Kadınların Erkeklerden, Erkeklerin Kadınlardan Beklentileri!

Merhaba arkadaşlar. Bu yazımı, yaşamının büyük bir kısmını; insanları tanımak yerine gerçekten tanımak için uğraş vermiş biri olarak yazıyorum.

Genelleme sevmeme rağmen, bu yazımda genelde ,''kadınlar'' ve ''erkekler'' diye bahsedeceğim.

Kadınlar genelde kendisinden daha üstün (daha zengin, daha yakışıklı, daha bilgili, sosyal statü olarak daha yüksek, mevki-makam olarak daha yüksek) kişilerden hoşlanır.
Kadınların Erkeklerden, Erkeklerin Kadınlardan Beklentileri!

Bunların içinde istisnalar mutlaka vardır. Ama bahsi geçen ''var''lar hiçbir zaman istisnanın dışına çıkamamıştır. Çünkü kadınlar kendisinden üstün bir birey seçmeye meyilli yani ''Hipergamik''tir. Mesela genelde bir kadın doktorun, hakimin veya avukatın; bir öğretmenle, memurla veya bir çiftçiyle evlenmediğini görürsünüz. Ama tam tersi memur kadınların doktorlarla avukatlarla veya sosyal statü olarak daha yüksekteki bireylerle evlendiğini görebilirsiniz.

Bunun tek nedeni hipergami değildir. Bir diğer neden de ''hipogami''dir. Hipogami, hipergaminin tam tersi durumudur. Yani genelde erkeklerde görülen durumdur. Herhangi bir durumda kendisinden daha alt partner isteme durumudur. Bu şekilde erkek dominant olmayı başaracak ve en temel ihtiyacını karşılayabilecektir. Peki bu farklılıklar neden var? Ne zamandan beri var?

Arkadaşlar bu farklılıkların nedeni, tamamen yaratılış iç güdülerimizdir.
Kadınların Erkeklerden, Erkeklerin Kadınlardan Beklentileri!

Bu, çevrenin bizi şekillendirmesinden çok farklı bir durumdur. Biz bunu çevreden değil tamamen iç güdüsel olarak öğreniriz. Milyon yıl önce avcılık ve toplayıcılık dönemlerinde kadınların tercih ettiği erkekler hep en iyi avcılar ve en güçlü erkeklerdi. Bunun sebebi kadınların fiziksel güçsüzlüğü, korunmasız olması, korunup kollanma ihtiyacı duyması; çocuklarının ve kendisinin karnının doyurulamasıydı.

E bugün baktığımızda güç=para yani zengin olan erkekler diğer erkeklerden daha handikaplı. Mesela lise dönemlerinde sürekli, Nike, Adidas, New Balance, Polo, Tommy, CAT, Harley Davidson gibi marka giyinenler hep daha fazla kızlarla etkileşim içinde olmuşlardır. Çünkü kadınlar isteyerek yapmasa da zengin olan (güçlü olan) erkeklerin yanında durmaya meyillidir. Bunu üstünlüğü sadece para olarak görmeyelim arkadaşlar. Bahsettiğim olay yakışıklı, sempatik, bilgi için de geçerli.

Arkadaşlar kadınlar ne yazık ki duygusal olarak da güçlü erkekleri sevmeye meyillidir.
Kadınların Erkeklerden, Erkeklerin Kadınlardan Beklentileri!

Çünkü kendileri yeterince güçlü değillerdir. Ağladıklarında kafalarını yaslayacak bir erkek ararlar. Onun zorluklarına göğüs gerecek bir erkek arar. Ama bunları kendileri yapmaz, yapmadığıyla kalmayıp bunu arttırırsanız terk bile edilebilirsiniz. İnanmazsanız deneyin gidin 5 kere kız arkadaşınızın omzuna yaslayın başınızı derdinizi anlatıp ağlayın. 6. derdinizde yanınızda olmadığını görürsünüz. Kadınlar duygusal olarak güçsüz olanları erkek olarak görmeyecek ve muhtemelen sizin bir hata olduğunuzu düşünecektir. O yüzden bir derdiniz varsa dostunuzu alıp rakı içmeye gitmek en mantıklısıdır.

Erkekler ve kadınlar çok farklı severler.
Kadınların Erkeklerden, Erkeklerin Kadınlardan Beklentileri!

Kadınlar hayranlık temelli sever genelde. Bir kadın bir erkeğe ihtiyaç duyar ama bir erkek sadece döllemeye ihtiyaç duyar. Yani erkeğin asıl amacı soyunu devam ettirmektir. Kadın korunup kollanmak ister, hep erkeğe ihtiyaç duymak ister. Erkeklerde durum biraz daha farklıdır. Erkekler kadından ziyade sekse ihtiyaç duyar.

Arkadaşlar yoruldum. İlk defa Bence yazıyorum umarım beğenirsiniz. Son bir kaç şey daha eklemek istiyorum.

Mesela hesabı erkek öder olayı.
Kadınların Erkeklerden, Erkeklerin Kadınlardan Beklentileri!

Erkek yine gücünü göstermek ister. ''Hesap kıza ödetilmez.'' ''Kadın garsondan bir şey isteyemez'' gibi şeyler söyleyerek, aslında erkekliğini göstermek ister. Hep bir ağırlık koymak ister.

Bu anlattığım genel kadın tipinin dışında daha kibar duygusal çok da güçlü olmayan birini sevebilecek olan varsa onunla evlenebilirim :)

Bu arada devamını yazmayı şimdilik düşünmüyorum ama çok isteyen olursa daha bunun gibi okuduğum gözlemlediğim bir çok şeyi paylaşmak isterim. Hoşçakalın :)

Kadınların Erkeklerden, Erkeklerin Kadınlardan Beklentileri!
Cevapla