan adama, küçükken ona da "Göster bakalım amcalara." demişler mi? Erkeğin vahşileştirildiği bi sistemden dost çıkması zor çünkü. Onun her an "Sevgili Dostum. Ne zamandır görmüyorum seni. Özlemişim. İstersen gel biraz sevişelim!" demesi pek mümkün olabilir. Bu tarz cinsiyet ayrımlarına mahal vermeyin efenim.

He bi de sevgiline "Sen içindeki hayvanı susturamadığından, üreme isteğinden mi dost olduğun kadınları yahut erkekleri (hitabınız kimeyse 🤣) insan olarak göremiyosun ya da dost olduklarına güvenmiyosun? Bunca zamandır onlara güvenmiyodun ama cep muamelesi mi yaptın? O halde senin dost dediklerin aslında senin flörtlerin olmuyo mu he adam ya da kadın? Kime bu ikiyüzlülük? Sana mı? Bana mı? Yoksa onlara mı?" gibi öz eleştiri yapabileceği sorularla birlikte sınırlarınızı çizebilirsiniz.

Bi insanın hayatında karşı cinsten arkadaşı yoksa o zaman anlarım şundan bundan dost olmaz muhabbetini. Ama aksi halde açılan bu muhabbet, bu isteği yapan kişinin karakterini sorgulatıyor diyerekten sözlerimi burada noktalıyom kendi kendime dellendim. Okuyun, okutun diye bunu buraya sabitliyom.

Hadi

eyvallah.

Arzunun Kıyısında Kurulan Bağ: Kadın-Erkek Arasında Hakiki Dostluk Mümkün Müdür?
Cevapla