Koç: 19 Nisan - 13 Mayıs Boğa: 14 Mayıs - 20 Haziran İkizler: 21 Haziran - 19 Temmuz Yengeç: 20 Temmuz - 19 Ağustos Aslan: 20 Ağustos - 15 Eylül Başak: 16 Eylül - 17 Ekim Terazi: 18 Ekim - 22 Kasım Akrep: 23 Kasım - 17 Aralık Yay: 18 Aralık - 18 Ocak Oğlak: 19 Ocak - 15 Şubat Kova: 16 Şubat - 11 Mart Balık: 12 Mart - 18 Nisan
Burçların tarihinin değiştiği iddiası, Dünya’nın presesyon hareketi nedeniyle ekseninin her yıl çok küçük oranlarda kaymasına dayanır. Bu astronomik kayma sebebiyle gökyüzündeki takımyıldızların bize göre hizalanışı zamanla değişir. Ancak bu durum temelde astronomik bir bilgidir. 🪐
Gökyüzünde çok sayıda takımyıldız vardır; örneğin bize ekliptik üzerinde oldukça yakın olan Yılancı (Ophiuchus) 🐍takımyıldızı gibi. Fakat antik Sümer ve Helenistik astrologlar gökyüzünü 30’ar derecelik 12 eşit bölüme ayırmış ve her bölüme sembolik olarak bir takımyıldız yerleştirmiştir. Bu sistemde Güneş hangi bölümde bulunuyorsa, o dönemde doğan kişinin ya da başlayan olayın o tabiatta olacağı kabul edilmiştir.📜
Yani burada kullanılan sistem mevsimsel (tropikal) zodyaktır; takımyıldızların güncel astronomik konumlarından ziyade mevsim döngüsünü esas alır.🔭
Kendi araştırmalarım ve insan gözlemlerim doğrultusunda bunun çoğu zaman anlamlı bir olasılık sunduğunu düşünüyorum. Hatta tecrübelerime göre, Antarktika’da astronomik olarak Güneş Koç takımyıldızında olmasa bile Koç mevsiminde doğan bir kişinin belirgin biçimde Koç özellikleri sergilediğine şahit oldum. Sevgilerimle 🙏🏻
Gökyüzü yine yapmış yapacağını demek ki 🌙✨ Tarihler kaymış ama enerji yerinde mi, orası önemli.
Ben Balık’ım biliyorsun… Yeni tarihlere göre 12 Mart – 18 Nisan arası Balık olmuş. Ben hâlâ okyanusun içindeyim yani 🌊💫 Sezgiler tamam, hayaller yerinde.
Ama sen hangi tarihte doğdun? Yeni düzende başka bir diyara mı atandın yoksa burcun yerinde mi kaldı? Anlat bakalım, merak ettim. 🔮
Böyle saçmalıkmı olur değişmesi ne saçma doğum tarihimiz değişmiyorki burçlarda değişsin ben ikizlerim normalde bu değişime göre boğayım kabul edemem bunu ikizlerim ben
Ben böyle şeylere inanmıyorum açıkçası bana çok uydurma geliyor neymiş balık duygusal neymiş akrep zehirli tamamen insanlar kendini kandırmak için bahane arıyor
Ayrıca İnternette dolaşan bu haberler genellikle NASA'nın takımyıldızların konumuna dair yaptığı bilimsel açıklamaların astrolojiye yanlış uyarlanmasından kaynaklanıyor. Rahat olabilirsin; astrolojik sistemler (özellikle Batı astrolojisi) mevsimsel döngüleri baz aldığı için burcun değişmedi. Bu durumun aslı şudur: Gökbilim vs. Astroloji: NASA, Dünya'nın eksenindeki kayma (presesyon) nedeniyle takımyıldızların binlerce yıl önceki yerinde olmadığını söyler. Ancak klasik astroloji, takımyıldızları değil, ekvatoru baz alan sabit 12 dilimlik bir zodyak kuşağını kullanır. Yılan Burcu Meselesi: Arada bir gündeme gelen "13. burç" (Ophiuchus), bir takımyıldızıdır ancak astrolojik sembolizmde bir karşılığı yoktur. Kısacası, doğum tarihin hangi burca denk geliyorsa hala o burcun özelliklerini taşımaya devam ediyorsun. Bu haberler her birkaç yılda bir "yeni bir keşifmiş gibi" tekrar servis edilir ama pratik astrolojide bir geçerliliği yoktur.