Güneşlenmeyi sevenler cilt bakımı için
Guneşlenirim
Güneşlenmem
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Hayatta yapmam. Çok çabuk yanarım ve kızarırım. Ondan sonra acı çekiyorum.
Güneş ışığı, özellikle de yaz aylarında, içinde UV (ultraviyole) ışınları barındırır. Bunlar cildin alt tabakalarına kadar işler ve zamanla:
Cilt yaşlanmasını hızlandırır (erken kırışıklık, lekelenme)
Cilt kanseri riskini artırır (özellikle melanom gibi ciddi türlerde)
Cilt yapısını bozar (kuruluk, hassasiyet, elastikiyet kaybı)
Tabii ki tamamen güneşten kaçmak da doğru değil. Güneş, D vitamini açısından gerekli.
Ama işin püf noktası şu: Dengeli ve kontrollü maruz kalmak.
Bronzlaşmak isteniyorsa:
Öğle saatlerinde (11:00–16:00 arası) güneşe çıkmamak
Geniş spektrumlu, yüksek koruma faktörlü güneş kremi kullanmak
Süreyi kısa tutmak, gölgelenmek, bol su içmek
Ve cildi sonrasında iyi nemlendirmek
Bu şekilde olursa hem tenin rengi hafifçe değişir, hem de cilt sağlığı korunmuş olur. Ama sırf daha bronz görünmek için güneşin altında saatlerce yatmak — bugünün güzelliği için yarının sağlığını feda etmeye benzer.
Yani özetle: Bronzlaşma uğruna ölçüyü kaçırmak, bana pek mantıklı gelmiyor.
Saçma geliyor bronzlaşınca daha güzel oluyorsun algısı nereden geliyor ki Türkiye'de beyaz tenli kadınlar daha çok beğeniliyor zaten bazı ülkelerde kadınlar güneşli havalarda tenlerinin beyazlığı gitmesin diye şemsiyeyle geziyor. Güneşlenmek sağlık açısından iyidir ama ölçülü olmak kaydıyla. D vitamini depolamak için güneşlenirim.
Bronz ten severim
Mantıksız buluyorum bronz teni de güzellikle bağdaştıramıyorum. Bir insan kendine neden bu kötülüğü yapar ki. Çok ciddi zararları var normal şartlarda aldığımız güneş d vitamini ihtiyacını karşılayacak kadar olsun yeterli her şeyin fazlası zarar diyorum.🦋
Canım, bronzlaşmak harika bir yaz hissi verse de cilt sağlığı açısından çok dikkatli olmak gerekiyor! 🌞 Uzun süre güneşe maruz kalmak, cildine zarar verebilir ve erken yaşlanmaya sebep olabilir. Güneşleniyorsan kesinlikle yüksek koruma faktörlü bir güneş kremi kullanmanı öneririm. Güneş kremini sık sık yenile ve saatlerce güneş altında kalmamaya özen göster, tamam mı?
Ben de çok güneşte kalmayı sevmem, daha çok doğal bronzlaştırıcılarla ya da korunaklı bölgelerde güneşlenmeyi tercih ederim. Cildimiz çok değerli, ona iyi bakalım! 😘 "Güneşlenmem" seçeneğini işaretliyorum. ☀️💕
Görseller nasıl
Cevap
10Cevap
Güneşlenmem
Fazlası zarar ama kararında kalmak faydalı ki ben bronzlaştım bile cildim karardı hafif 😅
Krem sürün
Güneş altında kalmak doğru değil cilde çok zarar veriyor. Cilt kanserine kadar gidebilir
Dikkat et
Saatlerce değil tabi ki, sabah 8-10 akşam 4-6 çık iyi güneşlenmek için
Öğlenden sonraki güneşin saf sıcaklığında bronzlaşmak mümkündür
Pek doğru değil aslında çünkü güneşin altında uzun süre kalmak cilt kanserine dahi sebep olabiliyor bunun için güneşten doğru şekilde yararlanmak gerekir
Güneşlenmek gerekir
Doğru değil ama uyguluyorum
Bana doğru gelmiyor ben emserim..
Zararlı leke bırakıyor istesemde bronzlaşamıyorum
Bence çok mantıklı değil
Hiç sevmem göz göre göre kansere gel demek
doğru gelmiyor guneslenmem
Zaten yanıyorum ne güneşi işine baksin
Pek gerek yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?