Benim cildim fazla sıcak ve soğukta hep kuruyor. Bu aralar soğuk olduğu için hep cildim kuruluktan gergin. Sürekli yoğun nemlendirici kullanıyorum.

Benim cildim fazla sıcak ve soğukta hep kuruyor. Bu aralar soğuk olduğu için hep cildim kuruluktan gergin. Sürekli yoğun nemlendirici kullanıyorum.

Cildim genellikle soğuk havalarda daha çok kuruyor. bunun nedeni de
Kuru hava koşullarına, sıcak suya ve bazı kimyasallara maruz kalmak cildin kurumasına neden olabilir. Cilt kuruluğu aynı zamanda altta yatan tıbbi durumlardan da kaynaklanabilir. Genellikle çevresel bir nedenden kaynaklanır. Kuru cildin olası nedenleri arasında şunlar sayılabilir;
Hava şartları. Cilt, sıcaklık ve nem seviyelerinin düştüğü kış aylarında en kuru olma eğilimindedir.
Isınma şekli. Kalorifer, odun sobası, yerden ısıtma cihazları ve şömineler nemi azaltır ve cildi kurutur.
Sıcak banyolar ve duşlar. Uzun süreli sıcak duşlar veya banyolar cildi kurutabilir. Özellikle yoğun klorlu havuzlarda yüzmek de önemli bir kuruluk nedenidir.
Sert sabun ve deterjanlar. Pek çok sabun, deterjan ve şampuan türü ciltteki nemi ve yağı gidererek kuruluğa neden olur.
Yeterli sıvı alınmaması. Her gün yeterli miktarda su içmek cildin nemini koruması için gereklidir.
Diğer cilt rahatsızlıkları. Atopik dermatit veya sedef hastalığı gibi cilt rahatsızlıkları olan kişiler kuru cilde eğilimlidir.
Bazı ilaçlar. Cilt kuruluğu bazı ilaçların yan etkisi olarak ortaya çıkabilir.
Dermatit, aşırı kuru cilt ile karakterize bir grup cilt hastalığı için kullanılan tıbbi bir terimdir. Ciltte kuruluğa neden olan farklı dermatit türleri vardır. Aşağıda bunlardan daha ayrıntılı olarak söz edilmiştir.
Cevap
7Cevap
Sıcak havalarda aşırı derecede yıkıyor olmama rağmen çok fazla kurmuyor ama soğuk havalarda yağlanıyor bir şekilde yıkayınca kuruyor.
Nemli tutmaya özen gösteriyorum çok kuramaz ancak bahar havasında alerjik ten kaynaklı kuruma olur onuda bir şekilde baskiliyorum
evet alerji durumlarınd içeriği daha hassas kremleri tercih etmek lazım
Soğuk havalarda çok kuruyor, zaten kuru bir cilt yapım var düzenli olarak nemlendirmeye özen gösteriyorum
Sıcak havalarda yağlanıyor soğuk havalarda kuruyor. Tereyağı gibi bir cildim var😂
ahahah gerçekten ilginçmiş
Pırlanta gibi cildim var, ne yazın ne kışın kurumuyor
şanslısın diyelim
Soğuk sevmez cildim bi de cildimi temizleyince hemen gerilir nemlendirici istiyor daima.
benimde öyle ya nemlendiricisiz adım atmam
Evet kesinlikle 👍🧡
Soğuk havalarda ellerim ve dudaklarım çok kurur
evet cildimiz için ve dudaklarımız için hep nemlendirici kullanmak gerekiyor
Soğuk havalarda, zaten kışı hiç sevmem 😡
kış çok güzel ama cildimizi kurutmasa :D
Soğuk havada özellikle ellerim etkileniyor
sıcak yani güneşte etkiliyor ama şu aralar soğuk daha önce :)
Çok soğukta kuruyor benimkisi
düzenli nemlendirici kullanmak önemli bu zamanlarda
Doğru. Kullanıyorum ama etkisi zayıf
Soğuk havalarda çok kuruyor.
Soğuk havada aşırı kuruyor
Soğuk havalarda mahvoluyor cildim ya
Soğuk
soguk tabiki
Soguk havalar.
Cildim yazii sevio
Soğukta ellerim
Soguk.
Kurumuyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?